kapitulation....

så heter det väl.... eller jag kapitulerar..... eller nåt...

Är så jädra in i h.......te trött nu så det är ett under att jag inte somnar i varje gathörn.....

Var på föreläsning ikväll i göteborg, en kvinna, mamma till flicka med ADD, före detta lärare, numer journalist.
Hon föreläste om sin dotters skolsituation. Ååååååh vad man kände igen sig.... i första halvan....... ååååhh vad man INTE kände igen sig i andra halvan....

Kan ett barn få det så bra som hennes dotter fått? En rektor som pratar samma språk..... som ordnat det suveränt för dessa barn.
Jo, om man får en rektor som tidigare jobbat som lärare på särskolan, så kan det bli så bra..... ...
Jag ska ta och skicka dit "min" journalist och be han intervjua den rektorn hur det kommer sig att hon kan lösa det till det bästa när inte andra kan, hur har hon gjort, och blev det så fasansfullt dyrt???

Idag ringde rektorn, stressad och ville bara tala om att han har annons ute på assistent... jo så vi inte tror han glömt bort oss. Assistenten söker dom på 75%, vikariat t.om Dec-07 med möjlighet till förlängning.....
Han tror väl ändå inte han kan byta assistent hur som helst, bara för att dom inte kan ha vikarier för länge, utan att behöva anställa dom....

Sen fick jag svar ang utskrivningen från särskolan. Hur kan jag va så dum, att jag tror på fullt allvar att det skulle lösa sig kvickt och käckt?? Får nog ta och undersöka hjärnan....
Nä, det måste ju förstås till en EVK..... där man lämnar över ansvaret till nya skolan, och skriver på på plats.... gode gud.... vi hade ju EVK för 3 veckor sen... räcker det inte nu???

Ja ja, gör ni så, det blir bra, det låter kanon, det kommer att bli såååå bra såååå...
Majsan bockar och bugar..... Majsan orkar inte ta kampen längre.....

Men tror ni Majsan ger upp?????




NEEEEEEEEHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ....... I morgon ska jag ringa advokaten, fick svar från henne idag. Hon åtar sig gärna att biträda oss. Så i morgon ringer jag, och så får vi bestämma nån dag när jag åker till Lund, för där befinner hon sig.
Jag känner att även om sonen får en bra assistent, så måste det till mycket andra lösningar oxå i skolan för att det ska funka..... och det kommer inte att kosta gratis i tid och energi....
Det får faktiskt hellre kosta lite pengar.... för min tid och energi har runnit ut nu.....
Och nu är det på tiden att vi får bara vara....... rå om varandra, va en familj, göra sånt som familjer SKA och borde kunna göra, saker tillsammans..... inte fanken har man tid med det när man skall slåss mot kommunen 24 timmar om dygnet......

Därför nickar jag, bockar och bugar och tycker allt är sååå toppen när någon ringer.....  för jag skickar snart en advokat på dom som kan läsa upp lagarna i tur och ordning... så får vi se hur dom ska krångla sig ur detta....

natten nu alla... är såååå trött.... måste sussa....

Alla dunderkommentarer
Nickan har skrivit detta:

Du, snart är det du som kommer att stå på estraderna och föreläsa om kampen ni fört mot skolan...... Hoppas den föräläsningen också får ett lyckligt slut! Nä förresten., Vi behöver nog inte hoppas, med den kämparmorsan du är så kommer det att sluta lika lyckligt som i sagorna......
"Också levde familjen Majsan... lycklig i alla sina dar............"
Helt övertygad faktiskt!!!!!!!!
kram.

Linda har skrivit detta:

Skriv en bok.

Majsan, ärligt talat.
Skriv en bok om kampen du fört för din son, och sedan får den göras som obligatorisk litteratur inom lärarhögskolan och där de utbildar rektorer. Jag blir trött bara jag läser om det du skriver.
Jag kan inte ens föreställa mig din utmattning. *Kram*

2007-10-18 @ 08:17:46
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Och jag behöver ditt mobil och hemnummer.
Jag har tappat bort dem.
Så om jag inte hör av mig så är det inte för att vara otrevlig utan för att jag kommer inte ihåg dina telefonummer.
Du kan väl slå en pling eller sms:a så jag kan programera in dem i min nya älskare.

2007-10-18 @ 10:55:12
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen