härliga morgon :)

Nån mer än jag som upptäckt tjusningen med en stunds ensamhet på morron??
Det är himmelriket, sitta här i mörkret med endast skärmen som lyser upp, i total tystnad..... aaaaahhhh

Jag gjorde en intressant upptäckt i förrgår morse, jag gick nämligen ner med grabbarnas mediciner en kvart tidigare, just för att jag ändå va uppe och tyckte de va lika så bra....

50 min senare, står bägge i köket o gör frukost!!!!!!!
Då var kl 7.10....
Jag hade inte sagt till den minste EN enda gång att komma upp, jag hade inte heller bankat i köksgolvet (ja... så väcker vi den äldste).... dom kom upp HELT själva...

Hmmm..... om vi skulle tidigarelägga medicineringen möjligen....
En kvart extra på morron är förbannat bra....

Så japp, programmerade om min Handi.... ställde den på 5.15.... (jo... alltså jag behöver också ta min medicin nån timme innan jag behöver upp.... vaknar liksom inte heller annars)

Försov mig......
Vaknade 6.42....... ?????????
Varför ringde inte skiten??
O jag lovar, jag vaknar bara nån droppar en knappnål.... problem med att vakna av klockan har jag inte, men att sen komma ur sängen är nåt helt annat.... hmmm

Jag fick ställa ett annat larm oxå inför denna morron för säkerhets skull....
Nä inte ringde den..... men nu kom jag på varför... på nåt sätt har den vid mina ändringar bestämt sig för att bocka väckningarna på morron som redan avklarade.... och tja... har man redan gått upp, så varför ska den då ringa???
Så nu har jag suttit o ändrat om igen.... *mutter*

Men jag sitter här o väntar nu, ska bli väääldigt intressant om det funkar igen, eller om det råkade va tillfälligt..... spännande....

I senaste numret av Föräldrakraft kan man läsa om Prinsessan Victoria som delar ut Bertil Hults pris till en skola som aktivt arbetar för att hjälpa barn med läs o skrivsvårigheter.... Den skola som fick pris sist har 100% läskunnighet!??!?!
Inte för att ingen har svårigheter.... utan för att skolan har en bra rektor.....
Kan en rektor lyckas... så borde väl i rimlighetens namn ALLA kunna????

Kanske skulle man bjuda in denna rektorn att hålla en föreläsning... och bjuda in hela kommunens rektorer... dom kanske skulle lära sig ett o annat... hmmmm bra idé....

Här kan man se lite mer....
image182


Ha en häärlig dag :O)


Alla dunderkommentarer
Virri har skrivit detta:

Heeeeeeeeeeeeeeej. Passa dig för att be om lååånga kommentarer, folk som jag kan ta dig på orden! ;-)
Va kul att du tittar in och läser min blogg!

Handin: Gå ut på gewas hemsida och ladda ned uppdateringen för handin direkt från sidan. Du har väl dvd :n antar jag. Jag hade en del problem med min tills jag gjorde det. Annars hjälper det att starta om den så länge om du måste skaffa dvd .n för handins programvara först.

Jag hittade hit via din kommentar och läste en del men jag har ingen aning ifall du bloggar här om ADHD-livet som sådant eller gör du det på den andra bloggen (ta bort den här kommentaren fort ifall jag sa för mycket nu..) Tänkte om jag länkar sen när jag byter mall, före det ids jag inte länka någerst.

Jag tänker byta mall på bloggen för jag skulle vilja ha fler spalter eller i varje fall ett annat upplägg även om jag gillar det jag har, det känns som att jag har lust till det nån dag hahahahaha och du vet, bloggen kan krascha när man byter mall har jag hört. (ska göra en backup men man vet ju aldrig)

Virri har skrivit detta:

Ha ha ha, du vet.. först lästa jag lite, hittade inte den röda tråden, sen kommenterade jag och efter det så LÄSTE jag. Japp du skriver ju jättemycket om NPF här. Jag kanske borde göra tvärtom va? Först ta reda på vad som faktiskt står i en blogg före jag kommenterar istället för att gissa.

Så gör min yngsta fotter som snart blir 15 år också. När hon var liten sa en irriterad dagisfröken, "att Lillvirri då ALDRIG lyssnar färdigt på nånting!! När man frågar; Kan du hämta... hinner man inte längre än så innan hon rusar iväg och tre sekunder senare står hon och räcker fram en toapapperrulle eller något annat som hon kom fram till att man tänkte be om"

Jag visste ju ingenting om ADHD och sånt då men jag frågade ändå; men kan det vara så att du frågar för SAKTA? Eller du kanske skulle försöka vända på frågorna. Du kunde säga; "Kritorna, hämta kritorna från skåpet i lekhyllan är du snäll." Men den där dagisfröken fattade aldrig och fortsatte gälla resten av dagistiden ut, för min Lillvirri fortsatte gissa, angelägen om att vara till lags om hon hade lust för ofta gjorde hon inte alls vad man bad om för hon antog självfallet att om man frågade: "KAN du hämta/göra/etc?" hade hon ett val.

2008-01-25 @ 11:28:20
http://virrikokko.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

haaaa haaa... du virrikokko.... alltså du har valt ett jäkla bra namn... *fniss*... jamen jag känner ju igen..... gissar först.... kollar sen.. det finns ju ingen tid till annat....

jo.... jag bloggar här om mindre känsliga saker... o resten.... sköter jag på den andra.... ;)

Jag är själv helt hopplös på att hålla mig kort, o kan skriva kommentarer som räcker till en bok.... så det är helt okej.... nu surfar jag genast över till dig o kollar om du bytt mall... hehe..

jag kopierar hela min mall.... klistrar in i anteckningar i windows... sparar den.... o händer de nåt knas så kan jag alltid rädda situationen..

*skuttar in till virrikokko*

2008-01-25 @ 20:18:15
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen