Var är mina lugna mornar??

Mina älskade tysta mornar är tydligen nu ett minne blott....

Plötsligt så ska barnen slå upp sina gluggar strax efter 6 på morron....
Men då vill ju JAG sitta här vid min dator o läsa bloggar och kommentera.... själv..

Men nähä..... tio över 6.... MAAAAAAAMMAAAAAAAA..... PAAAAAPPAAAAAA...

suck....

nåja, så länge dom är glada o leker utan att slå ihjäl varandra får jag väl va nöjd...

Senare ska jag ta ett foto på det eeeenooormt vackra vädret vi har *not* om jag nu vågar mig ut, risken är att jag blåser all världens jäkla väg, och KALLT är det också... -5 grader... och halv storm... hur många grader kan man lägga på då?? 10 till.... är det -15 i vinden kanske...

Nähä.... det blir till o va inne idag oxå.... och ungarna lär väl få dåndimpen...
Igår eftermiddag fick jag plocka fram gipsfigurer som jag lagt undan, och vi målade så vackert... till o med yngste sonen var med ;) jäättemysigt...

Han undrade varför man ska ha vit färg.... det syns ju ändå inte på vita gipsfigurer...
Jag förklarade att vitt var en väldigt viktig färg, som man kan använda för att göra färger ljusare....

åååååhhh..... jaha sa han, då har jag lärt mig nåt nytt om målning idag igen då....
Han e så underbar ;)
Intresset för bild och målning är stort hos honom.... jag ska ta o lägga in kort på några bilder han gjort till sin syster o satt på hennes matstol.....

kommer senare... min lilla konstnär ;)
nu ska jag besöka er alla där ute i cybern...

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Halloo.
Känns som om morrongänget är uppe igen ;-)
- Det är ljust ute mamma.
Härligt att vara ledig i alla fall.

Glad påsk på er (kan inte låta bli)

2008-03-22 @ 07:08:18
Ulla har skrivit detta:

Godmorgon! Jag håller med...morgnar är bäst när man får en stund för sig själv, men som sagt hos mig är det lungt nästan lite för länge. Sonen 17 år och mannen gillar båda att sova, medan jag är uppe med tuppen. Jag brukar väcka de 9 för då har ju jag varit uppe jättelänge. Önskar dig en skön påskafton!

A har skrivit detta:

God morgon...
Japp, jag är vaken... Var bara tvungen att ha morgonciggen ;) Ja, ensamma morgnar är det bästa som finns. Tack och lov sover mina grabbar bus länge....
Usch för vädret... Jag måste ge mig ut när jag ska hem sen =O
Ha en fin innedag...;)

2008-03-22 @ 07:24:33
http://amittilivet.blogg.se är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

perlen:
haha.... ja är det ljust ute kan man väl inte ligga o dröna i sängen heller ;) håller helt med honom, kan inte heller sova när det är ljust ;)

Ulla:
men väcker du dom? Blir inte 17-åringen vansinnig då? Det är ju mitt i natten ju för en tonåring ;)

A:
jamen just ja, du jobbar ju, då kan man ju inte sova... o självklart så måste man ju upp direkt när man slått upp ögona... morronciggen är en bra start på dan ..hmmmm.... kanske inte då ;)

2008-03-22 @ 07:40:13
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen