Phu... lite lugnare....

eller..... hmm... känner jag mitt liv rätt så dyker det snart upp nåt nytt så det är full fart igen....

Men jag är såååå tröööött :).... men det är en skön trötthet samtidigt, det känns att jag "arbetat" ett tag... hahahaa

I morgon publiceras det i lokaltidningen Norra Halland..... på mittuppslaget.... hoho... och nån bild på första sidan vad jag fattade de som, du milde hur ska detta sluta....

Vi får hoppas att både jag o sonen överlever morgondagen när 40 000 hushåll tagit del av tidningen... *gulp*

Men det får gå, jag är trött på tystnaden och hyschandet .... det kan inte bli några förändringar så länge som ingen vågar stå upp för vad dessa funktionshinder innebär.... fortsätter tystnaden får vi aldrig slut på fördomarna....

Här är ett exempel på alla fördomar som barnen matas med:
Kamerakillen från tv har liknande problematik som sonen.... Jag berättade detta för honom...
"aaaaviiiisst ofta": svarade han...
Jag tittade på honom och frågade: Men varför skulle han inte kunna ha samma problem som dig?
Han svara: men han är ju filmare på tv ju.... är inte det svårt att lära sig att filma...
Jag: Det är inte svårare för någon med funktionshinder att lära sig det, man är inte dummare för att man har svårigheter, man kan komma hur långt som helst ändå....

Ett exempel på fördomar som råder.... Därför är det såååå viktigt att människor som har lyckats vågar stå upp och tala om detta....

Nu ska jag förpassa mig till soffan innan jag svimmar....

Lägger ut ett gäng missar igen :)
Jag har hittat hem åt första kullen..... nu är det nästa...
6 veckor gamla små hårbollar :)
  

Godingen längst till höger är min och bara min.... den ska bo kvar här :)

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Vad fina ni var!!
Det var ju väldigt bra att förlägga artikeln till det nummer som går ut till alla hushåll och inte bara prenumeranter.
Hur gick det filmningen?
När är det ni ska bli tevestjärnor också?

Nickan har skrivit detta:

bara en liten kommentar.....
I Kungsbacka kommun finns det numer ca 70,000 invånare.

2007-12-14 @ 19:57:03
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Snälla rara lägg undan en tidning till mig tills vi träffas är du bussig. Det är inte alltid man känner någon vars historia skall läsas av 70 000 invånare. Förlåt snälla Majsan glömde ringa tillbaka efter personalfesten. Senil eller för mycket glögg välj själv. Jag hör av mig i början på veckan för jag är jättenyfiken på reaktioner:-D

2007-12-15 @ 10:13:47
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
Mammatilltvå har skrivit detta:

Hej Majsan !
Har förstått att du har rätt bra koll på vad som gäller för barn som behöver särskilt stöd i skolan !
Skulle du vilja maila mig så jag ser att du läst detta, så kontaktar jag dig igen.Känns bäst om vi kan ta kontakten via mail ! [email protected]

Tack på förhand JAS

2007-12-15 @ 10:28:19
Maria har skrivit detta:

Hej

Hoppas du får många possitiva kommentarer.

För barnens skull måste dessa funktionshinder lyftas upp, även för föräldrars skull då många går på knäna och alla kämpar på sitt håll mot skola, kommuner mm, där det verkar
som om alla försöker smita undan sitt ansvar.
Det måste in en större kunskap i skolan.

Synd nog gick det inte att läsa reportaget via nätet.

Ha det bra
Kram Maria
Mamma till en son med AS

2007-12-16 @ 17:48:24
Maria har skrivit detta:

Hej igen

Undrar bara om tv inslaget är för någon lokal kanal?

mvh
Maria

2007-12-16 @ 17:51:43
Perlen har skrivit detta:

Vilken jättebra artikel det blev! När jag läser Larry Söders kommentar blir jag matt. Visst ser de behovet men varför finns det inga lösningar!!??
Det är lagbrott och skall behandlas som ett sådant..
Vi kan väl bjuda in honom till ett möte på Attention ;-D
Lite fika eller nåt kan vi väl hinna med under jullovet, eller?

2007-12-16 @ 17:53:00
lovingnurse har skrivit detta:

åh sånna skönheter. om det hade vart till sommaren så hade jag minsann tagit två av dem. Men får inte ha katter för mina föräldrar. men ska flytta till sommaren då blir det av.

men sånna riktiga sötisar :)

2008-01-08 @ 00:28:29
http://lovingnurse.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen