zzzzzzzZZZZZzzzzz...

orken är inte på topp just nu. 3 dygn ensam med barnen känns i varenda fiber av kroppen. Gott, gubben kom hem en dag tidigare än han tänkt sig. Och självklart i samma stund han visade sig, så stod jag nästan o somna, för då släppte jag taget.

Idag började äldsta dotterns simskola. 9.30. Halvvägs till göteborg simmar hon.
Tiden kvittar eftersom dom ändå är uppe kl 7, så halva dan har ju gått vid 9.30 ;)

Stressade tillbaks hem igen, för o få i ungarna lite mat, för stora tjejen skulle va på kalas kl 12. Vi var hemma strax efter 11.
5 i 12 kastade vi oss iväg i bilen igen.
Jag ägnade dom 2 timmarna hon var på kalas med att leta efter en utdragssäng till yngsta dottern. Hon hjälpte till med glada tillrop och skulle ha varenda säng hon såg dyka upp på skärmen. Jag var dock inte lika förtjust i den från 1800-talet som vi hittade. Jo, den var fin, men hur vet jag om den är full med termiter eller annat vedervärdigt.
Store tösen har en säng från jysk som vi fått av grannen. I furu med en ristad nalle på gavlarna. Jag försökte få tag på en sån, den finns inte på jysk längre. Men begagnad har folk fräckheten att begära tusenlappen. Och jag hittade massa furusängar för 300 kr..h mmmm , det känns lite onödigt att betala dom pengarna då. Allra helst som dom gärna pryder sängarna med klistermärken o annat. Det kan jag tycka är okej om man bara gett 300 för en säng, eller ännu bättre fått en ;)


Jag har fått mail idag, från REKTORN?!?!? WOOOOW, criss cross on the floor.
Jag mailade honom den 4:e augusti, idag är det den 17:e.
Kan inte säga annat än att det är fördjävla dåligt.
Så här svarar han:

Hej!   Våra elevasistenter börjar inte att tjänstgöra förrän nu på måndag den 18 augusti. Jag har för avsikt att diskutera med EF´s arbetslag om den totala arbetssituationen inom arbetslaget, om det assistentbehov som M har och särskilt med C som kommer att vara M´s elevassistent på måndag förmiddag. Jag/Vi återkommer snarast efter det att vi diskuterat igenom det kommande arbetet till dig och M med mer information och förslag på hur vi vill förberda M inför det nya skolåret.

TACK, kära rektor, du har förstått precis allt.
Gode gud ge mig styrka.
C kommer att vara sonens assistent på måndag förmiddag!??! Ja inte vet jag hur dom tänkt sig det, för skolan börjar på onsdag. Dom ska alltså återkomma till mig, och hur DOM tänkt sig det fortsatta arbetet, och hur DOM vill förbereda sonen????
Dom har ju redan visat prov på sina bristande kunskaper. Skulle det räcka att min son får en dag på sig att förbereda sig?? Möjlighen kan det ta MINST en dag för honom att fundera ut vad han undrar över, sen kan det ta ytterligare en vecka innan han kan landa och vara trygg i situationen.

För övrigt så förstår jag att rektorn förutom detta anser att det räcker med en vecka, så kommer allt att funka, med ny assistent och allt.
Strålande bra. Det var då själve fff......nnn....

Det planerade mötet vi ville ha med rektorn i morgon, blir inte av. Jag behöver nog inte förklara varför...
Jag är inte förvånad, hade inte förväntat mig att han skulle ta emot oss heller.
Men då ärendet inte gäller min son, så gör jag inte så mycket mer just nu.
Jag har sagt att jag ställer upp på att skriva under kraven, i egenskap av Attention, eftersom vi där försöker arbeta för att alla barn som behöver ska få stöd. Det kan ju möjligen stressa rektorn lite till, ;) jag dyker upp överallt som gubben i lådan.

ja, nu löser jag det på annat sätt, utan rektorns inblandning, för han gör just nu inte mycket för världen.
Jag återkommer i frågan.... nu är jag TRÖÖÖÖTTT!!

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

Ja du.... skolan...vad ska vi göra när våra barn slutat skolan??? Tänk på all fritid vi får...wooooow liksom. Otroligt.

Andra föräldrar kan säga till mig: Men du som har så stora barn har ju massor av tid till dig.

EH...va?? Har JAG??? Jaså?? Tyckte nog det var "lättare" när barnen var små... då hade ag dessutom ingen aning om varför min äldste son var som han var...

Attention... jag ska bli medlem där...vilken "position" har du där?

Ewa S har skrivit detta:

Kram Majsan hoppas du får lite sömn inatt! Vote Majsan och Jayne for presidents!. Då kanske det vore lite ordning.....Jag kan stå bredvid och klappa och blinka lite.

2008-08-17 @ 21:18:02
A har skrivit detta:

Jag är väl egentligen inte heller särskilt road av att baka.... Lite dåligt med pengar bara ;)

Jag blir så ledsen då jag ser hur ni måste kämpa hela tiden med skolan..... Det gör att jag känner mig lyckligt lottad som i alla fall har en lärare på skolan som kämpar för oss och att rektorn tycker det är viktigt med hjälp för de som har det svårt.

Kram

2008-08-17 @ 22:16:57
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Jag har en fundering. Jag är ju inte så aktiv inom atention längre för jag har inte riktigt orken. Men skulle man inte kunna bjuda in rektorer till ett möte, där man kan diskutera hur man går till väga. För trots allt, även om det inte är juridiskt dömande så har vi ju diverse styrdokument som ska följas. Och det står klart och tydligt i läroplanen att det är individens behov som ska tillgodoses.



För hur det än är så är ju vi föräldrar till dessa barn diskriminerade då vi tvingas engagera oss i vårt barns skolgång som jag tror "vanliga" föräldrar inte kommer i närheten av. Är det verkligen samhällsekonomiskt fördelaktigt att föräldrar går in i väggen och inte kan sköta arbeten (eller studier) för att all tid går åt till att försöka få skolan att inse att våra barn har rätt till samma utbildning som "normala" barn, fast med andra förutsättningar?

2008-08-17 @ 22:39:50
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Jag får stickningar i hela kroppen.. Människor är knasiga Majsan!



Idag så kommer specialpedagogen höra av sig till studievägledaren för att bestämma tid till att träffa mig. Jag vet att hon kommer göra det. Hon verkar bara vara sån. Jag litar redan på henne.

2008-08-18 @ 08:41:20
Sandra har skrivit detta:

Personligen tycker jag att den där rektorn borde avklarat det här långt innan och inte i sista stund. han är väl förälder själv? Man vill ju gärna veta vad som händer och sker och inte gå runt i någon ovisshet.

Kram, Sandra

2008-08-19 @ 10:50:22
http://lantluft.wordpress.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen