Vad gjorde man utan internet ??

Jag funderar mycke på hur jag hade klarat mig igenom detta med skolan utan internet....
Tror inte jag hade orkat i samma utsträckning då.....
Nu kan jag sitta i lugn och ro och söka mig fram, metodiskt.... och VAD jag hittar mycke :)

Många tips kommer från lärare jag har kontakt med, jag har fått en hel del material från hans gamla skola.
Ett tips därifrån..... "lämna INTE in anmälan om utskrivning ur särskolan än"
Så länge han är inskriven där har jag all rätt att begära hem material från skolan ;)
Och det spelar ju egentligen ingen roll om jag håller på det lite..... han är ju ändå "befriad" därifrån :)

Lägger in lite länkar på bra sidor...
Tack Mia för din länk i kommentaren på mitt förra inlägg :)

www.ferde.se
www.glosboken.se
www.lektion.se
www.burkar.nu
www.skapligtenkelt.se

En lärare jag pratat med skulle ta fram föregående års nationella prov från år 5.
Vill checka av med sonen hur han ligger till, och vad vi behöver träna på för att han ska klara dom.
Han har ju inte gjort dom..... ingen trodde han kunde.... (inklusive jag då *skäms nu*)
Men det var då de.... nu är jag bombsäker på att han med stöd fixar de.
Samma lärare ska också ta fram vilka kriterier som gäller för barn med särskilda behov.
Vilken hjälp och stöd dom har rätt till under proven.
Jag vill rekrytera denna läraren ;) Hon har ingen specialpedagogutbildning.... men hon har DET!!

Hon har mängder utav barn med olika svårigheter, och jag häpnar över dom anpassningar hon lyckas göra i en klass med 25 elever.... och INGEN gnäller över orättvisor eller annat.
Kan berätta att hon jobbar på en skola med väääldigt mycke stökiga barn..... men hon trixar ihop det ändå....

Vad lär vi oss av de?
Jo, helt enkelt att vidsynthet, engegemang, intresse, flexibilitet...... öppnar världen till en skola för alla....
Tror ni inte hon kunde göra karriär som konsult.... åka runt till skolorna och "väcka upp" lite nytänk hos pedagogerna???

Ska banemej föreslå det för henne ;)

Fick ett samtal igår..... från en helt förtvivlad mamma..... Med stressad röst ville hon veta om det hänt något, om jag hört något... vaaad som helst....
Vad har hänt???..... Hennes barn har gett upp, han vill inte mer..... orkar inte.....  kan lika gärna dö.....
Läget är akut.....

Då kände jag att nu jäääävlar räcker det på riktigt......

På fredag kommer Norra Halland hit... (vår lokaltidning)
Nu är det dags att ta hjälp av media.... innan det slutar illa för något stackars barn.....

Det är dags att kommunen får ögonen på sig, att folk får se hur man behandlar dessa barn "barnen som inte får finnas"

Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen