NPF-förälder

Hur är det att vara förälder till ett barn med npf?

Alldeles underbart fantastiskt......
Alldeles fördjävla skitjobbigt......

Det är aldrig någonsin lugnt...
Har man inte det överdjävligt hemma, så har man det överdjävligt med myndigheter och skola...
Det blir aldrig riktigt lugnt....

För varje gång man får ett bakslag så är det som att få benen undansparkade. För man VET att det kommer att gå en hel del tid och energi för att stånga sig igenom ytterligare hinder.....

Och man blir TRÖTT!!!!

Nu har jag haft 2 dagar av olidlig trötthet... igen...
Jag ska omvandla Attention till ett politiskt parti, tror jag bestämt..... hur många medlemmar måste man va för att få mandat i riksdagen??? Eller hur många röster behöver man??
Tror bestämt att ett sådant parti snabbt skulle ta sig in..... för tänk vad föräldrar som skulle vilja rösta på de för att se förändringar...

NPF-partiet........

Nåja... jag kommer igen...... nånstans så är den där hysteriska tröttheten någon sorts vilopaus. Som om kroppen själv ser till att gå ner i lågvarv, för att sedan komma tillbaks med ännu mer krafter.
Så brukar det funka för mig...... jag hoppas att denna dagen blir dagen krafterna exploderar....

Jag har ett sjukt barn hemma igen.... suck.... hoppas det inte blir långvarigt, jag var rätt slut efter förra sjukperioden då jag inte kom härifrån på 2 veckor.....

men på ett sätt kan det också va skönt med sjukt barn hemma..... jag KAN inte göra så mycket mer än att ta det lugnt hemma då.... och ibland behövs det oxå...

det finns ju alltid 2 sidor av myntet ;)

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Jag hade definitivt röstat på dig =) Usch ja vad trött man blir på detta eviga kämpandet.... Inte nog med att man ska behöva tjata sig till utredning i åratal, utan då man fått diagnos ja, då händer inte ett skit =(
Hoppas i alla fall att din torsdag blir fin...

NIckan har skrivit detta:

Den där förlamande tröttheten kanske smittar. Igår gick luften fullständigt ur mig och jag visste nästan inte hur jag skulle ta mej hem..... Idag tänker jag inte gå utanför dörren, eller iallafall nästan inte...... Det känns jobbigt att bara sträcka upp armen... vad jag nu ska det för...
kramen

2008-03-06 @ 10:30:31
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
bakombrillorna har skrivit detta:

Här har du en röst till!
Logopedstrul - igen. Jag måste ringa försäkringskassan, för jag gissar att jag inte får vabba när han ska få gå hos logoped på hemmaplan. Klockan 11 på förmiddagen! Mitt i hans lunch. Ja, skolan blir väl nöjd eftersom han inte missar någon undervisning. Han själv har behövt ha de här dagarna när vi åkt till Stockholm. Det har varit vilodagar för honom, då han inte varit i skolan alls. Men i gengäld har han orkat hålla koncentrationen helt hos logopeden.
Logoped på hemmaplan för att vi ska slippa åka. Tanken är säkert god, men värdelös. Jag jobbar i Stockholm. Det tar mig ca 3 timmar att åka fram och tillbaka. Ska jag åka in på morgonen klockan 6 (gå hemifrån 5.45), vara på jobbet 7.15. Gå från jobbet 8.35 för att hinna med tåget. Hemma 10.05. Hämta sonen i skolan och gå med honom till logopeden. En timmes mottagning. Sen måste vi ju äta, både han och jag. Tillbaka till skolan vid 13.00 ca. Gå till tåget och åka till jobbet - ev. framme vid 15.00. Slutar 16.15. Åka hem. Hemma 17.45.
Eh - nej, jag skulle inte tro det. Jag måste ringa f-kassan och fråga hur man gör, men jag orkar inte just nu. (Det är inte mycket jag orkar just nu.)

Jag röstar på NPF-partiet! Räkna med mig!
Kram

2008-03-06 @ 14:28:21
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Hrmph fnyser irriterat. Var tog min kommentar från förut vägen? Inte kan det vara jag som gjort fel inte.....En till som tycker vote Majsan for statsminister. Är lite sur åt det hållet just nu tycker att någon kan förbarma sig och ringa mig eller så. Men icke sade nicke det är tyst......

2008-03-06 @ 20:57:42

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen