Nu drar jag....

Vi skolkar idag jag och barnen. Jag måste härifrån, så vi åker iväg ett tag. Får se vart det bär....



Hör av mig när jag kommer hem, jag lämnar faktiskt datorn hemma..

kram till alla goa underbara människor som förstår vad jag går igenom utan att jag egentligen sagt vad....

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Kram till dig gumman.....

jayne har skrivit detta:

Usch,,, massor av kramar till dig...

Vad du än går igenom så tycker jag du gör rätt....lämna allt för ett tag. Hämta krafter...

Ta hand om dej och dina. Kram på dej.

2008-11-14 @ 19:10:48
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Ha det bra! Hoppas det känns bättre efter en paus.

Kram

2008-11-14 @ 19:14:57
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Vart drog ni? Hade ni kul?

Visst är det skönt att våga sticka...

2008-11-17 @ 09:07:59
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Mikael har skrivit detta:

Tjing damen, hoppas alles är bra. Du verkar lit gladare nu, var inne för ett par veckor sedan, och vågade inte hejja ens fniss. Ville inte ge dig en till sak som driver dig till vansinne, -->Mig då ;)



Men serious. Jag håller på med en liten undersökning. Hoppas du int blir arg om jag lånar dig lite i detta. När jag varit inne och läst på RFA's forum, så är det många som är ganska uppgivna av settet dom blir behandlade på, när det gäller körkort och diagnos. Helt konkret då. För alla andra så är det en körskolelärare eller en yrkes person som är tränad och har erfarenhet att bedömma andra bilkörning. För en del med diagnos, så är det en psykolog som har sista ordet då. Varje år ska ett intyg lämnas in till myndigheter där psykologen säger att personer är så pass fokuserad så han inte är en trafik fara. Hur som helst.



Jag försöker att få lite info om olycksfrekvensen hos personer med diagnos, och ska gämföra det med ett snitt av personer som representerar helheten då. Ju fler som medverkar, desto säkrare blir ju slut resultatet.



Alla med diagnos som jag frågat el läst om har upp till 20 års olycksfri bilkörning som talar emot psykitrins och myndigheternas krav att ha speciella regler för oss angående detta.



Om det skulle visa sig att personer med diagnoser är försäkringsbolagets drömförare och har i snitt ett väldigt lågt olyckstillfällen, gämför emot majoriteten då. Så kan man kanske ifrågasätta eller pusha för ett mer vetenskaplig undersökning om detta. Det kan ju vara så att det finns grund i det också, så att man skulle kunna förebygga framtida problem och olyckor också. Men men, alles detta är i startgropparna. Om man vill vara med och hjälpa våra hypade bilförare, så får du och alla andra som vill jättegärna lämna en liten olycksrapport "anonymt" hos mig, el på.



Huvud tråden: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=7237



eller på



http://www.attention-riks.org/viewtopic.php?f=5&t=8042



Det enda detta kommer att visa är en ungefärlig trend. Mer träffsäkert än så blir det inte i dagsläget.



Ha'det hyper mammis, å krama familjen.

2008-11-20 @ 02:06:06
http://www.mirhepo.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen