vad lustigt....

en liten reflektion innan kudden....
På en annan sida blir jag lynchad över mina åsikter om sonens särskoleplacering....

HUR kan jag döma ut särskolan sådär? Det är faktiskt jättebra, för man har automatiskt rätt till en gymnasieplats..... eeeh..... *viskar* jo.... i SÄRGYMNASIET....

Det är ju just det allt det här handlar om.......

Fast tycker man det är okej att skicka sitt barn in i aktivitetsersättning för resten av livet och kanske för tidig pension, för att man aldrig kan söka ett vanligt arbete... så är det väl upp till var och en..... jag dömer väl ingen som gör det valet...

Då ska inte jag heller bli dömd för det valet jag gör.... man gör väl det som känns rätt eller????

Lite lustigt.... för på den här sidan är det ingen som lynchar mig för att jag dömer ut särskolan i min sons fall.....

Kanske har läsarna här lite större verklighetsanknytning..... va vet jag.... image105

pöss o gonatt alla goa ...

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Nej, särskolan är jättebra...för de som behöver den.
Din pojke behöver den inte, om han hade haft lärare och rektorer som brytt sig.
Tyvärr är det många barn som går i särskolan som egentligen inte hör hemma där, men som den vanliga skolan saknar resurser att ta hand om.

Linda har skrivit detta:

PS. Vilken sida blev du lynchad på? *nyfiken*

2007-10-12 @ 09:28:33
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

De förstår verkligen inte vad som blir konsvekvenserna. Man vill faktiskt ha val. Om man nu vill välja särgymnasiet så får man väl göra det... Men jag ville ha mitt val på bägge sidorna, inte endast på en sida. Det var jag som skulle välja. Inte någon rektor, inte någon lärare utan jaaag. Varför kan inte människor förstå det?

2007-10-12 @ 10:00:51
Nickan har skrivit detta:

Men du, bry dej inte om det , att du blir lynchad.
dom som läser där känner ju inte dej så som vi gör.
vi vet ju vilken kompetens du sitter inne med.
Att du inte bara är en " allmänt bråkig morsa" utan faktiskt verkligen kämpar för din son. ja för alla dina barn faktiskt.......
Men de känner ju inte heller din son. Och som Linda säger så är ju faktiskt särskolan ett bra alternativ för de som behöver den , men det gör ju faktiskt inte din son. Det kan ju inte de som läser på den andra sidan veta.. ..... eller hur?
jag har förresten uppdaterat min blogg, enbart för din skull..... det du!

2007-10-12 @ 20:42:14
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

TYVÄRR kunde ju inte dumma Ewa hålla sig därifrån när jag fick rapport. Vet du rappakaljan kvinnan därinne skrev........Mitt första svar försvann och det var kanske tur för hade DET kommit in Majsan då hade jag varit portad för tid och evighet från AFF......Nu hjälpte ju WONDERGIRL till att nyansera det och det var jättebra!

2007-10-12 @ 22:13:42
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Tina har skrivit detta:

Vill bara önska Er en trevlig helg.
Och regelverk och sånt kan var tufft, ibland är det som att jobba i motvind, hoppas det löser sig till det bästa för Er.
Varma hälsningar Tina

2007-10-13 @ 03:01:27
http://tinahemlin.blogg.se är min hemadress
Per Tjärnström har skrivit detta:

Men vilken trevlig blogg, vill ni veta en rolig sak, jag har gått särsskola, blivit kränkt och diskriminerad, det slutade med att jag gick in i väggen.



Så jag bara varnar dig, lyssna på din son, känner han sig kränkt av skolan, eller dom kanske inte kan sätta han på sin nivå utan han får sitta och skriva dagbok och nyheter som jag gjorde, då måste du ta tag i saken, eller så blir det som mig, jag sprang in i väggen och sen vart det depression och utanförskap av alltihop.



Numer lever man som förtidare och funderar på att spika ihop en liten stuga ute på åkern hemma hos mamma, kanske plugga på FHSK 50%.



Ja du, särskolan, dom har verkligen ställt till det, dom knäckte mig och jag knäckte min ledare på kyrkan.



Henne har jag inte pratat med sen september 2005.

2009-04-17 @ 03:02:50
http://www.oviksper.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen