Jag är för gammal *gäääsp*

Jag trodde helgerna var till för att vila på, ja faktiskt.
I lördags fick jag slänga mig i väg och köpa en present då äldsta dotterna skulle på kalas samma dag. Varför planera sånt innan???
Jag hann precis hem, fick packat in presenten och så iväg med henne till kalaset.

Då får jag veta att vi ska iväg på partaj på kvällen. Varför planera sånt heller? Jag blir tokig på detta stället.
Vem ska vara barnvakt då?? Det blev sonen som blev tillfrågad ;)

kl 5 på eftermiddan ringer kören som ska sjunga på kvällen och vill bli hämtade för att få sitta på vår altan.
Men allvarligt, 8 st vuxna. Hur tänkte dom att vi skulle få in dom i en bil??
Det blev till att låna grannens båt.

Så här satt dom ett par timmar och sjöng barnvisor på beställning från min minsta ;) Var väldigt kul faktiskt.
Läggningen gick väl lagom bra, då den stora tidigare på dan hade gjort slag i saken och kastat sina nappar till fiskarna... jisses. Den lilla gjorde likadant i ett ögonblick av sturskhet. Men hon fick ett bryt på eftermiddan, så gubben gick ner och kolla med henne vid vattnet, och vilken TUR, en snäll fisk hade lämnat tillbaks en napp ;)
Den hade flutit i land, och jag tackar för de jag.

Gubben kom iväg sen bara för det blev tjurigt med tjejerna, men det var väldigt trevligt. Och jag var sååå duktig då jag bestämt att jag minsann skulle åka hem senast kl 12. Tjejerna simmar ju på söndagar kl 9.30, och det blir liiite jobbigt om man inte sovit.
Kvart över tolv satt jag i en taxi ;) såå duktig.

Gubben var inte lika pigg på morron, men se det var bara o bita ihop.
Trots att jag ändå kom i säng någorlunda, så är jag fortfarande helt slut. Ja, jag ÄR gammal *haha*

Igår på simningen så släppte jag minsta tjejen i basängen på rygg, hon lärde sig ju och flyta själv förra terminen. Efter en stund så sken hon upp, så började hon sparka med benen, och simmade iväg själv en liten tur ;)
Helt fascinerande ;)

Det blev en traumatisk helg för min stora tjej, först inga nappar, och sen upptäckte vi att blöjorna var slut vid läggdags.
Vi hittade som tur va en, men, tja, då får vi väl sluta med nattblöja oxå då, varför inte? Varför planera sånt?

Vi satte in pottan så hon skulle få känna sig tryggare. Men det var ju hemskt jobbigt att sova utan blöja, för täänk om hon inte skulle vakna.
Jag förklarade att man brukar vakna när man behöver kissa, det gör ju mamma och pappa och brorsorna.
Och OM det skulle bli blött i sängen, så kan vi ju tvätta ;)

Vet ni vem som var stoltast i världen kl halv 7 i morse??
Det kommer upp en lyrisk tjej, ögonen strålade. Hon klarade hela natten ;)

Nä, nu står det tvätt på schemat, ligger en timme efter i min planering idag.... varför blir det alltid så?
Kanske planerat in för mycke måhända..hmmmm

se yaaaa

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Planering???? Vad är det??? Hehe....

Vi får nog vila när vi är pensionärer ;)

Min flicka slutade också med blöjor p.g.a. glömt köpa nya =) Men det gick bra från första natten...

Ha en fin dag.... Ta´t lugnt =)

Ewa S har skrivit detta:

För gammal?? Inte då......En pigg 25-åring skall väl inte klaga:-D. Du fixar det här!

2008-09-01 @ 14:13:53

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen