första stolen klar

pust...
Det körde ihop sig riktigt. När jag skulle lacka första stolen i Söndags, upptäcker jag när jag öppnar lacken en massa tjocka gula klumpar i burken.

Den var helt oöppnad, så jag blev lite konfys. Jag rör om och lackar ändå.
Inte förrns det börjar torka ser jag... GAAAAAAAH..... Dom gula klumpar blev till gula flammor över hela stolen.

Snacka om att jag slet mitt hår. Jag skulle ju ha med en stol till dagis idag var det tänkt.

Såg framför mig hur jag blev tvungen att slipa ner stolen igen, och börja från början. Kan väl säga att jag inte va sugen på de...

Gick med burken till färgbutiken. Burken är ett år gammal, men ändå, den ska väl inte bli gammal heller.
Han öppnar o tittar, jadu, det här är en köldskada...
Omöjligt, burken har stått inne hela tiden, i arbetsrummet.

hrrm... jag såg ju hur han tänkte, jo det gjorde jag. dumma kärring, klart hon haft den ute.
Men snäll som han va, fick jag ny burk.
Jag blev tvungen att måla över den gamla lackeringen så gott det gick, för att få bort det flammiga.
Sen skulle jag lacka, öppnar burken... och GAAAAAH.... vadå köldskada. Vem är det som har burkarna ute minsann, dom eller jag????

Samma gula klumpar, dock inte lika många, så jag körde ändå. Och det gick bättre det gjorde de.
Så jag hoppas hoppas att den är tillräckligt torr i morron för att ta med till dagis.

Här är bilderna, vandringen från gammal stol till ny ;)

Såhär såg den ut från början
 och här är jag halvvägs (nästan)


Figurmålningen tog sin lilla tid, men det är såååå roligt ;)

 

Figurmålningen på stol 2 har påbörjats, och jag hoppas att nästa stol kan lämnas på torsdag ;)

Jag älskar att måla.
Nu måste jag sova, i morrn förmiddag ska jag vara med minstingen på dagis ett par timmar...
najti najt


Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

AHA...du kom på dem... de skyldiga. Kan tänka mig att de skämdes.. ha ha..
Fin stol... verkligen fin!!! Önskar att jag hade dne talangen jag med.. men tyvärr...inte
Kram

Bakombrillorna har skrivit detta:

Vad duktig du är! Barnen kommer att älska sina nya coola stolar!

2008-05-06 @ 19:33:33
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Åh vad mysig! Den stolen skulle jag vilja ha! Får väl beställa en om jag nu får barnbarn någon gång. Sonen verkar ju inte ha bråttom precis......

2008-05-06 @ 20:29:37
majsan67 har skrivit detta:

ni skulle sett barnen när jag lämnade stolen i morse... ååååååhh det var värt varenda minut, varenda penseldrag ;)
LYCKA...... ny stoool nyyy stooool ... nyckepiga nyckepiga, kolla kolla....

Började nästan gråta *snyft*

2008-05-06 @ 22:02:15
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Caroline har skrivit detta:

Jätteläcker stol. I love it. Den skulle lätt säljas här nere bland alla studenter som har flyttat hit med hela sina familj.

2008-05-10 @ 12:23:59
http://cauroso.blogg.se är min hemadress
Caroline har skrivit detta:

Jätteläcker stol. I love it. Den skulle lätt säljas här nere bland alla studenter som har flyttat hit med hela sina familj.

2008-05-10 @ 12:24:50
http://cauroso.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen