Jag vill ha en cykel mamma


Det har jag hört i 2 år nu ;)
Men den elaka mamman har varit ståndaktig, och med bestämdhet hävdat att trehjulingen duger gott ;)


Alla kompisar har farit runt på tvåhjulingar med stödhjul innan dom ens fyllt 2, och min tjej har självklart också velat ha en sån.


Men vi har stått på oss.
Nu är hon närmare 4,5 så igår fick hon sin första tvåhjuling ;)
Lycka...


Men.. den ännu elakare mamman, och pappan med för den delen, vägrar sätta på några stödhjul.
Så det blir några krökta ryggar, och en hel del motion under cykelträningen ;) men det får det va värt.


Jag tror man lär sig cykla fortare utan stödhjul eftersom man tränar in rätt balans från början.
Med stödhjul lutar man sig åt "fel" håll när man svänger, och det blir en stor omställning den dagen man tar bort hjulen, då man plötsligt ska luta sig åt samma håll som man svänger.


Vi övade igår kväll, och det tog inte lång stund förrän hon hittade balansen, så det dröjer nog inte länge förrän hon cyklar ;)


Nu har hon tjatat sen halv 7 i morse... mamaaaaa jag vill cykla mamaaaa.....
mmmmmmmm zzzzzzzzz


Cykeln har bott i hennes rum i natt ;) och den kom hon ut med i ottan... gäääsp.

Nåja, nu ska vi snart ut o cykla minsann.
Återkommer om färdigheterna ;)


Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Lilla gumman hoppas du varit ute med henne mycket idag. Ni skall se att hon snart susar runt och då springer du nog och jagar henne för det:-D.

2008-05-02 @ 21:54:22
Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

Visst är det häftigt när dom lär sig att cykla. Har aldrig förstått vitsen med stöd hjul. Jag brukar berätta för mina barn om min första tre hjuling. Den hade bara ett hjul fram och det fanns inte en fläck som var rostig. Ungarna brukar skoja att jag verkligen är från stenåldern. Nåväl, jag tror inte att jag hade det sämre än dagens barn. Ha en skön dag. Kram


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen