Zonnic munspray

Åkte till apoteket idag efter jag lämnat tjejerna. Skulle köpa tuggummi. En av dom som jobbar där är en sån pärla, underbar människa. Vi pratade en lång stund alltmedan kön växte ;)

Hon bokade en munspray till mig som precis har kommit ut. Jag ska hämta den i eftermiddag. Hon skulle hjälpa mig att lägga upp en plan. Hon själv slutade röka för 2 år sedan, och det är det bästa hon gjort förutom sina barn.

Sen lät jag bilen stå kvar vid apoteket och tog en vääldigt snabb promenad. Jag gick snabbt i en kvart. Svetten sprutade, men det konstiga är att jag knappt blir andfådd. Jag borde ju efter konstens alla regler få andnöd. Dels för att jag inte har tränat på år och dar, och dels för att jag har rökat i många år.

Det känns trots allt bra att det är så. Det känns inte lika ångestladdat som om jag inte hade fått luft alls.
Problemet är bara att jag fruktansvärda problem med mina benhinnor, och det värker nåt jävulskt efter en stunds promenad. Jag vill inte att det ska sätta käppar i hjulet för mig nu när jag är så taggad. Vill ju kunna ta promenader för att göra mig av med frustrationen. Kanske liniment kunde hjälpa?

Jag har mailat till företaget som hade smartcig. Hade några frågor angående varför man måste abonnera på produkten. Det vill jag inte, vill bara ha det som en hjälp i början.

Här kan man läsa mer om
munsprayen. Jag tar till alla medel jag kan nu.
Nu ska jag gå och hänga tvätt ;) Fylla 2 maskiner. Sen får jag väl hitta på nåt att aktivera mig, så jag inte får panik. Städa kanske?? ;)

Alla dunderkommentarer
Lillaviola har skrivit detta:

Panik ska du inta ha, för den tog já....

Kram

Alexandra har skrivit detta:

Va duktig du är Majsan :) Keep up the good working!

2008-09-08 @ 11:38:17
http://alexandrauppala.blogg.se/ är min hemadress
Bakombrillorna har skrivit detta:

Heja heja heja! Klart att du ska sluta röka! Och benhinnorna behöver ett par riktiga skor - jag menar rikitga, utprovade på Sportaffären! För det är det som brukar vara felet när man får ont i benhinnorna. Och det dröjer inte länge innan du har råd att gå på Löplabbet och prova ut ett par! Ta din icke-rök-kassa till det. Unna dig ett par riktiga skor - det är sån jäkla skillnad. Och de tar inte fram de dyraste - de tar fram dem som passar dig. Du talar om vad du ska ha dem till och en duktig expedit hämtar exakt de skorna du ska ha. Har du Konsum-kort? Det gäller på Löplabbet.



Du fixar det här!

Jag slutade röka för ett antal år sen och började snusa istället. Korkat, mmm, men jag slutade snusa också för två år sen. I lördags när vi skulle iväg så stoppade jag på mig plånbok, nycklar och mobil, men tyckte att något fattades. Javisstja - snuset. Helt otroligt att den vanan ska sitta i så länge, fast det var så länge sen jag slutade och fast det inte finns i tankarna annars.



Du fixar det här! Ett inlägg varje gång suget är där, det röstar jag för. Då får jag mycket att läsa!

Kramar

2008-09-08 @ 14:24:34
http://bakombrillorna.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Det här har du gjort för att få iväg mig till Viktväktarna! Kramiz anmälan är gjord!

2008-09-08 @ 17:03:50
Linda har skrivit detta:

Håller med Bakombrillorna, riktiga skor är vad du behöver. Du är skitduktig!

2008-09-08 @ 19:50:50
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen