Jag är BÄST!!!!!

På att vara jag... kanske är bäst att tillägga ;)

NÄ, jag ångra mig JAG är BÄST!!!

Och ber samtidigt om ursäkt på förhand om jag trampar någon på tårna eller nåt (utifall nån annan vill vara bättre menar jag)

Morgonen börja utan vatten förstås, som ni säkert förstår. Det var nog den kallaste morgonen hittills skulle jag tro. Termometern stod på -16.
Lite svårt att tina is då ;)

Ett läkarbesök skulle vi på i morse så vi for iväg, och kom PRICK i tid "woow"

Fick höra att spec-ped var sjuk och arbets-ter blev avslängd från tåget (hon hade inte betalat)

Japp där står vi kl 09.00 på morron och VAD gör man i byn vid den tiden????

Förlåt, glömde berätta att arbets-ter inte alls struntat i betalning, tåget stanna helt enkelt. Tåg kan uppenbarligen inte köra när det är kallt.

Nu känner jag att jag tar en vansinnigt lång omväg för att komma fram till hur bäst jag är....

*börjar om*
Telesamtal om ny kyl o frys som är på väg, 5 min efter ringer byggfirman som försäkringsbolaget kontaktat angående vattenskadan, och ALLA förstår ni måste komma samtidigt.

Men jag hann fanken fixa dom näst sista julklapparna innan jag flängde hem

Jag brukar inte gnälla så mycket, har liksom inte tid me sånt. Men när byggfirman ringde så pep jag lite att vi minsann inget vatten hade o det va sååå besvärligt och tröttsamt och snart är det jul.
Japp, han låna mig en fläkt. Ingen jättefläkt, mer typ á ´la ÖB-fläkt.

Jag hitta nämligen isproppen ;)
Eftersom det inte fanns vatten någonstans i huset, så är proppen där det kommer in vatten utifrån gatan.
Japp, det gick inte ens att vrida om avstängningskranarna.

Jag ställer värmefläkten där i garaget, åker iväg för att slänga allt emballage från kyl/frys, handla absolut sista julklapp, isolering till vattenrören osv osv osv.

Men jäääädrar va mycke stoffiler det är ute o kör, det går liksom inte fort precis.

Väl hemma registrerar jag genast att luftvärmepumpen inte låter, ja alltså delen på utsidan. Jag har inte hunnit in än. Vad i h-----e....

Inne hittar jag äldste sonen på golvet tätt ihopkrupen vid värmefläkten. (han sitter ALDRIG där)
Det är KALLT inne.
Ja såklart när luftvärmepumpen lagt av.

Öppnar garaget och SVÄR. ÖB-fläkten är oxå av. Fanken den skulle ju tina upp rören....
Det har gått en propp.

ARG som 248 bi far jag upp o VRÅLAR , "ÄR DET FAN INGEN SOM KAN TÄNKA HÄR ALLS ELLER!!!!?????"
Vadåååå?
Är det inte kallt inne kanske?
Joooo....

Luftvärmepumpen går inte det HAR GÅTT EN PROPP!!!!
Tänka sig!!!

Gode Gud.... eller nåt....

Fick skifta om fläkten och värmepumpen till olika faser så nu ska det väl funka.

MEEEEN nu kom vi väl fram till att jag är BÄST ändå ;) ;)

Vi har VATTEN ;) ;) ;)

Jag har tinat upp isproppen ;)

YIIIHAAAA!!
 *happy*

Nu väntar jag tills i morrn så isproppen säkert har löst sig innan jag isolerar, annars finns väl risk för att jag isolerar proppen oxå ;)

Det kosta mig 90 spänn allt som allt, (+lite ström då)
Frigolitrören som jag ska isolera med kostade så MYCKET ;)

Säger  bara en sak...... KAN SJÄLV!!!!




Alla dunderkommentarer
Jayne har skrivit detta:

Du ÄR bästa...absolut...håller med. Jag är verkligen imponerad av din driftighet!!!

Kram på dej


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen