Sängen MONTERAD!!!

Jag är HELT slut...
Det sabla paketet har frusit i bilen inatt, för ungen vägra städa sitt rum igår.
Och jag lovar.... HUR bär ungen sig åt för att "korka" igen rummet så fullständigt???

Det slutar alltid med att jag får ångest och går ner med slamdammsugarn... i princip.
Jag frågar ungen varför han slänger skräpet på golvet när han har en papperskorg.
Svar: för den är full...
?!?!?!??!

Eeeehhhh... har du provat att tömma den då???

Men det är ju så jobbigt, och för långt o gå till soptunnan...

Ge mig styrka....

Men jag är SÅ nöjd med mig själv, jag for fram som en furie i hans rum, (som vanligt) och rensade, och sen började jag montera säng. TVÅ galna tonåringar som hade fått i uppdrag att hjälpa mig satt i rummet och SATT i rummet och reta gallfeber på mig. Mitt i alltihop fick yngste tonåringen för sig att hans dator måste fixas och sen lät det...

MAMMA..... mammmaaaa..... du maammmaaaaa, hur gör man nu... MAAAMMMAAAAA.... vad ska jag trycka... MAAAAMMMAAAA....


MEEN FÖR H---TE...... JAG SKI........TER I DIN DATOR JUST NU, JAG SKRUVAR SÄÄÄNG!!!!

Och store tonåringen som är jävligt duktig på datorer ombads fixa detta, men nääää, inte kan han väl... nääää fattar ingenting....

Till slut sa jag till skitungarna att försvinnna så långt dom kunde, för jag fick UTBROTT!!!!...

Mitt imellan skruvandet, när dom väl försvunnit så logga jag in i bios i datorn och ändra lite inställningar, så spara jag o sen startade jag igång eländet..

(men säg inte för guds skull att robban var här en gång, och visa mig hur man skulle göra, och det var minst ett år sen minsann, för batteriet till minnet lägger av och då måste man göra om allt. jag kan väl inte hjälpa att jag har fotominne och kom ihåg det ganska så direkt... eller)

Min store tonåring var MÄKTA sur när han kom tillbaks och jag inte alls hade nån lust att tala om hur jag gjorde, jag tryckte ju liksom bara på en  annan knapp.... hur svårt kan de va egentligen???

Sängen???

Jaså... ja den höll vi på med ... eeh...

ja den fick jag minsann oxå ihop, och jag blev tvungen o fråga sonen om han kanske möjligen hade nån plan på att sova över nån annanstans snart, så jag kunde få sova där.

SÅÅÅÅ gooo säng!!!!

Dom sålde ut svindyra resårmadrasser. Som tex, en 180 bred madrass för 695:-, som hade kostat 2300:-
Nu skulle ju inte sonen ha en så bred säng, för vem får plats med en sån, men en 90 bred kostade 895.. tja... klart det är dyrare o köpa i mindre partier...

Och vad gäller datorn så är den inte igång, för plötsligt krävde den att vi aktiverade windows och sonen hittar inte skivan, och vi får inte igång internet. Jag får säkert igång det om jag försöker, men jag ORKAR INTE mer idag. FAKTISKT!!!...

Nu sitter bägge dessa ohängda ungar o kollar film med bruce willis, nån galen film som jag sett hundra gånger, nåt högteknologiskt dravel med flygande tefat osv.... som jag kan vara utan... faktiskt...

Nu har dom slutat kommentera (nästan) allt som händer och sägs, till glädje för gubben som höll på och få fullständigt bryt ett tag HAHAHAH..... jag har haft jätteroligt... Hur orkar dom med sig själva egentligen???

Så, nu har jag tyckt en jädra massa igen om mänskor, denna gången om mina egna... visst är det väl himla dumt ändå...

Nu ska jag kolla om mina potensier har odlats färdigt på farm ville o sen ska jag SOVA!!!

(det här förbannade lovet tar kol på mig, det är GT VARENDA dag, och jag flänge VARJE förmiddag med sonen och hans tidningar)

GOTT NYTT ÅR!!





Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

God fortsättning! Facebookar du? Vill du bli vän med mig? Sök på mitt namn och efternamn så hittar du mig...bland femtioelva andra som heter samma sak. Men du känner igen mig på bilden. Duktig du var med sängen. Jag hade slagit ihjäl både sängen och ungarna.

Fredetta har skrivit detta:

Jösses Amalia..vilken cirkus! Det låter som den vanliga ruljangsen hos er...Gott Nytt År Majsan!



Kram,

2010-01-01 @ 12:10:04
Ulrika har skrivit detta:

hihi... Kommentarer överflödiga. Ler fortfarande väldigt mycket igenkännande.



Vardagskaos var ordet. Ofta önskar jag att vi vore en väldigt ordningsam och pedantisk familj som alltid la var sak på sin plats. Alltid talar lugnt och pedagogiskt med varandra, inte gapar och skäller och tjatar...



...Ända tills de där små gjfkfjhsödf för att inte säga kloakråttorna kommer och sölar och slänger. Då har jag glömt allt vad pedagogik, lugn och sans heter och gör det jag alltid gör. Fan, jag gapar och skriker. Igen. Och igen... Suck..



Men vi är bra ändå. Visst? ;-)

2010-01-01 @ 14:09:26
http://nollkollcarlsson.wordpress.com/ är min hemadress
Lottie har skrivit detta:

Ska också köpa ny madrass till dotterns säng.....hon vill ha en sänghimmel också.......verkar som om det är dig man ska ringa !

Kram, o God fortsättning !

2010-01-02 @ 17:00:26
http://www.Finest.se/Lottis är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Hej på dig!

det var ett tag sen jag lämnade ett fotavtryck hos dig...jag säger bara du är bara för underbar!

Jag förstår precis vad de kräver och vad du inte orkar just du.



Livet är förunderligt..kram på dig du fantastiska mamma/kvinna!

2010-01-04 @ 00:13:08
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen