Anmälan publicerad i tidningen INNAN den nått kommunen

Idag fick jag veta att min anmälan gjord till skolinspektionen gick att läsa om i tidningen igår.

Det tyckte jag var lite märkligt eftersom jag fick mottagningsbekräftelse och diarienummer av skolverket först igår.

Dessutom, så har hon skrivit information som gör att det går att känna igen min son.
Det är också vad som hänt då någon på skolan visste vilket barn det rörde sig om.

Denna journalist, Emma Hellström på Kungsbacka-Posten har brutit mot flera etiska regler.
Jag ringde upp henne genast, och hon påstod att hon sett diarienumret på skolinspektionens sida, och sedan ringt dom och begärt ut handlingarna.

Nu har jag pratat med skolinspektionen, och dom har inte skickat anmälan till kommunen och skolan ännu.
Det var nämligen en handläggare på kommunen som ringde dom igår efter att ha läst om den i tidningen och begärde att få ut handlingarna för att dom skulle kunna börja jobba med ärendet.

Jag har också fått veta att rektor Johan Roos hade anmälan på sitt bord i måndags. HUR kan det ha gått till?
Om inte han känner journalisten vill säga, som begärde ut handlingarna just i måndags.

Kanske har Johan Roos bett Emma kolla upp om det finns nån anmälan gjord?
Och att lägga ut det i tidningen är ett försök att sänka mig???

Spekulationer, visst, men säkert inte helt osant.

Orsaken till att Johan Roos inte är samarbetsvillig när det gäller att frångå turordningsreglerna är att han har emot nuvarande assistent personligen.

Han arbetar överhuvudtaget inte för barns bästa, utan vill bara visa sin makt som rektor.
Med tanke på den attityd, inställning och fula metoder han använder sig av, tycker jag förbannat synd om hans närmaste familj.

Spänn hjälmen Johan Roos, man vinner inga kamper genom maktutövande.
Och DEN HÄR kampen, den vinner du ALDRIG!!

Fy FAN säger jag.

Alla dunderkommentarer
tantskrället har skrivit detta:

Ja du....Det den här mänskan ev vinner i maktutövande det förlorar han många gånger om i goodwill hos sin omgivning samt förtroende. Till slut hinner verkligheten i fatt dessa människor med råge.



Det han ev vinner (makt? för en maktkamp är det ju vad jag läser ut av det du skrivit samt det som står i tidningen som finns på nätet) är småpotatis för på de flesta plan förlorar man sin kompetens som människa när man gör så här. Då blir man ett skinn som går omkring som är tom på insidan.

2009-06-03 @ 16:05:45
tantskrället har skrivit detta:

Finns på nätet? skulle det stå! Fler borde kunna läsa den! Jag hade tur och fick tag på ett ex:-D

2009-06-03 @ 16:10:34
dampmamma har skrivit detta:

2009-06-03 @ 19:36:26
dampmamma har skrivit detta:

Nä du, varken du eller din son kommer att bli sänkta av det här.

De som kommer att sänkas är en rektor som lämnar ut en av sina elever till pressen samt en journalist som publicerar uppgifter som gör att alla elever på skolan kan identifiera honom.



Vilken förälder kan ha förtroende för en rektor som bryter mot sekretessen? Det är inte bara omoraliskt utan även straffbart.

Och en journalist som kränker ett barns integritet och lämnar ut känsliga uppgifter lär inte få någon lång karriär.



Sen kan man ju inte låta bli att fundera över vilket journalistiskt intresse just denna anmälan har om man tittar på hur många anmälningar som kommit in mot Kungsbackas skolor läsåret 08/09?

Om det inte är så att en viss rektor är orolig för att han inte sitter säkert på sin plats och vill skrämma andra föräldrar från att anmäla?

I så fall har han valt fel taktik, om han kände oss dampmorsor lite bättre skulle han veta att det kommer att få exakt motsatt effekt.

2009-06-03 @ 19:59:08
Ulrika har skrivit detta:

:-o Jag är stum. Mållös. Vet inte vad jag ska säga.

Att inte ha något att säga hör till vanligheterna för min del men att jag blir stum??



Nä, det ska en del till. Som rektor Johan Roos. Inte direkt ett passande namn för honom, om man inte avser det sticksiga.



Tyvärr verkar vi ha fått en rektor hit också som gör vad hon tycker. Hon verkar dessutom på fullaste allvar tro att Autism/As/x x går att bota över ett sommmarlov och när höstterminen börjar igen så får en elev klara sig utan assistent. HAn klarar sig nog ändå när det blir mindre barn och personalen dras in. Vansinnig blir man.

Katta & Doriz har skrivit detta:

Fy fan va lågt! Man undrar ju vilken slags kontakt rektorn och journalisten har egentligen....

2009-06-06 @ 20:11:37
http://www.kattarina.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen