Karpaltunnelsyndrom

sabla fint ord faktiskt...

Och tänk ändå att jag har kommit ihåg det ordet i 7 år??!?!

Jag som har sånt bra minne. Ja, men dom mest krångliga saker minns jag av nån anledning.

Anledningen till att jag minns just detta, är att jag när jag var gravid med min äldsta dotter, drabbades av just dena "knepiga" åkomma.

Och jag fick då oxå veta, att det ofta är bestående,.... eeeh...
Ja, just de, kanske va det därför jag kom ihåg det.

För ända sen dess, har jag haft problem med detta. Jag vaknar flera gånger varje natt, av att jag är helt avdomnad från händerna och upp i hela armarna.

Jag har utvecklat strategier för detta, och försöker "låsa" händerna innan jag somnar, så jag inte ska kunna böja handlederna. Men av nån anledning (som jag inte har en aning om) ligger jag inte still på nätterna, och därför sker detta syndrom ändå, alldeles av sig själv.

Ja, och det kan vara så att man borde operera för att få bukt med detta. Men mitt problem är ju att jag har störst problem på nätterna, och då är det ju egentligen inget problem, mer än att jag har jävligt ont. Och det innebär att jag är jätteglad när det är morron och händer och armar börjar vakna igen, och när det väl har hänt så har jag glömt alltihop. Tills nästa natt... o nästa morron, jippiee .. osv...

Eftersom så mycket annat lugnat sig i mitt liv, så finns det plats för att fundera över just sånt här, som jag borde ha tagit tag i för länge sen.

Alltså, nu borde jag lösa detta. Om jag kommer ihåg i morron....

Ska faktiskt säga att jag bävar för att lägga mig varje kväll, pga detta. Hur många gånger kommer jag vakna i natt av smärta? Hur ska jag lägga händerna i kväll innan jag somnar för att undvika smärta?
Nä.. det har jag aldrig sagt till nån, för jag kommer ju aldrig ihåg det ;)
Påverkar det mig i min vardag?
Jo... det gör det nog en del... det stör min sömn, och störd sömn påverkar....

Äsch.... värdsliga ting, det finns värre saker ändå ;)

*buffar kudden och låser händerna i rakläge, så dom inte kan böja sig*

natti natt....


Karpaltunnelsyndrom


Alla dunderkommentarer
anonym har skrivit detta:

Pröva nattskenor. Kan hjälpa. Utprovas av arbetsterapeut.

2010-03-12 @ 09:58:16
Anonym har skrivit detta:

Hej!



Hos min sjukgymnast har jag fått formgjutna plastskenor med kardborreband som jag har när jag sover, då kan man inte böja ihop i handleden. Jätteskönt, nu slipper jag domningarna!

Ett litet tips ;-)

2010-03-16 @ 20:52:00
AtDeHyDi har skrivit detta:

Men hallå där, NUUUUUUUUUU fattar jag vem du är..surprise..jag är också numer attitydambassadör, behöver jag säga vilken?? Ledtråd; Jag är bäst?



Världen är bra liten du

AtDeHyDi har skrivit detta:

Hahahaha, knasboll, natti på dig!!

2010-03-18 @ 23:48:41
http://atdehydi.blogg.se/ är min hemadress
AtDeHyDi har skrivit detta:

En om metoder och strategier, skall vi göra den tillsammans?

2010-03-18 @ 23:53:02
http://atdehydi.blogg.se/ är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

jaaa, jag är med, absolut. Vad betyder strategier??

2010-03-18 @ 23:55:18
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen