Får jag sova nu???

En lång kamp och väntan verkar ha nått sitt slut.....
Jag kan väl bara säga att det känns bättre än det någonsin gjort....

Advokatens brev hade nog gett bra resultat, för på EVK så fanns det inga bekymmer med vare sig inlästa läromedel, talpedagog, utbildning av personal etc....
Han skrev och skrev rektorn, allt som vi sa :)

Igår var vi och träffade hela lärarlaget, 12 st lärare, rektorn, specialpedagog på spc, kurator på skolan, skolsköterskan, skolpsykolog, och nya assistenten...
Jag var liiiiiite trött efter 1½ timme.....

Rektorn är väldigt engegerad och försöker göra allt för att det ska komma att bli bra, dom har tex redan ordnat med maten i matsalen, då sonen inte klarar av att ta mat i kantinerna som alla andra.... nån KAN ju ha hostat, spottat, petat där i :)

Han får hämta sin mat där specialkosten står, den delar personalen alltid ut. Storebror hämtar sin laktorsfria kost där, så det blir inga konstigheter....

Och assistenten då.... rektorn ville haft någon med bredare kompetens.... men hon var den som var vassast...
men hallåååååå..... han skulle ha frågat mig om dom förra assistenterna.... För mig är denna nya assistent det bästa vi kunde få....

Hon har jobbat med autistiska barn och vuxna i 7 år, hon har varit med att starta en verksamhet i skåne för barn med autism... OCH, hon är TEAACH-utbildad!!!!!!
Hon hade redan gjort i ordning schema Mån-Fred, med tydliga bilder för varje ämne, rader där det ska stå vad som ska göras på lektionen.
Inte en enda gång hon uttryckte... men oooj då... oooj ja det kan ju bli jobbigt....osv...
Istället "ååå va roligt, jag kommer slippa o få stryk denna gången".... *s*
Den sista hon hade jobbat med kunde hon få en lavett av ibland....

Hon log hela tiden, vad vi än sa, och det ÄR ju bara jobbiga saker man lägger fram vid en sån träff.....
Hon vet precis hur ett barn som min son fungerar..... som jag ser det kommer hon inte hamna i några större konflikter med honom... för hon har såpass kunskap att ligga steget före, hon har för jösse namn redan planerat hans dagar.... Han har inga möjligheter att sätta sig på tvären...
Det känns sååååå skönt....
Han ska träffa henne i morgon, vi ska äta en bit mat.... prata lite.
På måndag morgon ska han till skolan en timme innan alla 550 elever dönar in, gå runt på skolan och kolla var allt finns och så....
På Torsdag i nästa vecka börjar han skolan fullt ut.....

Förstååååår ni va skönt det känns just nu.
Jag pratade med assistenten idag, vet ni vad hon säger.
Hörrudu... nu ska du få slippa kämpa med skolan, nu ska vi få ordning på detta...... *snyyyyyyft* är det saaaant????

Är hon så bra som jag känner att hon är..... så ska hon bara veta en sak..... hon skulle bara våga sluta innan han gått ur grundskolan... för då.. för dåå.... ja dååå....hrmmmm  tjaaa.... då blir jag suuuuur :(

Nu kan jag lägga lite krut på storgrabbens oförstående lärarlag... har bokat tid med skolpsykologen som är förbannat bra, så han kan sätta lite press på personalen. Trots mina påtryckningar om att han främst behöver hjälp med att strukturera större arbeten..... så skickas han hem med 6 st A4-sidor uppgifter.....
Och vad händer..... INGENTING...... han fixar det inte...
Jag har lovat att hjälpa honom denna gången, men det är för fanken pedagogernas ansvar att ta den biten, sen ser vi till att det blir gjort....
Och hur lätt är det för mig på en skala.... att strukturera ett sånt arbete.... pppfffffffffff......  trodde dom på allvar att jag kunde sånt... hahahahahahaaaa :)

Nu kommer tröttheten... efter dessa månader i 200 knyck.... så sjunker jag längre o längre ihop....  jag får väl sova fram till jul....
Det som hände idag när jag kunde flytta fokus från barnen lite..... jag snubblade på mig själv..... jisses.... jahaaa... fanns jag oxå????
Vad det handlade om.... får bli till nästa inlägg... nu orkar jag inte mer....
nattiii nattiiiiii

(och håll snälla alla tummar ni kan för att pojken äntligen kan få en någorlunda fungerande skola)

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Det låter verkligen så bra. Hon kanske blir ledig lagom till min grabb kommer att behöva en assistent;D
Sov gott!

2007-11-22 @ 22:08:24
Fredetta har skrivit detta:

Hej Majsan,

Det låter för bra för att vara sant! Men det är bara att gratulera till assistenten och att ni äntligen har kommit någon vart tack vare advokaten.
Du ska ha en STOR ELOGE för din kämpaglöd!! Tack vare dig så kommer det nog att ordna sig för din pojk :-) Lite sorgligt bara att du inte får vila upp dig nu, utan måste gå vidare med nästa fajt...
Glöm inte att ta hand om dig själv också!

/Full av beundran
Fredetta (från AFF)

2007-11-23 @ 08:00:15
Linda har skrivit detta:

Åh, vad skönt för er.


Då kanske du kan slappna av lite.

Ewa S har skrivit detta:

Kraaaam i massor. Sov i morgon bitti och söndag i alla fall. Du skulle bara våga nästa söndag.....-D

2007-11-23 @ 20:15:36
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen