jodå.... det tar på krafterna...

såpass mycke tar det, att man inte ens kan sova.. suuuck... hjärnan måste ju snurra några hundra varv först :)

Nickan: JA svarar jag på din fråga, man KAN bli tröttare som vuxen. Ett barn med hyperaktivitet slår väldigt ofta över till att bli hypoaktivt som vuxen. Sen är det oxå beroende på vad man befinner sig i för fas..... jag ser inget konstigt med att du är trött just nu. Skulle vara förvånad om du vore pigg...
Man kan kanske likna det vid att symptomen förvärras vid utvecklingsfaserna, och visst är du i en utvecklingsfas just nu?


Linda:
Japp.... man kan vara smart.... faktiskt, lika smart som vem som helst. Spannet mellan att vara smart, eller hmm *harkel* dum,  är nog lika stort bland "oss" som hos "andra" skulle jag tro *s*
Hur det känns för mig? Vet inte just nu, tyckte ju precis att jag hade nog tillräckligt. Men samtidigt är det ju inte värre nu än igår ;) Allt är ju som förut......
Spåret är väl inte fel.... eftersom man inte kan ljuga sig igenom testerna... MEN.... likheterna mellan AS och hypoaktiv ADHD är såååå lika... men man kan ju ha både och, det vet vi ju *ler*
Det känns rätt gör det. Något stämmer inte, och det ska vi ju förhoppningsvis få reda på.
Vi har tillsammans jag o sambon fyllt i formuläret idag, jag lämnar in det i morgon. Vi var väldigt samstämmiga.
Sambon sa till mig att det måste vara jobbigt att veta vilka avsnitt som behandlar dom olika funktionshindrena,.... och ja, det är det. Jag ser ju på frågeställningarna vilket som är ADHD, AS, Tourettes osv....
Utifrån det.... så blir det väldigt många "stämmer-alltid-kryss" på AS-frågorna.
Utifrån mina kunskaper och erfarenhet så skulle det förvåna mig mycket, om han inte får den diagnosen.
Men som sagt, han har oxå en ADHD-problematik som inte går att bortse ifrån...
Usch.... jag kan nog inte sova i natt..... vem står näst på tur i denna familjen... är just nu mina tankegångar. Och vi vet ju att det man fått i huvet, det sitter och vägrar lämna plats för annat ;)


Perlen:
Särskola erbjuds friskt i denna kommun när dom inte längre kan hantera situationen. Faktum är att denna lösning tas till i hela vårt  län. Det måste få bli slut på detta.
Advokaten jag träffade sa till mig att särskola ENDAST är för barn med utvecklingsstörning. I skollagen kan man uttyda att även barn med autismliknande tillstånd har rätt att höra dit.
Men det är lite luddigt, man kan tolka detta som man själv känner, och så gör oxå kommunerna.
Nu är det dags att kommunerna ser över sin verksamhet, och utbildar sina pedagoger så att dom kan hjälpa dessa barn att förmedla ut sin kunskap på sitt sätt. Vi kommer ingenstans innan dess.
Sen skulle det väl ändå inte skada att dom börjar lyssna på föräldrarna lite mer, som ändå är dom som känner sina barn bäst.

Nu måste jag nog försöka lägga mig raklång.... o tänk vad mycke hjärnan ska avhandla innan jag kan somna... natti natti...

Alla dunderkommentarer
Micaela har skrivit detta:

Svaret på din fråga är att hon tydligen inte vill lämna mig ifred och det enda jag kan göra är att svälta ut henne.
Det verkar hända något hos dig eller hur? Eller har jag fel?

2007-11-02 @ 13:33:31
Nickan har skrivit detta:

åhhhh herregud för fulla karlar, fan kan det bli jobbigare........

Linda har skrivit detta:

Visst vet jag att man kan vara smart vid adhd, konstigt vore det annars att jag är där jag är. Men är
varför känner man sig så jävla dum om man nu är smart?

2007-11-03 @ 22:45:19
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen