Skolinspektionens granskning av Kungsbacka kommun

Idag har rapporten kommit ut på skolinspektionens sida.

Det kanske är dags att kommunen faktiskt erkänner de stora bristerna och arbetar fram en plan hur de ska åtgärdas, istället för att fortsätta hävda att vi har bra skolor.

Det är ju knappast effektivt att stoppa huvudet i sanden.
Det är en sorglig rapport......


Vad gäller min egen anmälan som lämnades in i maj, är dom nu framme vid att skriva beslut, och beräknar att vara klara 2-3 veckor.

Utifrån innehållet i den stora rapporten, verkar det inte bli ett positivt beslut för kommunen.

Trots att det naturligtvis är tråkigt att behöva göra en anmälan, så känns det skönt att vi hade rätt.
Skolan brister på just de punkter jag anmält.

Läs den stora rapporten här ;)

Skolinspektionens rapport om Kungsbacka Kommun


Vill påminna om att uppmärksamma denna dagen, då barnkonventionen fyller 20 år.

Idag uppmärksammar vi bland annat, barns rätt till lika utbildning.

 

Ironisk? Jag? Nä, hur kan ni tro något sånt????


Alla dunderkommentarer
DynamitHarry har skrivit detta:

Jag har läst delar av rapporten,den var inte nådig i sina komentarer.Nu återstår bara att få bort de okompetenta ledarna på skolan.Det blir ditt nästa drag,kanske.Hoppas att din egna anmäla ger dig mer vatten på din kvarn.Jag avundas dig som har kraft att kämpa inte bara för dina barn utan du har även visat vägen för andra föräldrar.Hoppas inte din skola drabbas av mer nerdragningar denna gången.Jag läste i tidningen att det är en ny varselvåg i Kungsbacka.

2009-11-21 @ 19:06:16
Jayne har skrivit detta:

Jag håller min tumme på att ni "får rätt" OCH att det görs någoting åt eländet.

Kram

Linda har skrivit detta:

Skolans största brist heter ekonomi...vi har inte råd...Skolan är i första hand arbetsplats för vuxna som tycker om möten, andra hand någonstans att vara när deras föräldrar jobbar och ska tjäna pengar. I tredje hand så kommer elevernas kunskapsmål, och allra sist deras behov....Och ja Majsan, alla har älskat mig, och vi har fler elever med behov än vi mäktar med....men de har inte råd att ha mig kvar....fast de vill det. En duktig pedagog växer inte på träd.

2009-11-25 @ 22:44:31
http://www.metrobloggen.se/wondergirl är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Hallå! Lever du fortfarande?

2009-12-02 @ 16:43:55
http://www.metrobloggen.se/wondergirl är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen