Egen tid.....

Vet ni hur underbart det är att slita sig från kudden på morron?? Inte...... nähä..... tänkte väl de, tycker inte jag heller...

Men....  numer går det sååå mycke lättare o kliva upp och tänka att NU har jag en halvtimme helt för mig själv, innan alla ska väckas.

Att sitta här i ett kolsvart rum med bara datorskärmen som ljus utan krav, utan måste...(en stund i alle fall) det är helt ljuvligt.....

Jag har så smått.... eller lite.... börjat vänja mig vid att det är lugnt, för första gången på ..tja....  3 år.... Lugnt är det väl aldrig, men det är först nu jag inte behöver slåss o kämpa för något av barnen.
Det flyter på bra, min yngre upplaga son stormtrivs i skolan-
Det är mycket för honom och långa dagar, men vi får utvärdera efter hand som tiden går.

Min äldre son kommer upp på mornarna nu, vilket han inte gjort dom senaste 2 åren..... ADHD-medicin är bra :)
Vi ska ha en skolkonferens med Bup och skola nästa vecka för att gå igenom utredningen och vad han behöver för stöd nu sista terminen för att kunna tillgodogöra sig skolan.

Jag har äntligen fått tummen ur att programmera lillsonens komihåg-klocka.
Varför har jag inte gjort det tidigare????
Det är semester på kvällarna....... den talar om hur mycket klockan är, och min inspelade röst talar sedan om vad som ska hända....
Pling plong... det är torsdag, klockan är kvart i åtta..... "om en kvart ska du stänga av datorn"...
efter en kvart piper det igen.... "stäng av datorn"

Och han GÖR de??!?!?! Och jag slipper tjata ihjäl mig....
Det varar väl förstås inte för evigt..... men man får ta till vara på varendaste dag som fungerar, väl medveten om att det kan ändra s fort ;)

Lite morgontankar från mig...... nu ska jag kolla mail...
Ha en bra dag i regnrusket :)


Alla dunderkommentarer
Nickan har skrivit detta:

Låter härligt med lite egentid, det behöver du!
Ha en go dag!
kram


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen