majsan67 - utmaning klar

YEEES jag fixade det. Hade lite panik där ett tag, det var ju såå ökentrist så jag orkade inte ta hela på en gång.

Men nu är den färdig, jag har till och med märkt hyllorna med vad som ska ligga var, ja utom översta för märkremsan tog slut typiskt nog.
Jag ser ju självklart var kläderna ligger, men för att slippa leta igenom varje hylla, eller att behöva fundera på var sjutton jag ska lägga in dom efter tvätten är det lättare om hyllorna är märkta. Då slipper jag lägga energin på det, vilket ändå bara slutar med att det ser ut som det gjorde från början.
Det kan verka fånigt att märka hyllor och särskilt hyllor som dessa där det kan tyckas självklart att det ska ligga kläder på dom. Men faktum är, att på alla dom ställen jag har märkt upp råder det en mycket större ordning än på andra ställen, åtminstone en bättre ordning får jag väl tillägga.. haha

Så här blev det då:

FÖRE:
Veckans utmaning, garderoben
EFTER:
Nu SKA den alltid se ut såhär ;)

Och här är då det som faktiskt blev över.
Vänstra högen går till insamling, den högra får tyvärr kastas som brännbart då det är mycket slitet, fläckigt och urtvättad. Vad gjorde allt det i min garderob???

Vilken befrielse att få ut detta ;)

Om någon nu undrar varför jag inte har några byxor, kan jag berätta att dom befinner sig någonstans i en annan garderob.
Men nu är jag less på garderober så det tänker jag INTE ta tag i nästa vecka, det får bli nåt annat som stör mig....
tjohopp


Alla dunderkommentarer
lLenal har skrivit detta:

Det där var ju så bra jobbat,har inte kunnat gjort det bättre hehe:)Ha det så fint nu ,så här på Fredagen, kram lena.

Dampmamma har skrivit detta:

Wow, jag är imponerad!



Själv tror jag att jag börjar med ett lite mindre projekt, nämligen min handväska.....där ligger nog kvitton från februari.... jag brukar bara flytta över plånbok o nycklar i en tom väska, men nu är de tomma väskorna slut.



Ha en lugn o skön helg :-)

2008-09-26 @ 15:29:26
belinda har skrivit detta:

Hahah, aww cykla i 60 mil är lite för långt idag XD Och sen cykla vidare i 6 mil till, inte så lockande :/



mm, jag har ett kort inom denna stad jag pluggar i och så fritidskortet då, men det funkar..bara att man får vänta en stund på fredagar!



Men jaahaa, vad jobbar du med då? vad gick du för utbildning?



Ha en trevlig fredag vännen :)

2008-09-26 @ 15:39:58
http://misstricky.blogg.se/ är min hemadress
Korven har skrivit detta:

Det är verkligen ingen hemlighet hur jag gör, jag berättar för alla som frågar :)



Du öppnar fotot i paint, sen använder du dig av pippetten bland verktygen som fångar upp färgerna. Ta färgen från området och måla över :)



peace of cake!

2008-09-26 @ 15:43:49
http://enlitenkorv.blogg.se/ är min hemadress
Juman har skrivit detta:

Sv:

Det gick bra för mig igår, eller rättare sagt så pratade vi i 2 timmar och sen får vi se om d ger något.. jag hoppas det!!

Mamman har nog baktalat mig så d räcker o blir över.. suck men men.... Man måste se framåt... ha en trevlig helg...// J

2008-09-26 @ 16:11:55
http://juman.blogg.se/ är min hemadress
Lotta har skrivit detta:

Snyggt jobbat Majsan. Visst känner man sig nöjd när det är gjort mitt mål var att inte va ute i sista sekunden.

Ha en skön fredagkväll

2008-09-26 @ 18:21:33
http://lottsfi.blogg.se/ är min hemadress
Kimberly har skrivit detta:

Snyggt jobbat! Fånigt att märka hyllor tycker jag inte det är för huvudsaken är väl att det funkar eller?

2008-09-26 @ 18:25:49
http://vegangeekgirl.wordpress.com/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

BRAVOOOOOO. Vad duktig du var nu!! Nu är du värd att bara slappa...upp med fötterna.. be maken springa dina ärenden... hi hi hi..hälsa från mej.



Ja du...skolan..kämpa. Min son ska ha grammatikprov nästa vecka med en speciallärare. Hon skrev nu; Vi tar provet på fredag istället för tisdag. Han ska också få ha lite mallar med sig...

De gör provet muntligt..så.. det ska nog gå bra.



Precis som du skriver..d ekämpar ändå med och mot så mycket så... varför då hålla på med sånt som just nu iallafall ör "omöjligt"? Kan du multiplikationstabellen?? Jag kan icke... aldrig kunnat.. kan lite strötal så är som jag sedan räknar ifrån... klarar mej toppenbra ändå.

2008-09-26 @ 18:46:55
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
manuela har skrivit detta:

Hej snygging!

det är så här att jag har 3 frågor till alla er bloggare om tobak,alkohol och narkotika!

och det skulle vara roligt om du var med och deltog i frågorna som finns, så att jag kan se och jämföra vad alla tycker och tänker,

självklart så kommer era svar att komma ut dagen därpå:)! tack (L)

puss

2008-09-26 @ 19:35:23
http://maanuelas.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

BRA jobbat Majsan!!

2008-09-26 @ 20:44:37
åsa har skrivit detta:

BRA! Och due, håll det såhär nu va. ;)

2008-09-26 @ 21:01:53
http://vilketdravel.blogspot.com är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Vilken skillnad, Majsan! Grattis! Att märka ut var saker och ting ska vara är väl ett utmärkt sätt att hjälpa sig själv och sin omgivning till bättre ordning. Visst är det konstigt med kläder. Det är som om de kryper längst in i garderoben och på något sätt inte vill bli hittade. Det gäller då framförallt de där gamla och slitna. L

Ha en skön lördag! Ska bli spännande att se vad för något som blir din nästa utmaning.

2008-09-27 @ 08:22:26
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

God morgon lilla frun....

Vad du varit duktig =) Visst är det skönt när det är gjort.... Jag har bra ordning i garderoben men däremot har jag ett bord i sovrummet som jag använder som garderob =O Där är inte ordning... Skulle behöva få in allt i den riktiga garderoben... Det får bli nästa veckas uppdrag =) Ha en riktigt fin lördag nu....

Kramen

2008-09-27 @ 09:21:10
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
m i @ har skrivit detta:

Hejsan!

vad härligt och du om någon av er har barnkläder i storlek 158/164 eller XS så köper jag gärna second hand :-)

2008-09-27 @ 11:39:14
http://min-reflextion.blogspot.com är min hemadress
Ulrika har skrivit detta:

Bra gjort Majsan!!

Jag har också märkt upp i min garderob. Och byrålådorna också för den delen och faktiskt är det lite lättare att hålla bättre ordning.

Märk väl, jag sa bättre, inte bra ;-)



Snart dags att fundera på nästa veckas utmaning....

För det blir väl en fortsättning?

2008-09-28 @ 16:38:11
http://noll-koll-carlsson.blogspot.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen