Dag 15/16 - utan cigaretter

HA , nu kör vi 2-dagarsintervaller. Hade ingen lust alls att skriva om rökning igår.

Det går bra i alla fall, ja, så bra det nu kan gå att sluta röka. Drabbas av panik ibland, men det går ju faktiskt underligt nog över ;)

Varför sover jag inte?? Nä, det undrar till o med jag. Kl 3 i natt smällde jag igen datorn, då var jag förbannad. Men det var en halvtimme kvar på torktumleprogrammet. Skitkul att somna halv 4, klockan ringer 5.15 för medicin, och klockan 6 blir jag väckt?!?!??
AV EN POOOTTAA!!!!

Jo, ni läste rätt, en potta. Köpte en spelande potta i ullared för nåt år sen, tänkte att lillfia kunde tycka det var angenämt att släppa blöjan och gå på pottan istället, jo för majsan hade hört att det funkade väldigt bra med spelande pottor.
Jodå, om den hade spelat. Det var som att spela på lotto, lika stor vinst varje gång ungefär. Inte fanken spelade den när dom kissade, nädå, det gjorde den själv närhelst den behagade alla övriga tider.

Många gånger har vi vansinnigt kastat ut den utsidan och sagt att skiten ska bort härifrån. Men nån magisk kraft ställer tillbaks den igen. FINNS det magiska pottor?!??! Coolt....

I alle fall, kl 6 vaknade jag av den, den lilla sömnen till trots, och ja, den står för tillfället på altan, efter ett nattligt utbrott på den för några nätter sen. Hur många timmar kan en potta spela, innan den dör?? Ett sånt enerverande pipande entonigt ljud, ja det är en melodi eller ska föreställa, men just enformiga ljud är något jag inte direkt är känd för att gilla precis ;)

Nu står den där o tjuter fortfarande?!??! Idag lovar Majsan på heder och samvete att ta den förbannade pottan och släpa iväg den till containern. japp, (om jag inte har glömt det strax i gen)

Jag roade mig i natt med att gå på bokstavlig promenad i min hjärna när jag inte kunde sova. Jag försökte så gott jag kunde skjuta ihjäl alla hoppande, virvlande tankar.... men jag dog..
Tror ni mig inte? Vill ni se min hjärna så kolla bara här....

Majsan´s hjärna

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

God morgon....

Hehe...Vad tokigt med en vilt spelande potta =)

Hoppas du inte är alltför trött idag.....

Jag har nog hittat stället nu som jag orkar ta tag i =) Ska ha upp ett par grabbar här nu sen ska jag fota det =)

Ha det gott....Kram

Lina har skrivit detta:

Jag brukar köra en vetekudde på magen och ta en alvedon. Fast helt tar jag ipren, de är också bra.

Jag sov faktist bra inatt, utan mensvärk. Men ist började jag blöda näsblod, haha ;)

Ha en bra dag :)

2008-09-22 @ 07:26:24
http://flachsbinderl.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

godmorgon...godmorgon.. la la la la

Ja.. är man inte pigg får man låtsas.

Spelande potta...hm... låter som en kul grej OM det funkat ja. Då hade det väl blivit kö till pottan.

Jag antar utmaningen..senare ídag. Nu ska jag läsa tidningen...tänkte jag.

Kram på dej

2008-09-22 @ 07:56:48
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Jeanette har skrivit detta:

God morgon, eller god natt eller nå´t!

Ha en bra dag!

Tror jag kommit på stället nu....om jag ids ta tag i det ;)

2008-09-22 @ 08:54:39
http://overhogdal.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

Nu kära Majsan har jag lagt upp en bild på mitt problem =) Ska ta itu med det under veckan =)

2008-09-22 @ 08:58:53
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
Caroline har skrivit detta:

Woh. Spelande magisk potta.

Det later liknande som en leksak jag kopte till en jag kande for ett par ar sen (han var over 20)...men detta var en Gollum fran Lord of the Rings, som nar man tryckte pa en knapp vaste kommenterar fran filmen.

Denna killen beratte for mig ett par veckor han fatt den att han hade blivit vackt 2 pa natten av att den vaste av sig sjalv...woh...

Och jag alskade spelet. Heh. Jattekul. Men roboten dodde innan den kom in i orat. Jag ar valdigt kass pa det spelet.

2008-09-22 @ 09:36:13
http://cauroso.blogg.se/ är min hemadress
Mia har skrivit detta:

HejSvejs, kikar bara in en snabbis, sitter och klurar på en blogg och livet, vänner, allt som skett och sker.



Hoppas ni får en fin dag!

2008-09-22 @ 11:59:06
Åsa har skrivit detta:

"Köpte en spelande potta i ullared för nåt år sen" HAHAHA och ULLARED också! Jag älskar förvisso Ullared men ändå. :D

2008-09-22 @ 14:26:38
http://vilketdravel.blogspot.com är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Hej

NU har jag faktiskt suttit och fixat min dator... är klar och ikväll laddar jag upp bilderna. SÅ skönt det känns... ahhhhh...äntligen.

Har dessutom lagt allt på mitt USB minne så nu kan jag kolla mapparna var jag vill... yes..yes..

TACK... återkommer som sagt senare

2008-09-22 @ 15:09:36
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Avundsjuk har skrivit detta:

jag är så avundsjuk på alla bloggare:-D. Måste nog bli en ny på sikt känner jag...........(från Ewa S)

2008-09-22 @ 15:34:47

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen