Strategier/få tyst på torktumlarn

Skrivet av majsan67 den 15 maj 09:28

jaja... okej...


1. sluta tänk på eftermiddans uppgifter, det skapar bara oro och stress och det som ska göras NU blir inte gjort, man bara yrar runt.


2. Gör det som ska göras DIREKT, för då kan man sluta tänka på det sen ;) jovisst, jättelätt, pyttsan.. "det gör jag sen" är mitt eget mantra.


3. Lägg varje sak i huset på en EGEN plats, där den ALLTID ska ligga, då hittar man ju allt. Och hittar man ingen plats för nån grej, ja då ska den väl helt enkelt inte bo i huset och måste således kastas bort.... japp


4. jo men oxå viktigt, lägg tillbaka grejerna på dess plats så fort du använt dom, ja då ligger dom ju där nästa gång.


5. en sak i taget nu.... bilnyckel.. plånbok.. oj oj oj.. vad dom brukar försvinna.... men inte längre, sen lååång tid tillbaks har jag lagt dom på sin egna plats, och för det mesta faktiskt så ligger den där... och när den inte ligger där så är det förstås gubben som lagt bort den... jamen självklart ;)


näää... nu jäklar och småfisk i havet är det allt bäst jag går o kollar vad som står på schemat idag... ja... sovrummet skulle det plockas upp i.... och där är det iiiinte stökigt... inte alls.. va kommer alla kläder ifrån? och vem fanken har slängt dom på golvet? Vi har gott om hustroll minsann tror jag ...


städa handfat, toa... dammsug och torka golv i badrum... uuurkkk...

men varje uppgift tar max en kvart, har jag minsann sett till, för efter en kvart tappar jag koncentrationen.... nåja.. men i alla fall... guuud va jag tjatar....

kilar nu då o städar lite.... jippiiiiii jääättekul *not*


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen