SPI - specialpedagogiska institutet

Jag fick i veckan info från gymnasiet att dom har bra samarbete med dessa, och att dom skulle höra sig för om dom kunde få låna hjälpmedel därifrån till sonen.

Jag bestämde mig för att kolla själv vad som fanns, ja, ligga steget före är aldrig fel ;)

Men, vet ni, visste ni att det inte finns längre???!?

Det var ju en otroligt bra sida, med massor av info om allt man ville veta om olika hjälpmedel och stöd för barn med funktionshinder.

Men dom finns på ett sätt kvar. Men med nytt utseende och namn. Myndigheten har bytt inriktining ;)
Numer heter dom spsm, specialpedagogiska myndigheten. Och fan vet om det inte verkar ännu bättre.

Dom utlyser en tävling på sin sida "var med och utse 2008 års skola för lika värde"
Bidragen från tävlande skolor ska vara inne senast 26 september.
HAAA, ja hörrni. Det ska bli oerhört intressant att läsa om dom skolor som skickat in sitt bidrag dit. Det kan ge en hint om vad som faktisk kan göras för att ordna en skola för alla.
Ja, jag räknar ju faktiskt inte med att just "vår" skola är med i tävlingen, för det vore ju ett skämt för nån stand up i framtiden ;)

Hur många av er läsares skolor tror ni kan bidra i tävlingen???

http://www.spsm.se/-System-/-test-/Nyhetsarkiv/Var-med-och-utse-2008-ars-skola-for-Lika-Varde/

gonatt då
 aaattjoooo

Alla dunderkommentarer
Micaela har skrivit detta:

Känns som om det är första skolan som säger så och inte är en särskola....

jayne har skrivit detta:

ha ha ha ha...ja du..sonens skola FÅR inte vara med...för mig... men de får gärna läsa om andra skolors arbete där.. ska kolla in det nu.

kram

2008-08-23 @ 10:26:08
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Ja du hade detta varit för bara ett år sedan hade jag stenhårt nominerat sonens förra skola. När det gällde honom och flera andra elever som gick där då så var det ju faktiskt så lika villkor. Men efter saker som hänt under det läsår som varit nu så ställer jag mig vääääldigt tveksam till att de har en plats där.........

2008-08-23 @ 11:24:07
Micaela har skrivit detta:

Ta bort s:et och sätt in a:et så får du något annat...

2008-08-23 @ 19:54:05
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Cybergymnasiet är fortfarande under uppbyggnad.. Vallhamra gäller ju inte hela skolan utan bara en liten del.

2008-08-23 @ 22:18:59
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
Cyberspunken har skrivit detta:

Åh, intressant ska det bli att se vilka skolor som blir nominerade... jag kan verkligen inte nominera min dotters fd. skola... det skulle vara som ett skämt då!



=) Men nu har hon ju börjat en ny skola dock en resursskola så det ska ju fungera... Ha det gott!

2008-08-24 @ 11:07:38
http://cyberspunken.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Tänk att de har så mycket utbildningar på den myndigheten hade jag inte lagt märke till innan. Har aldrig varit inne på deras sajt så mycket egentligen. Du som har så mycket innanför pannebenet det finns massor med bra utbildningar som skulle passa dig som hand i handske de verkar spännande:-D. Det hade du fixat galant!

2008-08-24 @ 21:23:00
majsan67 har skrivit detta:

jag kollade inte så noga på den nya sidan Ewa, hade dom kvar utbildningar?? Jag har kollat mycket på det innan dom la ner SPI, och jag har hittat massor intressant.

Men jag vill veta först vilken utbildning jag kan ha användning för till det jag verkligen vill göra.



Jag vill också vänta tills jag känner mig tillfreds och har en fungerande vardag. En sak i taget vet du ;) Det är viktigt för mig, mitt nya mantra "EN sak i taget".... ;) ;)

Men jag ska absolut kolla, nu blev jag ju nyfiken..

2008-08-25 @ 10:06:27
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen