Dag 4 - utan cigaretter

Godmorgon ;)
phu, jag klarade mig med nöd och näppe igår. Den bästa hjälpen jag har måste jag säga är min blogg, och alla ni som läser här. När det blir riktigt riktigt jobbigt behöver jag bara tänka på att jag vill skriva ett positivt inlägg här nästa gång jag skriver. Otroligt effektivt.

Idag hann jag ställa mig upp, hann skina som en sol i ett par sekunder vid tanken på att nu skulle jag få röka min första morgoncigarett.
Men solen försvann rätt fort, när jag kom på att jag faktiskt inte röker längre.... attans va ;)

Men jag är inte kul sällskap på kvällarna. Faktum är att jag inte är nåt sällskap alls. För att klara detta så sitter jag frenetiskt knappande på datorn, hysteriskt tuggande nikotintuggumi alltmedan jag trampar vatten. Fötterna går som trumpinnar. Ja... det gör ju händer oxå vill jag påstå ;)

Så sitter jag tills jag närapå slår huvet i bordet av trötthet. Det blir sent. Men jag kan inte gå och lägga mig förrän John Blund är riktigt nära antågande, för jag måste somna fort när jag väl lagt mig. Annars blir det tornado i sängen och jag riskerar att sno in mig i täcket och kvävas tills döds... Och det vore ju synd nu när jag slutat med dödspinnarna.... ;)

Fjärde dagen brukar vara den värsta vill jag minnas. Så det gäller att hålla i huvet idag, så impulsen inte hinner dra iväg mig på dumheter. Förresten så har jag inga cigaretter hemma, och åka iväg för att hanlda är alldeles för jobbigt ;)

På förmiddan idag kommer boendestödet som jag hjälper i sin utbildning enligt boston-modellen. Så då får jag åtminstone något annat att tänka på i ett par timmar.

hej hopp - för rökstopp *haha*

Alla dunderkommentarer
Jeanette har skrivit detta:

Första gången jag hittar hit, men vill skicka dig ett jättestort LYCKA TILL i kampen mot cigaretterna! Själv har jag inte kommit dithän än...

jayne har skrivit detta:

BRA BRA BRA!!!!!!!

Hejar på dej...kämpa på... du klarar detta.. du kan!!!

Ta det lugnt med täcket...huuuuu...

Kram

2008-09-10 @ 07:49:30
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Caroline har skrivit detta:

Heja Majsan! Friskt humor. Det ar det som susen gor. Heja, Heja heja!

2008-09-10 @ 07:52:43

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen