Gubben i lådan på internet ;)

Ja.. gubben i lådan kan ni väl...
*sjunger* gubben i lådan, va har du för dig, sover du*
tja, eller nåt...

Precis så som det varit här ett bra tag... fast gumman i lådan kanske snarare ;)

Och när gumman i lådan tittar ut, och hittar tillbaks till nätet igen...  WIIIOOOOOOW...

Länkarna härunder har jag dock haft några månader i datorn *ser oskyldig ut*
Men ingen vet vad för info som döljer sig bakom länkarna *blink*.
Jag kan inte skryta med att ha hittat dom själv, för då ljuger jag. Men visst är det väl underbart att känna folk lite varstans i landet
 HAHAAAHAA
Gymnasiechefer i Kina

Meeeer Kina ;)

Sen var det ju nåt om Trollhättan oxå.... men det tar jag annan da....

Snart börjar skolan go vänner. Vill önska er alla en lugn och fridfull hösttermin
HAHAAAHAA
natti natt

Alla dunderkommentarer
tantskrället har skrivit detta:

Personligen tycker jag dina länkar är sorgliga. Vet du varför? Jag tycker inte att skolpersonalen i din kommun på minsta vis har visat förståelse för svenska barn med funktionshinder. Länken har ju med personalen i din kommun att göra det förstår jag. Hur skall de då ärligt kunna visa svensk skola för människor utanför våra gränser så att de skall kunna lära sig något av det? Hur skall sådan personal kunna vidarebefodra kunskap och förståelse?



Majsan alla vi som läser härinne önskar dig en lugn hösttermin också. MEN efter vad du skrivit tidigare om ignoranta, inkompetenta, oförstående, omänskliga personer i din sons närhet så tvivlar jag på att du får det. Men vi önskar i alla fall:-D



2009-08-15 @ 20:54:52
majsan67 har skrivit detta:

tack tantskrället ;)

Jag har en känsla av att det kan bli en lugn hösttermin, åtminstone för familjen..... det kan nog bli värre för skolledningen..



Jag berättar gärna mer när allt är klart ;) ;) ;)



Och jag spinner vidare på det du skriver... det kan väl gå an att spela "allan" i andra länder, när dom inte har nån aning om hur skolan egentligen sköts här hemma..



Men, som sagt... jag har kontakter även i Kina stoooort smaaajl

dampmamma har skrivit detta:

Men vad menar tantskrället egentligen? Ingen förståelse för funktionshinder i våra skolor? De har ju en ENORM kompetens och erfarenhet av funktionshinder. En viss rektor tex, han kan stava BÅDE till "autism" OCH "autismspektrumstörning". Det är sant, jag har sett det själv.

Menar du att han måste förstå vad det betyder också???



Jo Majsan, jag tror också att du får en förhållandevis lugn höst. Skolan verkar ha fullt upp med att bita sig själva i svansen.

2009-08-16 @ 12:58:01
Lottie har skrivit detta:

Det var ju roligt att du äntligen skrev nåt !

Ha en skön hösttermin , själv !

2009-08-16 @ 17:00:52
http://Finest.se /Lottis är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

dampmamma:

men nu ska du vara snäääll ;) menar du på fullt allvar att rektorerna lär sig stava på sin utbildning??? Du milde så avancerat.... då kanske dom kunde använda den kunskapen till att lära dyslektiker läsa o skriva ;)



lottie:

Jag har vilat mig ett tag, och ryckt upp mina fastvuxna rötter från jorden. Rötter i jorden är dock bra att ha om man inte ska falla, men man behöver ju inte slingra in sig allt för mycke....



jag önskar jag kunde hoppas på att din hösttermin blir lugn..... meeen ska jag vara ärlig??



2009-08-16 @ 20:39:44
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
tantskrället har skrivit detta:

Åh, blinkar alldeles häpet, snälla dampmamma DÅ har jag nog missförstått. Inser ju att jag totalt dömt ut personalen på majsan67;s skolor helt orättvist då. Kan de STAVA till dessa svåra ord då har de faktiskt kommit väääldigt långt. Förstå, nej tror jag inte behövs, det viktiga är ju att bokstäverna stämmer vid korsordslösningen i personalrummet faktiskt:-D

2009-08-16 @ 21:24:59
Anonym har skrivit detta:

Jag trodde ju faktiskt att dom enda bokstäver som var värda att hålla reda på stavades : ADHD - AS - DAMP - AUTISM........



Nu kunde ju den rektorn du skrev om dampmamma, stava till ett av dom..... men att kunna stava handlar om så mycket mer. Stavar du för att du kan det utantill... eller stavar du med KÄNSLA!!...



Kan du stava med KÄNSLA..... har du ett HJÄÄÄRTA!!...



Svårare än så behöver det faktiskt inte vara ;)



2009-08-16 @ 22:27:40
Lottie har skrivit detta:

Lugn höst.......tills nån bråkar med mig ! då blir den allt annat än lugn !!

Våra barn är det viktigaste vi har !!

2009-08-17 @ 11:30:32
http://Finest.se /Lottis är min hemadress
Lottie har skrivit detta:

Lugn höst.......tills nån bråkar med mig ! då blir den allt annat än lugn !!

Våra barn är det viktigaste vi har !!

2009-08-17 @ 11:31:22
http://Finest.se /Lottis är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Hej Majsan!

Jag tittar in,säger hej och ser att du lever.

Jag har kavlat upp ärmarna och gjort mig redo för ännu ett skolår.



Just nu njuter jag av att 10 veckors sommarlov är till ända...

Och jag får chansen att börja tänka igen.



Kramkram

2009-08-19 @ 08:37:10
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen