Äääntligen får jag datatid :) :;)

Efter Nickan´s o mitt samtal i måndags så har jag haft ett mantra malande i huvet "tänk va bra du mår sen, om du gör det NUU" om och om igen har jag intalat mig detta.

Så i måndags så slet jag som ett djur med mina sysslor, ... hrmm.. det var lite mycke då... på golven och så.. *harkel harkel" Svetten spruta men va fanken...

Belöningen kom ju sen... när jag hämtat tjejerna, en glad mamma... = glada barn, middagen i princip redan färdig, och med mat i magen på små barn får dom ny energi och kvällen blev uuunderbar.

Igår åkte jag först till Bygg-Max, köpte isolering och takpapp, för gubbens kompis ställde hit en lekstuga som har sett bättre dagar... suuuuck, varför inte skaffa sig mer o göra... men nåja..., det projektet berättar jag om senare tänker jag :)

Efter de var jag tvungen o kolla om en kompis va hemma, har inte varit där på nästan ett år, så då ringde jag henne och brände dit.... En fråga????? Varför, varför... åker man till någon som har 4 barn hemma, mellan 1,5 och 7 år, när man själv ääntligen fått lite ledigt????
Men i alla fall, det var ändå jääkligt skönt att höra att andras ungar kan låta precis lika högt som mina egna :)

Egentligen var detta dumt av mig, att åka o fika, för planeringen va ju att veckohandla då eftersom jag gjort matlista för en vecka.....  för oftast så orkar jag ju inte göra det jag tänkt om jag gör mellanlandningar nån annanstans...
Men..... "tänk va bra du mår sen, om du gör det NUU".... jomen så är det ju... så jag åkte o handla :) duktiga duktiga mig....

Åkte hem o gjorde tisdagens sysslor... lite skura golv stod på detta schemat... öööörk...
Middan var förberedd o klar kl 3.... halv 4 åkte jag med kartonger o tidningar till återvinning, o sen hämta jag barnen. Vi badade nästan en timme när vi kom hem och vi var GLAAAADA.....

Idag så har jag fikat i TREEEE timmar... mohahhahhaa....  måste ju få roa mig oxå :)
Hem o gjorde onsdagens sysslor :)..... högtryckstvättade oxå lekstugan som är full av mögel.... förberedde middan klar kvart över 3 idag :)

Kom hem och tillredde resten, utfodrade barnen och dom fick nya krafter och vi gick tillsammans ut o rev innerväggarna i lekstugan :)
Stressad??? Nä, det behöver man ju inte vara när man redan gjort det man ska... då kan man koppla av och bara vara...
Så enkelt är det ju.. faktiskt.... det är ju därför jag ALLTID gör det jag ska med en gång.... *himlar me ögona* (ljuger gör jag oxå emellanåt)

Men VARFÖR ska det vara så svårt att upprätthålla detta?
Blääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Arbetsterapeuten ringde förut, min
Handifon har kommit. Hoppas den kan va till hjälp. Den kan verka lite töntig, allra helst som jag älskar teknik o dyker på dom mest avancerade saker, men det jag tror kan hjälpa mig är just bildstödet.... sen kanske jag inte behöver se en bild på den som ringer... kan ju liksom läsa ... ;)

Passade på o pipa lite när hon nu ändå ringde o fråga henne vad hon skulle hjälpa till med nu, och nä, det var ju just bara detta??!?!? Från början var det sagt att hon skulle hjälpa mig med vardagsstrukturen.... men efter ett par timmars samtal med frågor så tror jag faktiskt helt ärligt att hon inte mäktar..... Det kan låta på mig utåt, och även här när jag skriver som om jag funkar som dom flesta... men jag lovar... ställ rätt frågor... och INGENTING funkar :) Nu ställde hon just rätt frågor så tja....

Nu finns ju inte handifonen som hjälpmedel i halland, landstinget har inte tagit in den.... så vet ni hihihi... jag är FÖÖÖRST  i hela halland att få en sån... *mallig mallig*.... nu återstår att se om den funkar för mig oxå...
Men för att det ska funka behöver jag nog hjälp av någon i en inkörsperiod....

Jag förklarade för arbetsterapeuten att jag behöver hjälp med planeringen, för det är den som är jobbigast, och när jag inte klarar den, så klarar jag inget.... då faller allting. Så jag skulle nog behöva ha någon som kom en gång i veckan och hjälpte mig med detta, det är ju liksom inte för evigt, men tills det fungerar.

Nu kommer ju boendestödjarn i morgon efter en lång semester. Hans jobb är att hjälpa mig att strukturera hemmet så jag inte behöver få bryt så fort jag behöver något, så vi ska jobba med att allting får en plats där jag lätt kan få fram det jag söker...
MEEEEEN....... om inte vardagsstrukturen fungerar.... så kan vi strukturera tills vi dör....  Om jag tappar det vardagliga, vilket jag gör mest hela tiden..... så lägger jag ju saker "bara där så länge", just där vi precis kanske har satt en lapp "ENBART DATASKIVOR PÅ DENNA HYLLAN!!!!!!!".
Typ.... hyllan är fuuuuull me all annan bråte o skit, och han kommer i morron.... tja... men jag tänker låsa arbetsrummet när han kommer, för jag orkar inte me de. I morron ska vi PRAAAATA, om hur vi ska göra i fortsättningen, vilka mål vi har osv.....  har jag minsann bestämt... jag orkar inte flyta omkring längre... jag vill koppla av och må bra, och det kan jag inte förräns jag får styr på vardagen...

Men arbetsterapeuten tog namnet på min handläggare på FK.....  kanske skulle hon ringa, det framgick inte, eller jag kanske inte fatta..... men hon tyckte att jag behöver lång tid för att komma i ordning och få allt att flyta....

Jag ska nu snart börja bråka för mig själv i första hand.... för får jag ingen hjälp att klara av mitt, så kan jag inte hjälpa mina barn... så där tänker jag lägga krutet nu då :)

Va skönt det känns att få datatid som jag faktiskt känner att jag förtjänat :)
najti najti

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Tack för din kommentar på min blogg, nån hjälp med packning behöver jag inte.
Därmot får ni gärna komma hit och hjälpa mig med slutstädningen. Är du bra på att putsa fönster? ;)

majsan67 har skrivit detta:

klart jag hjälper dig me det. jag kan spotta på dom, fönstrena alltså:)
denna kommentaren skriver jag i min nya handi :)

2007-08-09 @ 14:35:36
Linda har skrivit detta:

wow, har du nätverksamhet på handi´n? Häftigt.
Du måste visa mig den när vi träffas nästa gång.
Jag är väldigt nyfiken på den.

2007-08-09 @ 18:49:52
http://npf.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

jamen det finns huuur mycke som helst i den. Upptäckte sen att jag kunde koppla upp mig trådlöst på nätverket hemma o då kostar det ju INGET o surfa... :)
Har inte fått igång de än, har suttit nu i 2 timmar och skrivit om hela telefonboken *suck* är ju alltid så när man byter telefon med olika system. Problemet nu är att jag tappat alla 2:a-nummer *suck*... får väl sätta tillbaks sim-kortet i min gamla o skriva upp numrena för hand o sen lägga in igen... men nu orkar jag inte de, nu ska jag installera programvaran på datorn och se vad man mer kan göra... guuud va jag älskar teknik :)

2007-08-09 @ 20:14:13
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen