Familjens samordnare har samordningsproblem

Hur blir det om någon som har npf ska försöka samordna ruljansen så den flyter på för en hel familj?

Jo, tänk er en ugnspannkaka som sväller så fiiint i ugnen, så den nästan svämmar över...
och seen när man tar ut den.....pssschchhchchchcchhhshshsss
Platt - pang - kaka

Om jag nu har problem att få ihop mig själv och allt det som är runt mig, hur fasen ska jag då få ihop det för 4 ungar oxå???
Nä inte vet jag, vet bara att jag satt mig med armarna i kors (precis som det löser problemet)

Idag sa jag till boendestödet att jag inte ställer upp på den planen vi lagt upp, det funkar inte för mig.
Jag tänker fan inte gå omkring fram till jul och va arg, sur, irriterad, trött, för att vi ska röja i källarn, när allt annat står o faller.
Det hade inte varit några som helst problem att röja i källarn om det fanns en grundstruktur i vardagen som fungerar. Och förresten så hade vi då inte haft behov av att röja i källaren heller, för det hade aldrig blivit sånt kaos om vi hade just en grundstruktur från början.

Planen då: Röja i källarförrådet, så att vi får ut sånt som inte ska vara kvar, och göra plats för tex sommarkläder som ska stuvas undan inför vintern. Dom befinner sig just nu i hallen där vi faktiskt inte har plats.
Och tills vi har ordnat plats i källarn ska då således skiten stå kvar i hallen. (va e de för fel med att stuva det i påsar sålänge) jo, mer påsar skapar mer kaos, men det slipper man ju fajtas med dagligen i alla fall.

Som det är nu, har jag konflikt VARENDA morgon med mina döttrar om kläder för årstiden. Tycker jag det är KUL? NEJ!
Kunde detta undvikas? JA!
Genom att helt enkelt få undan det från hallen.
Men så tycker bara jag, det verkar bara vara jag som är frustrerad över en vardag som inte funkar.
Är det konstigt? Jag håller reda på alla skolmöten, läkarbesök, sjuksköterskekontroller, fobier, allergier, utflykter, fritidsintressen etc etc.
Det behövs inte så mycket mer för att man ska gå i däck.

Sen ska allt annat flyta på också, handling, matlagning, tvätt, städ och bla bla bla.
Och det är här det brister, alltså kan jag se att vi prioriterar fel, eller för MIG är det en felprioritering.
Det har sagts på våra träffar att det får lov att vara lite kaos i vardagen tills vi är klara med källaren.
Fint.
Jag blir superstressad och funkar inte alls till slut, barnen blir superstressade och vi hamnar i ständiga konflikter.
Så idag VÄGRADE jag gå ner i källarn, jag sätter inte min fot där, förrän någon kan begripa VAD som är det största problemet och hjälpa oss att hitta en lösning på detta.

Igår åkte ett öppnat paket med salta pinnar ut över hela golvet, för att någon ställt det precis på kanten i skåpet, varpå det gled ner när jag öppnade.
Jag ska inte skriva min reaktion på detta #%#&?#`
japp...
dom ligger kvar.... jag orkade inte ta upp dom igårkväll...

Imorgon åker jag iväg hela helgen, och det ska bli en välbehövlig vila kan jag säga. Åtminstone får jag vila från vardagskaos.

Förhoppningsvis får jag snart min utökade tid som jag är beviljad, och den personen har jag bett att hjälpa mig med planering och struktur. Jag måste få ordning på detta så min överhettade hjärna får vila nån gång.
Som det är nu speedar den dygnet runt, varpå jag inte kan sova heller, och sömnbrist hjälper inte direkt till i allt detta.

Nu ska jag lösa lite bildsudoku, för nu behöver hjärnan paus, och jag me ;)

Alla dunderkommentarer
Micaela har skrivit detta:

Jag förstår fortfarande inte hur man kan ta källaren först! Trodde liksom att man tog det vardagliga först..



Eller åtminstone det som upptog ens hjärna. I ditt fall exempelvis.. Det vardagliga. I mitt fall att jag måste tvätta händerna verkligen. Jag känner mig smutsig.



Jaja, jag gör åtminstone något roligt. Jag läser bok! :D

m i @ har skrivit detta:

Önskade jag bodde nära då hade jag kommit och hjälpt dig, jag som diggar ordning och struktur plus att städa :-)



Hoppas du fått en lugn dag annars...

2008-10-02 @ 21:53:34
http://min-reflextion.blogspot.com/ är min hemadress
Bakombrillorna har skrivit detta:

Meeeh....? Nej, jag tycker nog att det är du som reagerar sunt. Man börjar inte i källaren när allt annat är kaos!



Hur blev reaktionen när du blev arg?

Fick du någon reaktion?

Var det någon som fattade?



Hoppas att du får en skön helg!

Den behöver du!

Kramar

2008-10-03 @ 21:06:35
http://bakombrillorna.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen