Min syster skulle varit 32 nu....

Jag var iväg sent i eftermiddag till min systers grav.
Behövde tända ett ljus för henne idag kände jag.

Det var enormt vackert på kyrkogården med alla levande ljus.

Det är nu lite drygt 17 år sedan min syster dog, 22 oktober 1991, 14 år ung.
Jag fyller år 18 oktober, min bror 23 oktober.

Jag minns min brors 6-årsdag som igår, dagen efter min systers bortgång.
Han förstod inte mycket, och jag glömmer aldrig hans förvirrade ögon när vi sjöng "ja må han leva".
Man brukar stå upp och ta i när man sjunger den, alla brukar vara glada.

Ja, ni kan ju tänka er, att det inte riktigt såg ut så den gången.

Jag var gravid med min äldsta son, som föddes i mars året därpå. Jag var på något sätt tvungen att komma vidare rätt fort, då jag hade en ny liten människa att ta hand om.

Jag åkte också och tände ett ljus för flickornas farmor och farfar. Tyvärr var dom borta innan flickorna föddes, så dom har aldrig träffat sina farföräldrar.

Varje gång jag är vid deras grav, reagerar jag på datumet.
Deras farfar dog 21 oktober 1977.

Min syster dog 22 oktober..... Min syster är född 1977

Lite spoky....

Nu säger jag gonatt för ikväll...

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jag beklagar...Vad hemskt att din syster dog så ung. Var hon sjuk? Hur är din relation med din andra syster nu? Har ni kommit till någon status que eller är det som tidigare?



Kram

Ewa S har skrivit detta:

Kram Majsan!

2009-11-01 @ 20:00:36
dampmamma har skrivit detta:

Stor KRAAAAAAAAAAAAM till dig och din familj.



Tänkte förgylla din morgon med dagens A-kommentar;

"Men MAMMA, det är ju vintertid nu, då MÅSTE vi ju börja 8.50 istället för 9.50!!!"



Det finns en logik där någonstans, som en morgontrött dampmorsa har svårt att överbevisa... så nu är det helt och hållet mitt fel om hon kommer försent...



Strax därpå följer dagens ADHD-fråga (för att motivera att sexåringar borde ha två veckors höstlov);

"men MAMMA, om det KÄNNS OBEHAGLIGT i kroppen när man sitter still, då SKA man väl inte SITTA STILLA???"



Men egoistisk och sadistisk som jag är skickar jag trots denna motivering med GLÄDJE iväg dem till skolan...



Efter en vecka av konstant babbel ska jag njuta av två timmars TYSTNAD innan jag själv drar igång.



2009-11-02 @ 08:27:26

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen