Lämna GENAST tillbaks min tid

Den som snodde tiden, kan vara så vänlig att genast komma hit med den igen.
Alldeles nyss var klockan nämligen 9, och ja, ni ser, nu är den halv 1 ?!?!?!

Fattar absolut ingenting.
Men jag har minsann varit väldans duktig, och målat klart nästan hela skylten till öppna förskolan ;)
Har till och med signerat den.
Men under tiden jag höll på me det, kom det nån satans bov och snodde flera timmar??!?
Ja, kanske det är allt dravel om scientologerna, för nu är dom på krigsstigen minsann damptanterna, kolla bara
Frk F, nu är hon minsann på hugget ;)

Jag har fått min dos av det där folket så det räcker o blir över för ett bra tag framöver, jag har ju haft ett litet scientologtroll härinne, men som väl är har det tystnat. Kanske han gick och ströp sig med trollsvansen... ;)

Tidigare ikväll så såg jag en brittisk dokumentär (jo, det funkar och måla och kolla tv samtidigt, eller ja nästan, jag rusade i reklampauserna, ett under att jag inte solka till skylten fullständigt under detta rännande)
Dokumentären handlade om "mammor" som köpte såna där dockor som ser ut som riktiga bebisar.
Alltså, folk får väl gärna ränna runt med dockor i barnvagn om dom vill, men jag kan inte låta bli o tycka att det är liiite makabert. Bebisar är söta, men dom där dockorna är då fan inte söta.

Jag säger som den ena mannen vars fru vart i väg och ersatt sitt barnbarn Harry med en bebidocka "nä, jag tycker inte om den inte alls, den påminner mig om nåt från bårhuset"
Då blev kärringen sur och åkte till en väninna o visade upp "underverket".
oooh, titta på dom små fingrarna, ooooh titta på den lilla munnen....
gooode gud va, och när dom är ute och går så visar dom stolt upp sina "bebisar" för folk och berättar att det är den perfekta ungen, som aldrig skitar ner sig, skriker eller kräks etc.

En av dom frågade sig "undra hur riktiga bebisar är, om dom är glada hela tiden"
Jo säkert, det är dom nog. Är det rädslan för att barn ska vara skrikiga, skitiga och jobbiga man samlar på sig dockor att bära runt på och vyssa med?

Den äldre damen visade upp sin docka via webbkameran för sitt barnbarn (som var den hon ersatt med en docka då han flyttade över halva jordklotet)
Han säger : "men mormor, det är ju en docka"
"näääeee, det är en beeebiiis" svara tanten.
"nääää, mormor det är en docka din tokskalle"

varpå tanten blev chockad över att bli kallad tokskalle av sitt barnbarn.

hmm, jag är nog böjd att hålla med honom, förresten tyckte jag ungen var rätt snäll, han kunde dratt till med nåt värre, som bättre beskrivit saken.
Jag kunde ändå inte låta bli att tycka synd om dom, för nåt "fel" är det ju, vore det inte bättre att gå i terapi???

Kolla bara in dockorna, skulle ni ut och gå med en sån i barnvagnen???
Möjligen skulle jag köpa en sån till barnen, men fanken vet om jag gjort det ens en gång. En docka ska se ut som en docka och inget annat....

nä, men hallå, hur var det med tiden nu???
trööött jag blir
gonaaatt


Alla dunderkommentarer
Lillaviola har skrivit detta:

Nu skulle du får ett klokt inslag, men vi har ett mindre krig här igen,

Så det blir God morgon...så länge Kramm

Caroline har skrivit detta:

OH MY GOD! Dom kutar runt med dom dockorna på stan??? Oh-kej. Lika läskigt som dokumentären jag såg i Oslo för ett par år sedan om en mamma som hade födsel värkar i flera timmar och födde ett dött barn. Sedan fick man se hur hon och maken och släkten hade det döda barnet hos sig, klädde ut det, pussade det och kramade det och grät en skvätt innan dom pratade om hur vackert barnet var innan dom grät igen och pussade det.

Det var då brorsans tjej utbrast: Ha de barnet hos sig? Fy Fadderan, det ligger ju och rottner!

Jag tror visserligen inte att dessa dockorna inte ruttnar, men dom växer ju aldrig upp? Firar dom docktornas födelsedagar också då eller?

"Titta vad stor hon blivit, hon är 5 år gammal nu. Hon ser visserligen lite ung ut för sin ålder, men det gör ingenting!"

Ska dom springa runt med den dockan tills dom dör? Vem får ärva dockan som varit som ett barn för sina galniga föräldrar?

2008-09-30 @ 15:06:03
http://clanzy.wordpress.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen