ont i magen....

..eller... ont i hjärtat... vet inte riktigt.

Magkänsla??? Läste om det precis, att våga lita på den.... det är då själva fanken att jag trampar ner såna känslor i lersörja varje gång dom ger sig tillkänna....

När sonen börja på den nya skolan, och han fick en ny assistent.... som visade sig vara ett GULDKORN.... så borde allt vara bra.... eller hur???

Det är det oxå.... allt utom min magkänsla.... jag har sagt till flera, att hon bara skulle VÅGA lämna skolan innan sonen går ut 9:an......
Jag har fått frågan om hon har antytt det nån gång...... njeee... det har hon juu inte....

Men ändå..... min magkänsla säger att hon kommer att göra de....
varför skulle jag annars bekymra mig...???  Eller är jag bara nattsvart negativ och tror att allt alltid ska gå fel?? Nää... sån är jag inte....

Min mage är bra.... (utom när den inte får mat, eller när den får för mycke laktos,.... då är vi inge kompisar... men annars) ja den är bra min mage..

Den berättar en del.... och den visar vägen, och jag önskar att jag kunde lyssna mer på vad den säger.....

Vad vill jag ha sagt?? Jo..... att någon drar i sonens assistent.... och jag hör hur intressant det kunde b li... och att asistenten vill ha med min son dit.....
Men jag kan inte flytta på honom mer.... han måste få landa nu... det viktiga är att han får känna gemenskap, tillhörighet osv..... vad han lär sig på vägen... får komma i andra hand....

Jag ställer mitt hopp, min tro till att hon faktiskt har fäst sig så vid sonen så hon inte klarar att lämna sin post :)
Men varför.... varför... har denna känsla som jag känt från start inte velat vika undan....
Därför... därför.... att den var otäckt verklig..... och påtagligt sann......

Därför ber jag nu till högre makter..... snälla snälla stanna kvar och hjälp min son genom högstadiet, så att han åtminstone går ut med tron på sig själv att han är bra som han är.... hur sen betygen ser ut... är i dagsläget helt ointressant....

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Ett tips gumman. Ta en dag i taget. Glöm inte att andas. Ös uppskattning över assistenten. Känner igen mina känslor från när allt började landa. Nääär skiter det sig. Det gör det så småningom. Igen. Men inte så som du tror. SÅ snälla Majsan. Andas. Njut av lugnet så länge det varar och för jisse namn glöm inte att klappa dig själv på axeln istället. Du har hamnat i en försvarsställning och det är inte konstigt. Stressen börjar ta ut sin rätt på allvar......

Linda har skrivit detta:

Tänk positivt...var det inte du som kom med det rådet? ;)

2007-12-10 @ 20:19:47
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen