Dag 9 - utan cigaretter

*drar ett djuuuupt andetag*
Det känns helt underbart.
Kan berätta att nu behöver jag inte längre stoppa in ett tuggummi direkt när jag vaknar. För röksuget är borta. Det som är kvar är hjärnan som inte vill lämna just tanken på cigaretten. Det är ju ett väl ingrott beteende (ingrott jadu av rök haha), och beteenden och vanorna är ju det svåraste att bli kvitt.

Nu har jag ändå ett tuggummi i munnen och sitter lite och knattrar på datorn innan det blir full rulle.
Iof har det varit rulle i en timme nu, förstår inte vad det är för nytt påfund att vakna kl 6 på morron. Det är min 4-åring som plötsligt anser det en lämplig tid, och gjort dom sista veckorna. Jag gillar det INTE.
Kanske måste hon lägga sig senare?? Men hon är ju helt slut vid 7. Dessutom så behöver den minsta den sömnen för hon kan sova hon. Fast idag kom hon rompande 2 min efter syrran.. stööön. Och hon ligger minsann inte still 2 sek i sängen... *gäääääsp*

Det blir en spännande vecka, och en spännande tid framöver ur flera aspekter. Gubben blev arbetslös i fredags. Han var till tingsrätten i Torsdags och begärde företaget i konkurs. Ett företag som var på uppgång, som gick så bra, som hade gjort vinst. Varför stänger man då kan man undra?
Jo, den delägare som hade hand om ekonomin och övergripande ansvar, hade lite storhetsvansinne eller nåt, och pytsade ut så mycket så det inte fanns annat o göra, det gick inte att rädda.
Och det gjordes otroligt smidigt, och upptäcktes inte förrän det var försent. TACK så mycket.
Dom fick stänga i 3 länder, alla rök med i kraschen....

Blir en spännande utmaning att ha gubben hemma nu. Jag är ju van vid att kunna göra som jag vill. Vill jag sitta vid datorn hela dan så har jag gjort det. Undra hur mycke irritation det kommer att skapa.
Och så rökslut uppepå de..
hugamej, det blir spännande värre.

Nu är det dags att börja få upp yngste sonen, det brukar lätt ta en timme *drar ännu ett djupt andetag*

Ha en uuunderbar dag ;)

Alla dunderkommentarer
KlotterPlanket har skrivit detta:

Morron!

jamen, du får hitta på lite saker att göra åt hon, tapetsera om, bygga nått, göra om i ungars rum, bygga loftsängar eller fixa trädgården :) håll honom sysslosatt så kan du ändå slappa inne fniss



Jo, dessa flaggdagar...jag var så glad igår för hennes skull, att hon kommit så långt på så kort tid, här...vi har bara bott här i dryga 1 mån.

Hon trivs verkligen med kompisarna och skolan och alla är väldigt ödmjuka, lyssnar och försöker förstå.



Jag ska börja dagen med att prata med rektorn idag om det jag mailade!!!

Ha nu en skön dag...Kramen

Jeanette har skrivit detta:

Ha en bra dag, utan cig! :)

2008-09-15 @ 07:51:52
http://overhogdal.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Heja heja du är absolut bäst. Det är gubben din med jag är absolut övertygad om att det kommer lösa sig för honom. Är hemma idag mådde så pyton efter tabletten så gallan tog stryk. Kram!

2008-09-15 @ 08:26:36
Juman har skrivit detta:

Kom hit med asfalt så kommer jag med motorsågen :-)

Vi var till Turkiet i somras jag o frugan och vi hade mellan 45-50 grader varmt i 14 dgr.. Hua vad varmt det var :P FÖR VARMT! Kör på med sluta röka, jag slutade snusa efter 20 år, d var hemskt i början men gick till slut :-)..// J

2008-09-15 @ 09:22:57
http://juman.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

Jag blir stum av beundran över hur bra du klarar rökstoppet..... Jag har en mild längtan efter att klara det själv men är sååå rädd..... Jag har kass karaktär när det gäller rökningen.

Trist med din gubbes firma... Fy vad sur man blir på sådana som sabbar för andra bara för sin egen vinnings skull....

Hoppas du får en bra dag =)

Kram

2008-09-15 @ 10:08:12
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Hej svejs...

Oj....suck.... jag önskar verkligen att detta ordnar upp sig... med maken och framtida jobb.. har man inte tillräckligt...liksom...??

Mitt i allt detta slutar du röka...woooow... himla strongt.

Sitter nu och ser på "Alla älskar Raymond"....skönt att få skratta.

2008-09-15 @ 11:05:14
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

ewa: det MÅSTE lösa sig. Det är bara vänta o se. Han kommer nog snart få kramp på o gå här hemma, för JAG har inte tid, jag har ju miljoner projekt juu ;) hoppas du sovit gott ;)

2008-09-15 @ 13:24:53
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen