Nu är jag TRÖÖTT!!

Jag är dödstrött, och behöver sova. Men dom sista nätterna har inte bjudit på särskilt mycke eller god sömn.
Många tankar far i huvet.
Nu har jag suttit i stort sett hela dan och förberett mig inför morgondagen.

Jag har printat ut kommunens broschyr om FN:s barnkonvention. Jag SKÄMS nästan (men bara nästan) att slänga fram den till rektorn i morrn, för det är riktigt pinsamt hur man bryter mot det som står där i vårt fall. (i dom flesta fall skulle jag väl säga)

Jag har printat ut dom allmänna råden om skriftliga omdömen. Och det är ju allmänna RÅD, ingen lag som rektorn vill ge sken av.

Jag vill särkilt tacka dampmamma för ditt stora engegemang och din hjälp med att plocka ut rätta delar ur skollagen och andra texter.
Den bästa är den om skolans mål och grundsyn, som dom inte alls lever upp till.
Den lägger jag in i morgon här på bloggen ;)

Jag kommer att kräva att få vara med på 'EHT i morgon. Det finns nämligen INGEN person på det mötet som känner till hur min son ligger till och vad han behöver, just för att ingen känner honom på det viset av dom som kommer att vara där.
Hur ska man då kunna säga vad som är bäst för honom?

Jag tycker dom borde ägna tid åt annat än att sitta och diskuttera fram förändringar för mitt barn som jag och sonen ALDRIG kommer att gå med på ändå.
Och varför och i vilket syfte vi ska ha en EVK är något jag bara inte begriper.
Dom vill ändra i hans schema för att korta hans dagar.
Varför?? Det fungerar hur bra som helst för honom med det schemat som är.

Och NÄR ska dom fråga sonen vad han vill och vad han tycker?
Just här bryter man mot FN:s barnkonvention, man bryter mot skollagen i fråga om kränkning av elev.
Dom har tagit in en vikarie nästa vecka för assistenten, utan att först ta reda på när sonen faktiskt klarar sig utan assistent.
Det är fruktansvärt och närapå grund för en anmälan om kränkande behandling.
Sonens ögon fylldes av tårar när JAG berättade att det kommer en vikarie nästa vecka.

Han tittade på mig under lugg, och frågade mig varför dom tror att han inte kan klara sig själv nån gång.
Jag hade inget bra svar att ge honom.
Varför har inte skolan informerat sonen om att det kommer en vikarie? Är det verkligen MIN uppgift att informera honom om det?
Han skulle ha behövt hälsa på honom i förra veckan så han är förberedd.

Dom har totalt noll kunskap om hur han fungerar och hur han behöver bli bemött.

Jag är så förbannad på att dom kör över honom så fullständigt utan att ta hänsyn till vad han vill.
Jag har idag berättat för honom att rektorn vill ändra hans schema, en rektor som inte har en aning om hur det fungerar för sonen överhuvudtaget, just för att han inte har frågat.
Sonen är vansinnig och ledsen. Men NÅN måste ju tala om för honom vad som händer, om inte skolan gör det så måste ju jag.

Nu fick han plötsligt feber ikväll. 38.1
Den inre stress som allt den här skiten skapar gör honom sjuk.
Jag har ofta feber själv, och jag vet flera som får det utan några andra symptom.
Jag är helt övertygad om att stress kan orsaka feber, det är kroppens sätt att säga ifrån, att nu orkar den inte mer.

Jag hoppas dom är nöjda med sig själva på skolan nu.
Att dom aldrig nånsin lär sig...

natti

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

BLÄÄH vad jag känner mig förflyttad bakåt i tiden! Att få lov att hantera våra barn på detta sätt är så illa så man borde lyfta frågan till högre höjder. Till fru Reinfeldt alltså....Skall banne mig skriva till både henne och gubben hennes så de blir medvetna vad som pågår

2008-12-01 @ 08:27:29

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen