Har du asperger eller???

Vem jag???
Tror jag då rakt inte ;)

Äldste sonen har haft i uppgift i hemkunskapen att inreda en lägenhet för 25 000:-
Detta har varit ett alldeles för övermäktigt projekt för honom.
All inredning ska staplas upp, mått ska anges, priser, antal etc etc.
Dessutom ska det till en snygg framsida på projektet med bild på hur du inrett lägenheten.

Shit vad vi har slitit med detta. Har suttit från kl 4 i eftermiddags, fram till nu, då min hjärna strejkade helt.
Klart det inte tar sån tid... inte om man inte är så förbannat omständig.
Framsidan håller sonen på med, den hinner han inte klar till i morgon.
Men sammanställningen, med bilder, priser och beskrivning är klart.

Först fick jag ihop en summa på 24 983:-...
men oooorka sa sonen... för han tyckte att sååå exakt kunde man ju inte bli.
Jomen.... bara för därför, så for jag in till datorn igen..
Och nästa resultat hamnade på 25 001:-
Perfekt...

Icke då, nä för mycke kunde man inte handla för enligt sonen.
Men allvarligt, 1 kr??? Jag tyckte att han kunde klistra fast en krona på arbetet, och säga att han fått den av sin mamma ;)

Näähe, nänä, då fick jag väl gå till datorn igen. Det var då jag fick frågan, "har du asperger eller"..
men vadå, bara för att man är petig med detaljer?!!?

Nu fixa jag till det, la till en diskborste för 9 kr, och 2 diskhanddukar för 8 kr, på summan 2983...
Och resultatet... 25 000 kr ;) ;) ;)

Nu har dock sonen snöat in på detaljer på ritningen, och jag har bannat honom en stund. Men nä, nu har han minsann bestämt sig för att det ska se ut och vara på ett visst sätt, och därmed blir han inte färdig.
Han hinner inte  klart idag säger han...
Nä, han har ju inte haft nån tid på sig innan eller så *fnys*

Men skit i samma, nu är det mesta klart, och han får lämna in i omgångar. Det viktiga är ändå att han får betyg ;)

Nu måste jag faktiskt sova, det är oerhört tröttsamt att handla upp 25 000 kr bara sådär ;)
Men otroligt vad mycket man får för 25 000 på Ikea..

natt inatti

Alla dunderkommentarer
lillaviola har skrivit detta:

Hej! Det är inte bara sonen din som går i skolan. Du har också att göra...

JAg sa till kära maken att när sonen börjar i 7:an då får vi också börja.

Han tror inte det men jag vet att högstadiet blir ingen lek. Varken för sonen eller mig.



Om jag fick 25000 så skulle jag lätt fixa ny soffa.

Men då 25000 lyser med sin frånvaro får min gamla duga...Hej så länge!

Sandra har skrivit detta:

Åh, minns att jag gillade den där uppgiften, dock tror jag vi hade en mindre summa att gå på samt så var man nog inte så smart att man 'handlade' på Ikea, men men VG vart mitt betyg där iaf. :P



Det går säkerligen bra för sonen din (er båda) med det arbetet. ;)

2008-05-19 @ 08:40:36
http://barnstugan.wordpress.com är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

OJ vad nostalgisk jag blir.....Yngsta fick jag ju såklart inte hjälpa:-D. Hon fixade det galant själv. Som alltid. Men den större.....Vad kul vi hade. Strosade runt på loppisar, Willys, Rusta, fnittrade som blådårar, provad knasiga hattar och sade dumma kommentarer. Eftersom hon varit så miljömedveten och "handlat" begagnat så fick hon VG på uppgiften. Kul tyckte jag som tog åt mig. Jag tror sonen och du klarar detta suveränt!

2008-05-19 @ 14:02:06
Bakombrillorna har skrivit detta:

Hmmm. Jag har tjatat på min son i tre veckor om den där j---a uppgiften. Frågat varje dag hur mycket han har haft kvar. Nej, inte mycket. Snart klar. Till i torsdags kväll (han hade inlämning i fredags.) Då fick han eld i a--let minsann. Och jag undrar om han verkligen gjort så mycket som en tiondel innan. För det tog hela kvällen. Och en bra stund in på natten.

Jag har erbjudit mig flertalet gånger att hjälpa till. Han behöver ingen hjälp säger han. Men nu är det klart. Och jag pustade ut.

Kram

2008-05-19 @ 14:24:55
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen