pantermorsan....

ja.... så är det. En panter springer väl väldans fort, gör den inte??? Man får kämpa på bra för o komma i kapp en sån.... och så är det just nu... jag får jobba bra för o komma i kapp mig själv.... *fläääämt*

Jag får ofta frågan nu för tiden.... "men är du HÄR oxå??".... eeeh... jag har ju fått fundera många gånger... jaaaa, det är jag tydligen då.... :) Lite överallt och ingenstans... på samma gång....
Och det lustiga är... jag funkar bäst när det är fullspäckat i schemat.... kanske inte på alla plan då... som vardagsstrukturen som jag alltid försöker träna på.... men i det jag gör är jag 100%. Så länge jag slipper dötid så är allt bra.... det är när det blir lugnt jag får problem... då tappar jag helt fokus och kan inte ta mig för nåt alls....

Så det är ju positivt att ha dagar som denna då.... 9.30-11.40, möte hemma..... sen som attan körde jag o hämta en tjej från UR vid stationen, var 10 min sen.... 12.10 åkte vi hemåt, hämta upp sonen vid skolan 12.30...
Vi fikade och pratade.... och sonens största problem just nu är om alla kommer tycka han är dum i huvet när dom får veta att han har funktionshinder.... alla som kommer att titta på programmet då, alla i skolan....

Detta får vi jobba med och prata om innan det sänds. Det är ingen som tycker han är dum i huvet nu.... och han blir ju inte dummare för att andra får veta...
Han vill absolut inte berätta för någon att han har ADHD.... för ADHD används som skällsord "jävla ADHD-unge" heter det. Men att han har autism och dyslexi har han inga problem med att berätta.
Idag fick jag veta något från hans nya, helt underbara assistent. Han har i grupprummet tillsammans med henne och en klasskamrat pratat om sin ADHD?!?!?
Han jobbar frenetiskt just nu med detta. Hans kompis hade undrat om han kunde få följa med på sonens fritids nån da. Men näää det går ju inte svarar sonen, man måste faktiskt ha funktionshinder för att gå där. (otroligt mallig och stolt över sitt fritids)

Jag vill oxå ha funktionshinder säger kompisen.... jag vill oxå gå på det fritidset..... Jamen, säger sonen, du kanske faktiskt har ADHD... man kan nämligen ha det utan att veta om det..... *asg*
Min lilla goa pojk, så snusförnuftig. Men vilket steg han ändå har tagit på bara några dagar.... nu börjar han berätta, han förekommer tv-inslaget genom att berätta innan om sig själv. Jag är mäkta stolt och imponerad.

Nästa vecka kommer tv och filmar... dom ska även filma hemma... och hiiiiiiiiiiiaaaaaaa.... *paaanik*...
o shit säger jag till sonen då måste vi städa... nähä säger han, vi ska stöka ner, så dom ser hur vi har de!!!....
Förbannade unge..... ;)

Men okej.... halv 3 fick jag köra tillbaks till tåget... för kl 3 skulle jag på infomöte på bup.... hå hej....
kl 5 var jag hemma med två mycke trötta småtjejer...

På måndag har jag dubbelbokat mig som vanligt... suuuck... men det få gå o lösa... får försöka flytta ett möte...
På tisdag hade jag inbokat en träff för att diskuttera nytt projekt som jag hamnat i...
Vi ska tillsammans försöka utforma en verksamhet för vuxna med npf.... det är svårt att hjälpa sina barn när hjälpen till föräldrarna lyser med sin frånvaro....

kl 11 var de inbokat.... nu bokade vi in Svt på tisdag e-midda till onsdag för filmning.... på onsdag förmidda har jag ju ett möte hemma kl 9.30 till 11.30... och tja... men det funkar ju, dom kan ju filma i skolan på förmiddan.. .eller hur... där ska ju inte jag va med o lägga mig i....
sen ringde lokaltidningen och vill träffas på tisdag...... GAAAAAAAAAH....... jomen... det funkar ju.... 9.30 då.... så hinner jag ju faktiskt..... han har skrivit klart artikeln "äntligen".... och tanken är att den ska komma ut nästa fredag.... puh....

Det är mycke nu.... japp..... men fan så mycke jag får gjort när det är mycke.... ?!??!?
Varför??
För jag slipper tänka..... jag hinner inte tänka... och alla tankar som far som pingpongbollar i huvet jämt o ständigt hinner inte få fäste då jag har fullt upp med annat...
Det är när tankarna får fäste.... som energinivån går ner... och jag blir TRÖTT......

Så summa av kardemumma.... finns inga mediciner i världen som kan hålla uppe min vakenhet på samma sätt som ett fullspäckat schema....

Som min sambo sa idag..... du gumman... det här du håller på med ger livsenergi.... och han har rätt.... jag är som gladast när jag har som mest att göra......
Jag LEVER...... :) :)

Så här kommer pantermorsan......

image124
(en demo bara... därav texten över hela alltet... men kanske måste jag väl ha detta program...  hur kul som helst :)

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Jag blir matt bara av att läsa allt du gör. Fast jag är nog lite lika dan. Behöver press på mig för att få något gjort. Ett tomt schema innebär att jag inte gör någonting.
Kram
Ps.Din lille kille är nästan lika söt som min.Ds.

2007-12-05 @ 22:22:49
Nickan har skrivit detta:

Super duper Majsan!!!!!!!!! glöm bara inte av att andas....;))
kramis.

Tina har skrivit detta:

Pust blev lite stressad när jag läste ditt schema :) Sen blev jag nyfiken på programmet, när kommer det sändas och vilken kanal och vad kommer det handla om??
Ha Det gott och Carpe Punctum (ta vara på ögonblicket) Kram

2007-12-06 @ 04:16:30
http://tinahemlin.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Om jag ändå varit fräschare och kunnat komma ner och hjälpa dig! Men jag sitter nog här med vinterkräksjukan misstänker jag och även om jag inte är snål av mig så delar jag INTE med mig av den:-D.

2007-12-07 @ 11:57:22
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen