andungarna är här ;)

åååh det är höjdpunkten på våren, när andungarna kläckts.

Jag var ju bara tvungen att rusa ut med kameran.
Hur försiktigt jag än smög, så såg dom mig direkt, jag hann aldrig fram, utan dom drog direkt iväg så jag fick inga jättelysande bilder.
Jag skyndade mig att ta kort, då öppet vatten inte är lyckat för dom. Måsarna plockar andungar på löpande barn här.
Fast strandkanten är inte heller optimalt, då vi har en mink boende där. Han plockar andungar så gott han förmår oxå.
Man ska va glad om det finns 2 st kvar till semestern... oftast är det bara en, som flera vuxna simmar runt o vaktar.

Här är i alle fall lite bilder, man ser dom små liven inte så bra pga avståndet, men ändå ;)

  

Eller oxå bör dom passa sig för det här monstret ;)
nog får han plötsligt nys på något.... i detta fallet säkert nåt annat, då andungarna var 100 meter ut ...

 

Nu måste jag nog allt leta rätt på alla veckarklockor ;)
måste snusa nu.. najti najti

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Tack för kommentaren på min blogg. Du har förmodligen rätt i allt du säger, men frågan är; hur tar man ledigt?
Hur gör man för att slappna och allt det där? Det känns som om jag måste göra saker hela tiden för att inte gå under. Jag vet inte hur man gör för att ta det lugnt. Vet du?

majsan67 har skrivit detta:

Linda:
Man bara TAR ledig ;) eller hur...
Som idag tex, hade jag skrivit en lista på vad jag behövde göra. Tvättade, sprang ut med sopsorterat till bilen, mailade dom viktiga mail som behövdes. Sen strök jag resten på listan, och satte mig i soffan och löste korsord i 2 timmar.
Helt ljuvligt.
Man MÅSTE inte hela tiden göra saker. Jag har ju som du hypoaktiv ADHD så därför borde vi sitta mest hela tiden, men det funkar ju inte riktigt så, den inre stressen ser till att sätta fart på en ändå.

Det är en träningssak att kunna ta det lugnt, det har tagit mig tid att komma dit, men det går. Om du skriver in i ditt schema VILA, så SKA du vila. VAr noga med att skriva in det oxå ;)
Jag kan ta flera dagar ledigt från det mesta, (utom barnen då, det går ju inte) men jag gör så ibland för att hämta krafter och för att inte gå under.

Det är helt underbart, och jag tycker du ska börja med det dom 4 lediga veckorna du har ;)

2008-05-09 @ 13:22:26
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Helt rätt Majsan det handlar om prioriteringar. När jag var mitt i smeten med allt runt skolan och dottern så hände det att jag låste dörren och lade mig i ett varmbad. Allt handlar om att klara dagen - ibland, MEN man måste lära sig att planera att man skall orka nästa dag också. Så Linda sluta drivas av dåligt samvete - för det är det ganska ofta - och njut av att finnas till in emellan. Det är vi värda!

2008-05-09 @ 14:52:21
jayne har skrivit detta:

Man måste absolut kasta alla måsten ibland.. annars orkar man bara inte!!!!
Just nu har jag kastat dem,, får ta vid imorgon igen.
Sonen har gjort sitt biologi prov.. på tisdag är det angelska.. men idag njuter vi.. AHHHH
Kram

2008-05-09 @ 20:45:32
http://jayne.blogg.se är min hemadress
Sandra har skrivit detta:

Vilka söta andungar! :D

2008-05-10 @ 20:44:23
http://barnstugan.wordpress.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen