Tror ni på spöken??

Finns det "spöken"??

Jag är faktiskt helt ensam i huset, förutom två katter. Den ena ligger vid mina fötter och den andra ihopkrupen i soffan.

Sovrumsdörren öppnas sakta, stänger sig sakta, öppnar sig, stänger sig. men suuuuck, jag vill ju sova faktiskt.

Kan ju berätta att gångjärnen behöver lite smörj, för det är ett satans gnäll på den där dörren.

Kan det förklaras med vinddrag?? Njeee, för att sånt ska hända krävs det ju att det är flera fönster öppna, så det blir tvärdrag.
Men det finns bara ett fönster öppet i hela huset, tja, kanske kan dörrar gnälla även då.

Jag låg och glodde på den där dörren, ett bra tag. Till slut blev jag jävligt irriterad, och sa åt den sabla dörren att hålla klaffen.

Och det gjorde den????
Eeeeh, fattar dörrar sånt??

Nu har jag hållt den i schack i en kvart. Några små försök till "gnäll" har den åstadkommit, men inte som innan när den öppna sig och stängde sig om vartannat.

Ni tror förstås att jag är skvatt galen (ja, och det händer ju att jag är), men så enkelt är det denna gången. Dörren öppnar o stänger sig, eller "någon" öppnar och stänger dörren.???

Men vem orkar ta reda på vilket vid denna tid på dygnet. Jag måste sova, och det tänker jag göra nu.

Håller inte dörren tyst får jag väl häkta av den från gångjärnen.

Natt-trams från majsan....

Och inlägget var skrivet med *ironi* och *humor*.... ifall någon nu undra ;)

najti najti

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Näää jag tror aspelut du är heeelt gravallvarlig....

2009-05-23 @ 10:45:28
Judith har skrivit detta:

Spännande drama.



Berätta om det händer fler gånger....jag vill veta mera! uhhhh.....ler



Eva har skrivit detta:

Men du, det kanske verkligen spökar! :-))

2009-06-03 @ 19:26:16
http://detspokar.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen