När arbete ger resultat...

Man blir barnsligt glad när man märker att allt jobb man lagt ner, verkligen lönar sig.... alltså inte lönar sig, som i pengar då... tråkigt nog..... men i form av reaktioner.


Jag jobbar ju på föreningens egna hemsida, och under tiden ligger den ju tillfälligt på annat webhotell.

Tack vare att det FINNS en hemsida kom det igår ett mail från kommunen med en inbjudan till information om lägenheter till funktionshindrade i kommunen, är det inte helt otroligt.

Dom har bjudit in Attention och FUB i kommunen. Hoppas att någon i föreningen kan gå på detta...

Samtidigt kom det ett mail från Spc (
specialpedagogiskt centrum) med inbjudan till 2 föreläsningar.
Tyvärr var den ena samma dag som den i kommunen.....

Temat:....... Åååh jag blir alldeles lyrisk..
"i vårt arbete med att öka vår kunskap om barn med autism bjuder vi nu in till föreläsning"
Den ena handlar om flickor med autism, och den andra om ungdomar med Asperger...

Tänk va..... vi har ju klagat på spc att dom inte har smågrupper som passar för barn med autismspektrumstörningar.... och det har dom nu tagit till sig. Dom KAN helt enkelt för lite om detta. Och vill nu visa att dom jobbar på det.

Jag blir alldeles varm å min son´s och alla andra barns vägnar, all vår kamp som föräldrar är inte fruktlös, (även om det känns så ibland)
Det händer något..... och allt som händer till följd av allt kämpande är som en trisslotts-vinst.....
Man blir så glaaaaaad....

kraaaaam till alla

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Vad härligt!

2008-01-19 @ 09:01:34
Perlen har skrivit detta:

Låter hoppfult. Detta får man ju inte missa.

2008-01-19 @ 09:39:57
A har skrivit detta:

God morgon. Det är bra att de reagerar. Men många kommuner är långsamma med att fatta. Jag jobbar på ett korttidsboende i min kommun och jag ser hur föräldrarna får kämpa för sin rätt. Tråkigt men sant. Likadant med utbildning till oss i personalen. Nästan aldrig något som kan hjälpa oss bli bättre på det vi gör utan bara en massa skitkurser om ekonomi eller annat. Den du skrev om här är en typisk sådan jag skulle vilja gå på. Skulle verkligen vilja lära mig mer om autismspektrat för det kommer fler och fler ungdomar som får LSS. Visst jag kan en del pga. sonen men det är ändå skillnad på egna och andras barn. Hoppas du får en bra dag=)

Nickan har skrivit detta:

Jaaaa, den vill jag verkligen gå på. Alltså den om ungdomar med Asperger..... Förresten, tror du att det finns någon föreläsning om hur man tacklar gubbar som är som treåringar....;))
Du ska ha en stooor kram för allt arbete som du lägger ner på detta. Om du kan hålla ut så får du min assistans efter den 15,e februari... lovar.
kram!!!!!!!!

2008-01-19 @ 12:13:02
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Inga problem med en sån föreläsning Nickan.... Den kan jag ta hand om ;)

Eller så slår vi oss ihop alla vi i järngänget... för är det inte så att vi har erfarenhet av det allihop... så gör vi en tokrolig föreläsning.... PAX för o spela 3-årig gubbe.... moahhahha

2008-01-19 @ 13:05:42
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen