Sover barnen????

JOOOO, det gör dom. Det är tufft att åka bort. Igår natt så upptäckte jag till min fasa, att rummet innehöll en TREVÅNINGSSÄNG!!!

GAAAAH.....

Ni kan ju räkna ut vilket liv det blev *stööön*...
JAAAG vill ligga längst upp, näää jaaaag viiiilll..... och JAAAG (alltså mamma) VÄGRA ligga i taket.

*klia huvet* okeeeej..... efter 48 slagsmål fick jag dom att lägga sig i mittenbädden skavfötters, med mig längst ner.

Slog dom ihjäl varandra???? Ja hörrni hade dom möjligen varit nära, blev jag väl tvungen att stoppa dom.... och det gjorde jag....

Så ikväll var det nya förhandlingar..... om EN ligger i mellansängen, EN i nedersängen, så ligger jag på golvet... JAAAAA vrålade mamma...

men nääääääääääääää JAAAG VILL LIGGA MELLAN, skrek bägge (alltså mellan blev då högst upp).... Och då förhandlade jag, inatt så ligger "I" högst upp, och i morgon så får "T" ligga där, för det var nämligen så att minstingen aldrig hade gett sig utan att riva rummet. Okeeeeej sa min 5-åring, jag ligger underst i natt. Taaack "T", snälla du.

Näääää, men sååå enkelt kan det ju inte bli. Då ändra sig "I", näääää JAAAG vill ligga underst först... (meeen suuuck).... och då säger "T" med ett stort smajl på läpparna... ooookeeej då ligger jag överst först. Taaaack "T" IGEN snälla du...

Och då trodde faktiskt lilla " I" att hon vann ;) ;)
Är det inte sött ;)

Så ikväll somna dom utan att ha sparkat ihjäl varandra minsann.

Jag är fullkomligt slut. Idag har vi varit på eftermiddagsfika hos min min yngsta moster. Hon är 8 år äldre än jag, och vi har minsann haft kul o käkat gröna jordgubbar som små.... hrrmmm bland annat (tell no more)

I 3 timmar med en energitjuv, och det var INTE min moster.
Efter nån timme säger barnens kusin, NUUU vet jag vem dom är mamma, nu vet jag vad deras mamma heter... hon heter Ma.....

Då förstod jag att min syster inte sagt något, och inte heller min mamma. Att min mamma inte sagt något det vet jag, för hon skäms för mycket för det.
Men det blev ju lite knepigt när en av mina mostrar som satt mitt emot mig, flackade med blicken och vände huvet fram och tillbaka, när hon bara inte kunde fatta, VAAAA vet dom inte om varandra??!??!?!

Och denna moster bor i samma kommun som oss ska tilläggas.

Jag har inte heller sagt något om någonting, och tänker inte göra det heller.
För återigen, så är en människas ord, just denna människas ord, och ingen annans.

Oavsett vem som har rätt eller fel, så finns det aldrig en enda sanning. Var och ens uppfattning, är också var och ens sanning. Den som bär på sin sanning, tror endast på sin sanning och tvärtom.

Men om nån råkar ställa en rak fråga till mig, så svarar jag ju självklart på den.
Jag har ju Asperger ;) ;)

Min sambo, propsade på att jag skulle knacka på hos min farmor när jag är här. Men jag vill ha någonstans att lämna barnen först, för jag vet inte vad jag kan vänta mig där....

Mormor är dom bekväma med, men just nu är det också den enda. Får se om jag kan prata med henne i morgon, om hon kan ta tjejerna en stund, så jag kan göra ett försök.

Jag kan säga att det inte är någon semester jag är på egentligen.
Det drar en hel del energi, konstigt nog mer än hemma...
Men ibland måste man tydligen bjuda till även på semester...

Gonatt...


Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Ja du....inga bra råd att ge dig alls för syskonrelationer är jag som du vet kass på (bra jobbat med ett syskon att vara det:-D) och släktkaos är jag inte bekväm med. Blir väl tvungen att ta mitt eldprov nästa vecka. BLÄH! Men du får se det som att det är skönt att ha det gjort och att du vet vad du kommer hem till. Eller nåt.

2009-07-22 @ 10:47:24
majsan67 har skrivit detta:

men du Ewa, du kan ta en kurs i släktvetenskap hos mig innan nästa vecka, jag kan lära dig ALLT jag kan ;)



Ikväll var det sååå skönt då jag och tjejerna ensamma var bjudna till min yngsta moster, sååå lugnt och skönt.

Blir värre i morron, då ska ALLA dit... stööön



jag har mycke o berätta sen ... jag ringer.. you know ;)

Mib har skrivit detta:

Hej hej, jag kikar runt bland bloggar och letar lite efter sånt som kan vara kul att läsa för mig. Jag har försökt klicka upptill för att läsa lite mer om dig och så men det går inte och jag vet inte om det beror på min dator (som är helknäpp så det vore inte konstigt) eller om det beror på sidan.

2009-07-23 @ 10:51:12
http://mibfilosoferar.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen