Dag 8 - utan cigaretter

Heeeeej. Har ju inte haft tid förrns nu att skriva.
Har haft fullt upp idag, vilket nog va tur, för en till sån dag som gårdagen vill jag då rakt inte va med om mer.

Vi startade tidigt med simskola för tjejerna.
Sen ville 4-åringen till en kompis o då förenade jag nytta med nöje, eller nytta med nytta kanske ;) hon fick träna lite trafikvett på cykel och jag fick mig en språngmarsch.....  mer eller mindre.
Milde himmel. Sen tog jag en jättesnabb promenix och hämtade henne igen, och på hemvägen fick jag SPRINGA då hon plötsligt tuffat till sig och for fram som jag vet inte va... stöööön.

Jag har hängt 2 maskiner tvätt, lagt in 2 maskiner.
SEn har jag börjat skissa på skylten till förskolan. Ja, inte fick jag börja måla direkt hur som helst, rektorn ska minsann godkänna oxå, va nu det ska va bra för ;)

Den skulle inte va för barnslig kom dom fram till, för det är föräldrarna som ska läsa på den.
eeeh... läsa *klia mig i huvet* ooooj, har dom tänkt sig en skylt med BARA text??? ooops uppenbarligen.
Men det hade inte jag tänkt ;) jag vill ha stoooor skylt med både text och målade figurer som gör olika aktiviteter. Just nu håller jag på med en fröken i förkläde som pinglar på en triangel *asg*
Det är väl ett dagis väl? Barnen ska väl tycka skylten är tilldragande.
Ja, inte är jag känd för att göra som jag blir tillsagd, tvärtemot är alltid bäst ahahha

Nu har jag också precis hjälpt en kompis med överklagan till FK angående Vårdbidrag.
Det skadar aldrig att man hjälper varandra att läsa igenom såna saker. Ett objektivt öga är alltid bra. Man blir lätt hemmablind och glömmer hur mycket man faktiskt får kämpa med hemma. Då är det lätt att man missar stora bitar, som inte är normala i dom flesta familjer.

Oj, skulle detta vara en sluta-röka-dagbok??? visst fanken, kom liksom av mig lite ;)

Idag så sa jag till gubben att det skönaste är att slippa vara slav under cigaretterna. Jag ska bara röka, jag ska bara ta ett bloss, jag ska ta en cig osv.....
Vad jag däremot saknar är dom stunder av vila och ensamhet det gav. Men dom får jag försöka hitta på andra sätt.
Jag genomgick ett eldprov igår. Jag satte mig på altan, med en cafelatte och ett korsord. Kaffe har inte varit förknippad med cigaretter då jag inte kunnat dricka kaffe pga jag blev dödstrött, men nu plötsligt går de ???
Men däremot korsord och en cig på altan har varit väldigt angenämt.
Jag kände inget sug alls där jag satt, trots att gubben satt o blossa...

Nu ska han också sluta, men det verkar som han behöver mer egen motivation, och inte sluta bara för jag har gjort de.
Han är livrädd för att bli tjock. Men såklart, går man i kylen, frysen och skafferiet precis hela tiden och snaskar det som finns, så finns det ju en överhängande risk ;)
Jag rådde honom att tugga tuggummi, för då kan han inte äta på nåt annat. Sätta sig med korsord, då det är min räddning på ett sätt, då kan jag sitta o trumma med pennan (till omgivningens förtret) bita på den, och göra konster med pennan.

Så mer tid över har jag inte, då jag snöar in på korsord för att överhuvudtaget klara av detta.
Men nu är åttonde dagen snart till ända oxå ;) Har varit mycket piggare och gladare idag.
Nu hoppas vi att nionde dagen går i samma anda ;)

PUUUUUSSS och KRAAAAAM till alla ni goa för all peppning. Jag lovar att det hjälper MEGAmycke

najti najti

Alla dunderkommentarer
Johanna wilsson har skrivit detta:

bra du är :)

Ewa S har skrivit detta:

Du är jättebäst på både det en och det andra:-D

2008-09-14 @ 21:41:56
jayne har skrivit detta:

Jag har aldrig varit slav under ciggisar... feströkte en massa år förrut, men... Men att du kan sluta så här tvärt.. och ha rkandes människor krong dej.. är beundransvärt. Tycker jag. Tänk... men dte är nog som du skriver.... dne inte motivationen. DEN måste nog finnas, för att underlätta i allafall.



Ja du... jag har gjort klart vad vi vill säga rektorn. Har skrivit ner sonens alla diagnoser och vad det innebär för honom. Skrivit ner vad ett åtgärdsprogram är och hur det ska utformas och vad vi tycker om sonens. Sen har jag också klargjort vad vi vill ha sagt.. Vad är assistentens roll, enligt skolan, lever hon upp till deras mål? Varför har de inte köpt in talböcker på dessa två åren, vad är hans förklaring... osv.

Jag har skrivit, sen bfogat till vår logoped som fyllt i lite och sen använt mig av vad skolverket sa till mig.. så det är klart. Har skrivit ut ett ex som vi ska ge till rektorn, så han inte missar ngt.

Min policy är att om man får stencil på det som är vitkigt och slipper anteckna så är man mer med i smatalet... och så behöver även sonen ha det. Kunna vara med på lektionerna och slippa tänka på anteckningar. Skolan har köpt in Smartboards...men inga lärare använder dem... de är dyra men mycket smarta!! Allt som sägs på lektioner skriver lärare på viota tavlan, som förs in till datorn..och sen kan det skickas till sonens dator, tryckas ut som stenciler till alla elever...smart... om det används.

Ja du.. majsan... Sov gott... du gamla kärring... ja jag är lika gammal så... ha ha ha...

En liten fråga.. har din son varit med i tv??

2008-09-14 @ 21:55:56
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

men Ewa... jag är bäst på ALLT, det vet du väl, jag o mina 10 procentiga polare ;)

2008-09-14 @ 22:09:12
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Jaa vi i 90 % iga underklassen står ju nerifrån tittandes beundrande på er bästa gänget. Jayne du är strong i din kamp! Jag beundrar dig med oavset om du är tioprocentare eller nittioprocentare!

2008-09-14 @ 22:13:11
Jeanette har skrivit detta:

Superduktig är du!!!

Och även här har det varit hektiskt ser jag ;)

Ska snart gå och lägga mig faktiskt, men är dålig på att komma i säng på kvällarna...

2008-09-14 @ 22:13:32
http://overhogdal.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Ja du... det ska jag fråga rektorn.. en av de saker han ska få förklara för mig... lärarna har gått en kurs i det..så vad är problemet??

ja du.. jag tror nästan det ja... i uppdrag granskning (väl?).. kan det vara så???

2008-09-14 @ 22:13:35
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Det vackra ligger i betraktarens ögon....hi hi hi

2008-09-14 @ 22:19:05
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

Det var verkligen ett skitkul program =) Jag är en spänd människa som inte skrattar ofta men oj, som jag skrattade.... Jo Björn var med idag men andra laget var skitkul... Linda Rosings lag =)

2008-09-14 @ 22:41:51
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

Eller jo... JAg skrattar ofta men inte så hjärtligt kanske =)

2008-09-14 @ 22:42:23
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

ja... men det kan stämma att det var där... har tänkt på det ett tag... DÅ tänkte jag inte på det..men sen.. han satt i sitt rum va..vid sitt skrivbord...kan dte vara rätt...hm...??? Berättade om sin gamla skola och så ??

2008-09-14 @ 22:46:58
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Hej... hittade det på nätet (här kan man hitta allt...) där var du med.. Jag minns detta program så starkt... Kände så för denna kille. Min syster ringd emej och tyckte han påminde så om mina söner.. den yngre till utseendet och den äldre med sina svårigheter. Jag tyckte han verkade så stark...

Vilken kille... vilken mamma!!!

Han är himla söt.

2008-09-14 @ 22:56:01
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ann har skrivit detta:

God morgon duktiga du!

Ja det hänger säkert ihop allt det där!

Ja barnen växer fortare än man tror...

Hur gamla är dina?

2008-09-15 @ 05:00:09
http://lillanslilla.blogg.se/ är min hemadress
Johanna wilsson har skrivit detta:

Ja tänk vad gåt du kommer lukta:)



Jag ska börja som spårvagnschaför idag:)

2008-09-15 @ 06:27:59
http://johannawilsson.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Godmorgon

Han är jättesöt... jag tycker det är fint (tufft) med killar med långt hår. Båda mina söner har längre. Min äldste hade längre innan, men har börjat klippa sig lite mer för varje gång. I fyran blev han mobbad för sitt hårs skull... men han stod på sig...vägrade klippa.

Ja du.. att kunna stänga av...inte fel ibland. "Tjafsa ni vidare...jag hör inte"

Kram

2008-09-15 @ 07:00:01
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ann har skrivit detta:

Nja denna gång var illamåendet nog en för stor milkshake men han mår bra nu!

Roger är mitt "spöke" Om du söker på Roger i min blogg dyker en del upp...ÄR en lång historia..

Å ja då är tjejerna små:)

2008-09-15 @ 07:10:33
http://lillanslilla.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen