Försök till struktur...

Jo.... man kan ju alltid alltid säga.... "jag försökte ju i alle fall". Och det handlar ju om det, att försöka.

Det schemat vi gjorde för drygt 2 månader sedan... funkar liksom inte så bra längre... för ingen behagar följa det. Så är det.... MEN, vad märkligt är... alla tycker att dom själva följer det, men ingen annan gör de?!?!?!?

Jag blir inte klok på ekvationen.....

Nu gjorde vi ett försök till utvärdering idag.... tja, vet ju inte hur det ska gå. Vi fick sätta upp nya regler... återigen.
Grabbarna grabbs fick själva tala om hur dom ska göra för att deras sysslor ska bli gjorda,,

Minstingen är helt fenomenal.... "jaaaaa veeeet, om man kommer hem då va.... och så går man DIIIREKT till schemat, och läser där då.... och så göra man de.....me en gång"...

jaaaaaa.... o om man inte gör det då, utan glömmer det.???

"jaaaaa... men alla i de här huset då , har ADHD va.... så vi måste säga till varandra".....

hahaha.... snacka om underbart....

"o om man inte gör de som står där direkt... då får man inte spela data på ett helt dygn va"....

japp.... TAGET!!!!!

Nu har grabbarna själva beslutat om konsekvenser.... så nu kör vi på det så får vi se....

*viskar*...... ingen sa något om dom vuxna som glömmer schemat...... så jag knackar vidare på burken ;)


Fast jag har å andra sidan redan gjort det jag ska.... så deeee såååå....

näää.... måste man sova nu???
jaha... natt då...

Alla dunderkommentarer
Micaela har skrivit detta:

Man kanske ska göra som i en serie. Minns inte vilken..Men i den serien så har frun en "jobb"-burk till sin man. I den jobb-burken så har hon en massa lappar med saker som han ska göra.

Det skulle jag vilja testa ärligt talat! ;)

2008-03-03 @ 06:35:52
Perlen har skrivit detta:

Jag skulle också behöva ett schema för tråkiga saker. Micaelas burkförslag låter ju bra. Tufft att få datorförbud ett helt dygn. Tur att det var deras eget förslag.

2008-03-03 @ 09:41:15
Nickan har skrivit detta:

Miccan, den serien kommer jag ihåg......
Tänk att då ha två burkar, en till gubben o en till mig......
Snacka om att han skulle få slita då va. hi hi hi.
Nä ärligt talat så var det faktiskt en rätt kul idé.
Efter middagen tar man framburken, varje person tar en lapp..... (vill man ha lite spänning så kan man ju även sälja o köpa uppgifter sins emellan....)
I vår familj skulle ju då det bli gjort tre saker varje kväll...... Himla käckt!
kramen....

bakombrillorna har skrivit detta:

Klarsynt barn du har! :-D Helt underbar kommentar!

2008-03-04 @ 14:24:20
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen