ironi????

Vad är då ironi? Det vet jag ju vad det är.... men hur vet jag NÄR det är frågan om ironi eller elakheter.....

Igår så säger gubben.... "tänk va, om jag oxå skulle sitta vid datorn 7 timmar om dan, vem skulle då ta hand om barnen?"....

Han skojade..... han var ironisk.....


Men vad han egentligen sa, enligt mig... "du sitter bara vid din dator, och tar inte hand om barnen, det gör bara jag"

TIIILT.........

Min pedagogiska gubbe kommer på nåt.... förklarar för majsan att sonen, han förstår ironi ... jättebra, om den riktas mot någon annan, eller något annat.... då tycker han det är jättekul.... men om den riktas eller handlar om honom, då blir det tvärstopp..... och han går in i försvarsställning...

Och du... säger gubben, är likadan?!?!?!?!?

Är jag???

Jag fattar väl visst ironi??
jo, när den riktas mot någon annan eller något annat.... precis som min son...
I det läget flög massa händelser förbi i huvet..... ooooj dååå..

Är det såååååå???
Är det därför jag blir toksur när nån försöker va rolig??
Möjligen .. ja, och gubben kom ju faktiskt på detta oxå igår...... jag klarar inte av såna skämt....

Det hjälpte inte alls att gubben förklarade att han inte alls menade nåt illa med det han sa...

men jo... hur ska jag kunna veta, om det inte var en baktanke med de..
och varför sa han så? jag menar han måste ju ha tänkt på det där, annars skulle han väl aldrig sagt nåt? och hur vet jag då om han inte egentligen menade va han sa??
Och sen kan jag gå o fundera på sånt där..... läääänge.... och suuuura...

Så en ny upptäckt är gjord på npf-resan..... Majsan förstår inte ironi... .HAHAHAHAAAA

Konstigt egentligen... tycker jag använder ironi själv mest hela tiden.... kan det va så då oxå, att jag inte förstår om jag är ironisk eller elak??
Hur ska jag veta skillnaden?
Tänk om nån blir lessen.... när jag, precis som gubben tycker att jag bara skojar.....

Knep o knåp.....hmmmmm....
Ny nöt o knäcka...
bye bye...

Alla dunderkommentarer
Maria Vuitton har skrivit detta:

hur fixar man en sån där räknade där det står besökare online osv...

A har skrivit detta:

Hej. Nej , jag har inte själv gjort någon utredning men har under de sista åren börjat misstänka att jag kanske också har något liknande. Men tyvärr är jag inte lika bra på att slåss för mig själv som för barnen. Det du skriver här om ironi stämmer såå himla bra in på min äldsta son. Att förstå det om det riktas mot andra men inte mot sig själv.... Själv har jag ibland svårt att förstå om folk skämtar eller menar allvar.....Ha en fin dag.

2008-01-18 @ 07:12:08
http://amittilivet.blogg.se är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Det är klart att du kan vara ironisk, du vet ju vad du menar och förhoppningsvis fattar andra det också (jag räknas nog inte till andra),
men när andra använder ironi så vet du ju inte vad de menar.
Jag blir alltid osäker på om någon menar allvar eller om det är ett skämt. Men själv kan jag skämta till det...fast andra tycker inte alltid det är roligt. Äsch, nu vecklar jag in mig.

2008-01-18 @ 11:46:54
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen