Första lediga dan....

Detta är min första helt lediga dag på 2 månader....
Det är höstlov och sonen får vara på fritids i veckan. Tjejerna är på dagis... gubben på jobbet.
Den enda som är hemma med mig är den store sonen, men som många vet så sover dom mest i den åldern :)
Ja, 6 st katter har jag ju hemma oxå och dom kan ge vem som helst gråa hår... mooorr, dom river halva köket....
Hade dom instängda i ett utrymme bredvid köket, men nääää där kunde dom ju inte va, dom smet.. hoppa över höga brädan och for ut i köket...
*Sen så har vi den andre katten som vi äntligen fick tag på förra veckan..... hon är oxå gravid, så nu är hon inlåst i andra delen av huset, och det är ett jäääkla meck varje gång vi ska ut, för hon tar alla chanser att smita..
Hon har ju varit borta i nästan 2 månader då den andra katten fick ungar, och jag är rädd att hon föder sina ute om vi inte håller henne hemma.... det är mycke nu...

Förutom katterna är jag helt SJÄÄÄÄLV.... och jag njuter.
Igår kväll bad jag gubben hjälpa mig att städa upp efter helgen så jag skulle slippa ägna halva dan åt det.
Jag satte mig själv med räkningarna, och betalade dom vi hade råd me... hmm.... nåja... man KAN ju betala föregående månads elräkning.... och skjuta månadens till nästa.... så kan man liksom hålla på va :)
Nån gång kommer man väl säkert i kapp......
Bara man är glad så löser sig väl allt :)

Jag har gjort en egen almenacka.... en månadsöversikt. Jag har min Handi, den är OVÄRDELIG för morgon- och kvällsrutiner. Den påminner mig om hur mycke klockan är och gör att allt flyter på.
Men jag har ingen bra översikt, jo... i windowsmiljön i handin finns det ju en månadsöversikt... men jag blir helsnurrig när jag ser alla pluppar och pilar där.... och så tror jag att jag har så mycket så jag vill bara sätta mig ner och stänga av hela huvet...

Då knåpade jag ihop en själv :) Jag måste ha mycket visuell hjälp... jag behövde SE tydligt hur mycke som är på gång.... och plötsligt när jag förde in allt så var det inte så hysteriskt...
Bara jag får en överblick så lugnar jag ner mig :)

Nu håller jag på att knåpa ihop ett nytt städschema.... varför hålla på med nya såna hela tiden??
Jo för att allt faller ur.... sen är det nog så att ombyte förnöjer, jag tröttnar väl på samma gamla tråk :)
Målet nu är att få till nåt så att jag kan få igång hela familjen att hjälpa till, det måste flyta på.
Jag blir på sånt jädra humör när det inte funkar....

Nu ska jag spela dataspel... hihi.... Behöver inte göra nåt mer idag... Har faktiskt fyllt 2 maskiner tvätt, hängt 2 maskiner och vikit ihop 2... tänka sig va :) Jag har vikt ihop och lagt in tvätten oxå... woooow :)

Nu väntar jag bara på advokatens agerande, hon ska ju skicka brev till berörda med dom kraven vi ställt.... ska bli sååå spännande o se reaktionerna på det.
Jag har fått vila i huve och själ sen jag var hos advokaten. *Det var otroligt skönt att lämna över det till nån annan. Det får de va värt.....

seeee yaaa

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jag måste få kolla på dina kalendrar och månadsöversikter och gud vet vad.
Lust att träffas i veckan?
Det här är sista "lugna" veckan jag har.
Fika imorgon?
Onsdag?

Ewa S har skrivit detta:

Tror jag gör som du och tar det lugnt idag. Men tjoa om du fortfarande vill att jag jagar journalister. Har varit lite mesig ett tag där pga varbildningar.

2007-10-30 @ 07:21:50
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen