Här är det julafton ;)

Jomen, det är helt sant. Trots värmen och solskenet, så kom tomten på besök.

Här har min 4-åring precis fått en julklapp minsann ;)

Finns det några snälla barn.. Hoho...

Tomten är trött, så därför behövs förstås en napp.

Tomten sätter sig på huk o frågar: "vad heter du? Vad bor du på? Vill du ha en julklapp?"

Varsågod lilla tjejen, här får du din julklapp. (jo tomten kallar barnet för lilla tjejen) *s*

Barnen skriker, så tomten måste skynda sig minsann ;) Med nappen i högsta mun ;)


Vi har haft en underbar dag, jag har till och med krattat och kört med grästrimmern (kors i taket)

Egentligen var det äldste sonens jobb att kratta upp gräset, har vi tjatat om i 2 veckor. Men inget hände så jag krattade ihop små fina högar. Han blev ju såå glad. Men sen så dealade vi, om han tar moppen och köper godis, tidning och dasspapper, så tar jag hand om högarna också ;)

Jag har bara ingen som helst lust att sätta mig i en varm bil med 2 varma ungar, och åka till affärn. Då känns det mer okej att ta upp grushögar i solskenet... ;)

Alla nöjda o glada.. JIPPIE, nu kommer han tebax med småtjejernas godis ;)

Nu ska jag kratta undan gräs ;)


Alla dunderkommentarer
vicke har skrivit detta:

Vilka härliga bilder! ja, iadg är det nog många som har njutit av det fina vädret
Vicke

Sandra har skrivit detta:

Vilka härliga bilder. :)

2008-05-10 @ 20:40:45
http://barnstugan.wordpress.com är min hemadress
soffie har skrivit detta:

underbara bilder,så goa de är!
min header har min bloggvän Helena gjort

http://helenasnackar.blogg.se/bloggdesign/
hon är jätteduktig,jag gillar din med snyggt med det blåa!!
ha en härlig söndag

2008-05-10 @ 23:37:39
http://soffie69.blogg.se är min hemadress
Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

Hm, julen kan komma när som helst. När jag jobbade på Marabou anordnades det för säljarna julfest i juni. Hej och hå, helt upp mot väggarna och det var svårt att känna den riktiga julkänslan. Men det gjorde inget, det blev ju julklappar två gånger om året.
Kram

2008-05-11 @ 09:36:09
http://metrobloggen.se/atenga är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Ha ha ha... Ja du..tomten i värmen. En gång för länge sedan så hade vi kolleger en julfest i juni månad. Vi hade julmat, julklappslekar, dans runt gran m.m. Himla kul hade vi!
Underbart fina bilder!!
Bra deal du gjorde med sonen, antar att han också blev glad, lika glad som du..så... då är jua llt bra??!

2008-05-11 @ 19:18:30
http://jayne.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen