5 veckor lär bli minst 7 :(

Jag börjar bli riktigt jävla ap-trött på detta.

Verksamhetschefen ringde sent igår eftermiddag.
O nej, inte menade rektorn såå att han inte skulle få plats om han skrivs ut ur särskolan. Det handlade bara om att vi inte har tillgång till samma kompetent personal som i särskolan. Nåja... det där kunde vi nog diskuttera vidare om.....
Men självklart måste han ju försvara sina anställda.... suck...

Men i alla fall, en annons på en assistent ligger ute, ansökan går ut sista oktober. Därför lär det då dröja minst 2 veckor till.

Sen kom då det som jag väntat på..... och jaaa, under tiden då, han är ju inskriven i särskolan och då är det den rektorn som ansvarar för undervisning under tiden.....
Men sisådärja..... lämna alltid alltid över ansvaret på någon annan....

Då berättade Majsan att ett mail hade gått iväg tidigare under dan med begäran om utskrivning, så därför har inte särskolerektorn längre nåt ansvar...
Tyst i luren...
Stammande, men men men jag kan inte ordna någon hemundervisning nu, det är omöjligt.......
Plötsligt så blev det då hans ansvar.... ingen fanns det att skyffla över det på....

Ska man skratta eller gråta?
Jag sa i alla fall till att jag som förälder inte ska behöva ta hand om undervisningen och tänker inte göra det heller.
Ansvaret för detta ligger på kommunen....... hur ni löser det är upp till er....

Ja inte har han några direkta lösningar inte.....
Och jag orkar inte tjafsa med folk längre..... pojken mår åtminstone hur bra som helst, glad som en spelevink... men saknar förstås ändå sina kompisar och någon skola att gå till.
Dessutom har han undervisning.... den som vi går till privat för att utreda dyslexi, lägger in lite undervisning också när vi är där, bara för att jag lättare ska kunna fakturera kommunen för den kostnaden sen.

Nu har jag också sänt i väg ett långt långt mail till en jurist jag fått tag i. Det krävs lite hårdare krut nu.
Kanske behöver det inte bli så himla dyrt, kanske räcker det med att en jurist visar sig i skolan ett par gånger och talar om var skåpet ska stå.....
Juristbyrån är inriktad på just skolfrågor och omsorg, vård för barn med funktionshinder/handikapp.
Att hon dessutom har ett eget barn med högfungerande autism gör inte alls saken sämre.

Då har hon kunnigheten i form av jurist och erfarenheten som förälder..... kan ju inte bli bättre.
Så nu väntar jag svar från henne, och får hoppas på att hon tar sig an oss.....

Jag såg på nummerpresentatören när jag kom hem idag att rektorn har ringt..... varför använder han inte mobilnumret som han fått??? eller jagar han min store pojk som inte lämnat in lappen om prao inför denna veckan....?? va vet jag.....

Jag vet bara att jag nog är världens jobbigaste förälder just nu, och måste börja ringa från skyddat nummer.... för det verkar inte va nån som svarar annars... ?!?!?
Nu ska jag lägga alla småttingar.... alla 2
Sen ska vi spela Buzz.... sååå roligt, frågor inom mängder av områden, perfekt för lillkillen som får träna hjärnan lite i alla fall. Där förvånar han mig åter med sina kunskaper... o så jädra snabbt han svarar emellanåt..... det är ju ett tv-spel och 4 alternativ till varje fråga... Hur hinner han läsa igenom dom så blixtsnabbt som han gör???
Sen köpte jag ett sällskapsspel igår, med DVD-skivor. Wild Life heter det, och i det lär man sig allt om vilda djur.
Man får se en liten filmsnutt om något djur och sen får man svara på en fråga som kommer efter.....

Behöver han kunna nåt mer om han ska jobba på djurpark :)
(jo självklart behöver han de.... men det räcker fasen så långt med dom kunskaperna)
Fast han kanske borde träna ap-språk...... oxå....
ses igeen....

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

vad skall man svara sådana idiotier? Jagar journalister på mitt håll. Kramar i massor till hela familjen i alla fall

Linda har skrivit detta:

Har du helt vb? Annars ska du ta upp all undervisning så du får helt vb, och gärna 1,5 också.

Nu får jag börja känna på lite också...bråka med skolan alltså.
Men bara lite än så länge.
Visst var din pojk runt 8 år när det började spåra ur i skolan?

Och det är min pojk också.

2007-10-17 @ 08:47:53
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen