Man får betala dyrt....

Det kostar på att ha ADHD ibland.... bristande impulskontroll... bra ibland..... lite sämre andra gånger... image106

I fredags kom gubben med en himla bra idé, vi lyfter upp tv:n från källarn och ställer uppe i vardagsrummet.... hmmm ja varför inte.
Vi tänkte att vi kanske kunde va på samma ställe då emellanåt, hela familjen.
Vi har tv i vårt sovrum, och där har det camperats en del.... men det är trångt med sex pers i ett sovrum på 12 kvadrat....
Källarn är deti ngen som vill va i...... ingen städar ju där... image107

Gubben vill ha en 40 tums platt-tv och hänga på väggen... å nej då.... finns ingen anledning tycker majsan.
Och jag tycker helt ärligt inte det heller, den tv vi har funkar alldeles utmärkt att titta på.... den är på 32 tum... men gammal... och väger säkert 200 kilo.....  men den funkar...

självklart måste jag ju genast få upp tv:n, DIREKT i fredags. Idolfinal, och kanonkul att sitta o heja ihop.

I lördags så såg jag det fantastiska med detta, då alla plötsligt va på samma våningsplan... inte för att folk satt klistrade där... men med lite MTV i bakgrunden så studsade liksom familjen omkring...
image108
Men plötsligt fick Majsan bryt..... VI KAN INTE HA DOM HÄR SOFFORNA!!!! Det GÅR bara inte.... sååå gräsligt.
Egentligen inget fel på dom, men tyget, som från början va gråblått, hade blekts av solen och va grådassiga, med ljusa fläckar som såg skitiga ut.
Så i våras så färgade majsan allt tyg, målet va rött...... det blev vinrött... hrmm nåja.... men färgningen blev inte helt lyckad, dom blekta fläckarna lös igenom.
Och nu när tv:n kom upp och jag såg hur sofforna ihop med detta blev.... AAAAARGGGGG...

Måste ha ny soffa... NU.....
Näääää, gubben vill hellre ha ny tv först...... ALDRIG i LIVET.....
Ny tv, med dessa gräsliga sofforna, nänä.... ny soffa först blir bättre ..

Självklart kan man inte när man får en idé vänta, i synnerhet inte med en stor portion ADHD....
Gubben undra varför jag i hela friden inte bara beställde över nätet och lät dom köra hem....
Men jag vill ha soffa NUUUUUUU....
Inte nästa vecka.

Släpa me mig äldste sonen.... som plötsligt var tvungen att ha nya skor... in i skoaffärn.... mataffärn nästa...
och vet ni..... det borde va straffbart att bygga om en affär utan att först skicka en karta till mig....
jag blir så AAARG...... börjar hyperventilera..... hittar ingenting.... och allt tar plötsligt sååå mycke längre tid.
Kraftiga utbrott har jag oxå hört står som kriterier vid ADHD image109

Självklart finns det inga pengar till ny soffa.... hmm... mycke planering innan vi åkte... hmm hur mycke kredit finns på detta kortet.. hmmmm och detta....
nåja.... det skulle allt lösa sig..... jag använder inte kredit så särskilt flitigt, så då tyckte jag att det va ok nu....

In på IKEA... och leta efter soffan, för jag ville se den live först.... hitta inte soffan.... nytt satans utbrott.... (huvudvärk)
Vid det här laget va jag trött, vi hade ju faktiskt gjort andra ärenden innan o då orkar jag bara inte....

Fick frågat till slut.... jodå... la in en beställning, ner o betala...
kortet SPÄRRAT, ta kortet står de på skärmen...
Jag glor på kassörskan o tycker hon är totalt inkompetent (fast de säger jag ju inte)
Jag kollade ju kortet innan jag åkte.... Jag har fått ett enda kontokort spärrat förut i hela mitt liv, då var jag 20 och trodde på fullt allvar att man kunde skita i o betala regelbundet....

Sen dess har jag aldrig misskött några betalningar, därför förstår jag ärligt inte...
Och gör fortfarande inte, så jag får ringa i morgon o kolla va fasen det är frågan om.
Fick ju chansa på att gubbens företagskort inte va övertrasserat.... som tur va slank det igenom...
PINSAMT är det likväl...... dom tänker ju säkert om en att man försöker handla utan pengar...

En timma fick vi vänta på soffan... och en hel del strul...
Kånka stånka och trixa för o få med sig skiten hem....... spännband som fastna... o OOOOOOUIIIIIIIIIIIIAAAAA...
ytterligare frispel....  till slut blev jag helt vansinnig, drog till allt va jag orka, bandet lossna och jag höll på o rasa raklång i backen...

Vi va hemma kvart i 7..... TRÖÖÖÖÖTT....
Men soffan måste ju upp GEEEENAST.....  suck... kl 11 va jag klar.... efter ytterligare.... frispel... *harkel*
Varför funkar aldrig saker med en gång genast??? Jag gillar inte sånt....

Priset jag fick betala för gårdagens impulsryck är att jag idag inte orkar ta ett enda steg..... jag är HELT utslagen...
Känner mig sjuk nästintill...
Men så är det, jag kan inte göra ett sånt dagsverke som jag gjorde igår... då är nästa dag öken.....

Men lär jag mig nånsin detta? Kanske... en annan dag... ett annat liv...
Gubben älskar det likväl..... alltid händer det nåt runt mig.... *s*

Nu orkar jag inte sitta upp längre... måste provligga min nya soffa....

Ps. jag köpte en kritvit soffa.... mohahahahhahaaa......
va FIIIIIN den kommer vara efter ett tag..... hahahaha...
men den bliir inte blekt i  alle fall.....
image111

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Hahaha ser er framför mig. Jag är ju likedan utan adhd och gubben blir stum när jag kommer igång. Kommer ner och kollar soffan nån gång. Men kollar bara på den. Kommer aldrig sitta id en. Kommer säkert spilla kaffe eller rödvin eller något....

Nickan har skrivit detta:

Du har alldeles rätt!!!! ADHD är bra, för det händer alltid något. Att köpa en soffa så där hux flux är helt min melodi, tyvärr tror jag att jag har blivit lite kvävd (säger inte av vem) med åren, eller så kallas det förnuft... inte vet jag.
Numer ska det mätas, tänkas och diskuteras innan något händer härhemma, men i huvudet händer det blixtsnabbt, jag får bara inte ner tankarna i kroppen så att jag kan utföra dem.... ja ja det blir väl kapitel två... kanske.
visst är det väl förresten konstigt att man inte städar i sin källare, här är det precis likadant, man skullle ju kunna ha det så fint därnere , men icke.. det är precis som om dammsugaren har fobi för källaren eller nåt.......

2007-10-14 @ 18:38:32
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Du är inte klok;-D
Skulle heller aldrig våga sitta i din soffa.
Hatar att handla med min gubbe för då skall priser och kvalitet jämföras i all oändlighet, vem orkar det? Kram på dig.

2007-10-14 @ 20:42:43
Linda har skrivit detta:

En vit soffa!!!! Med småbarn hemma?!
Tja, du är sannerligen modig.
Jag känner igen mig...men concertan har dämpat mycket av den där impulsiviteten.
Man sparar pengar då.
Du får öka din dos.

2007-10-14 @ 22:13:51
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen