skola och skolinspektion.... IGEN...

Det har varit FULL rulle i kastrullen ett tag ;)
Förra helgen tillbringade jag i Sundsvall, och var mäkta imponerad att jag plötsligt befann mig i NORRLAND.. men wooow liksom ;)

Ja, de var väl nån lärare som inte lyckades banka in i min skalle att sundsvall tillhör norrland... för varför ska man lära sig nåt sånt... var det viktigt???? Men nu vet jag, för nu har jag varit där.... o tänk ändå att jag klarat mig så här långt utan denna världsviktiga kunskap ;)

Jag var på Attentions ordförande-seminarium, som vanligt MYCKET intressant och givande. Fick veta där att jag kunde få "jobb" som attitydambassadör.
Smaka på ordet... A-M-B-A-S-S-A-D-Ö-R....
jo....amba sa dör....
hmm... men faktiskt så kanske man blir lyssnad på om man säger att man är AMBASSADÖR....
Ja, även om jag pratar mest hela tiden och förmedlar kunskap, så är det ändå inte många som vill lyssna till den ovärdeliga kunskap man har för som förälder, för man hittar ju bara på... eller??
 Men om jag är AMBASSADÖR, ja då måste jag ju ändå nå fram.... eller???
Även om jag säger samma saker, så har jag en TITEL.... ja föräldertiteln räcker ju inte alltid så långt... uppenbarligen

Nu ska jag tjuvstarta lite, för om ett par veckor ska jag föreläsa på en INTRESSERAD skola i kommunen, som vill ha kunskap om olika funktionsnedsättningar. Det ska bli spännande.

Och för att gå vidare på veckan som varit, har jag tillbringat två dagar i Varberg på NPF-forum.
Helt fantastiskt intressant, och mest intressant var nog
Eric Donell
wikipedia är väl en bra sida?? Finns mer att läsa, men då får ni leta själva, det finns väl google. .;);)

Veckan som gått har bidragit till härdsmälta. Total utmattning med andra ord.... ja och då önskade man sig precis ett brev från skolinspektionen i fredags *noooot*

Okej.... men så blev det, och det ska jag förhållla mig till.
Det som är svårt för mig nu, är att hur jag ska förhålla mig till skolans svar, eftersom dom inte svarat på frågorna dom fick. Har en del problem med att återkoppla till svar på frågor som handlar om helt andra saker....

Men nåja.... ett bra register på ett usb kommer man långt med många gånger..

Och för att komma fram till det jag skulle säga från början ;) så fick jag tips idag om en länk till skolinspektionens sida.... och den ska ni få här ;)

http://skolinspektionen.se/sv/Pressrum/Pressmeddelanden/Likvardigheten-i-fara-for-elever-med-funktionsnedsattning/

Och nu ska jag sova ;)

Alla dunderkommentarer
den galna mamman har skrivit detta:

hejsan har nu suttit och läst din blogg en stund och måste säga den är oerhört intressant, du skriver väldigt bra, kommer återkomma igen garanterat :) ha nu en underbar dag mvh den galna mamman

Fredetta har skrivit detta:

Du börjar bli en van globetrotter i vårt eget land och du passar alldeles utmärkt som Ambassadör - den titeln smäller ju högre än rektor..hihi...

Så Ambassadör Majsan - kör hårt - du har vårt fulla förtroende!

2009-10-12 @ 08:11:22

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen