Jag vill ha ordning!!!!

Men det är nog bara o ge upp.... eller...

Ramlar det ut saker ur era skåp hemma när ni öppnar dörren?
Hamnar era saker varsomhelst i köksskåpen, så man i princip aldrig hittar dom mer?

Får ni vansinnesutbrott varje gång ni ska leta efter en visp?

nähä..... men så är det här... och jag är såååå trött på de..
Varför är det så svårt, och varför kan det aldrig bli som jag vill?

Det behöver inte va perfekt.... men det vore bra faktiskt om man såg vad som fanns i skåpen...

Men eftersom jag då räknas som "höginkomsttagare".... (enligt centern) så borde jag väl ha råd att hyra in någon som fixade detta???

Konstigt... men det har jag inte ändå...
Räknas det som hushållnära tjänster? Kan man dra av det?

Det är lite väl mycke pengar, men om man inte fixar det själv kanske det är värt dom, istället för att må piss varje gång man öppnar ett skåp?
Kolla här:
http://www.iordning.com/

Eller jag kanske ska göra det själv, enligt den här modellen:
http://www.lauramagasin.se/Sites/Laura/Default____34587.aspx

Det är bara de att jag har försökt så många gånger själv...... det tenderar ändå att bli likadant igen... suuuck..

Men jaja.... morgonstund har guld i mun ;)

 

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Hahaha... JAg har det faktiskt ganska ordningssamt i köksskåpen =) Men i övriga skåp och lådor råder en evig röra =/ Papper och jag går inte ihop och jag får aldrig nånsin någon ordning på det..... Öppna ett skåp och räkningar och recept far ut eller försök att öppna en låda utan att den låser fast sig för att det är för mycket i den.... Jaja, vet väl inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta... Men god morgon på dig =) Hoppas du får en bra dag och att du hittar vad du ska ha ;)

Perlen har skrivit detta:

Hur många gånger har man inte tänkt rensa ut allt man inte använder?
Boka en dag i almenackan var ju ett hett tips!
Tror inte det blir av ändå;-D
Härlig soluppgång i morse och nu snöar det...
Vi hörs

2008-03-27 @ 07:26:51
Linda har skrivit detta:

Jag är faktiskt ganska bra på att hålla iordning. Problemet är att alla andra skapar kaos och det orkar jag inte hålla ordning på. Jag vet oftast var jag har sakerna. På samma ställen hela tiden. Därmot motarbetas jag (känns det som) av min Sambo, mina barn och för att inte tala om alla dammtussar och sandhögar.
Jag rensar gärna och ofta, tyvärr har jag en Sambo som sparar på allt:(

2008-03-27 @ 07:47:18
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

A:
papper är jag inte bra på de heller ;) blanketter som ska fyllas i, sorteras o gud vet allt.. nä fyyy, jag gjorde ett tappert försök i köket för ett tag sen, gjorde avdelare i skåp o lådor, och det var såå bra... men av nån anledning så lägger inte folk tillbaks det på sin rätta plats igen... o då lessnar jag :(

Perlen:
näää.... för just den dan man har bokat, kände man plötsligt för nåt annat.. haha..
det är frågan om disiplin antar jag...

Linda:
Jag har oxå oftast bra koll på vad jag har grejerna... oftast ;)
men jag upplever som du att det flyttas på grejer hela tiden, o då hittar jag ju inte.... det konstiga är att alla känner likadant... det är alltid nån annan som flyttar undan ;), medans alla håller ordning!?!? då borde de ju va ordning??
men så är det inte ;)

2008-03-27 @ 09:47:10
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

.som vanligt följs våra tankar åt....hihi
Jag satt här vid köksbordet och funderade på meningen med livet , när man aaaallldddriiig får någon ordning på någonting!!!!!
L'äste dina länkar och guuuud . Nu blev jag ju superinspirerad. Men det där med en dag i almanackan. Njae, kanske helt enkelt inte har lust just den dan....
kram

2008-03-27 @ 10:41:39
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Amie har skrivit detta:

Ordning i alla skåp.. *Dubbelsuck* Men jag har under åren inskaffat mig div jättedyra tupperware burkar, det gör att det e såå fint att man vill ha ordning i skåpen.. *s* Man fyller på allt hela tiden o visar stolt upp för vänner/bekanta... Men jag hör oxå till dom som ex när man tömmer diskmasskinen bara maler in allt på div platser o när man öppnar för 50/11 gången så rasar allt över en.. Det brukar vara så tills jag blir galen o river ut allt o plockar in igen.. Hur länge tror du det varar?? En sak e säker Du e inte ensam.. Ha en fortsatt bra dag.. Kramar från Öland!!

2008-03-27 @ 15:29:04
http://meloves.blogg.se/ är min hemadress
Mammamumrik har skrivit detta:

Jajamensan, kanske inte i alla skåpen. Men jag har ett grovkök... alltså någonstans bakom den här dörren finns ett grovkök, med diskmaskin och städ o grovkösksgrejor. Under hundmaten och drickorna och strykjärnet och extraföråden av specerier och blompinnarna och returbatterierna.

Och på ett annat ställe i huset finns mammamumriks arbetshörna med en massa fina lådor med etiketter för viktigheter och utan etiketter för hon blev inte riiiiktigt klar. Under högarna med lappar från skolan och fina saker som barna hitat/gjort och intressanta tidningsurklipp och saker som ska till jobbet o trasiga saker att laga och viktiga lappar och informativa brochyrer och tamponger som låg i fickan när jag skulle tvätta jeans och euro-mynt och snygga bilder på lilla my och kvarglömda glas som något barn lämnat och den tomma mappen där mamman tänkte att obetalda räkningar skulle vara och.....

Man får tänka som så: varje matsäck som faktiskt kommer med rätt unge till utflykt, varje gympapåse som inte ligger i hallen och möglar i tre veckor, varje brevhög som sorteras och åtgärdas (ringa dit eller dit och bekräfta en tid, lägga räkning på rätt ställe, hysta iväg tidningen man gäääärna ville läsa till den allt högre högen med oläst, boka en utvärderingssamtalstid man får på förslag, skriva in den , ringa exet om den och skicka tillbaks lappen till skolan (och ringa o kolla att den blev lämnad) kasta reklam och kuvert, stoppa jobbgrejor i jobbväskan osv) är en seger. Om inga andra förstår hur stor - så vet jag att ni gör det, eller hur? DAMP lady dinosaurs of the world - unite!!

2008-03-27 @ 16:45:02
http://mammamumrik.wordpress.com är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Amie:
haha... tupperware, min gubbe blev GAAAAALEN på alla tupperware-burkar jag hade samlat på mig, efter min stora karriär som försäljare *NOT*
Om jag kanske hade samlat på mig funktionella burkar, som kunde staplas fint kanske det vore nåt, men inte dååå....
Det som är så förbaskat tröstlöst är att precis som du säger, det varar ju aldrig nån längre tid... suck o dubbelsuck... ;)

mammamumrik:
men taaack tack tack, för din bra beskrivning på "ordning" haha...
snacka om att känna igen sig i den beskrivningen, helt underbart...
ja, som du säger, man får väl se det man klarar som en stor seger, och det är ju mycket egentligen om man tänker efter....
Problemet är att det som man lägger på hög tenderar och dra all energi som finns, som får annat att oxå läggas på hög osv.... i all oändlighet.... jag behöver en coach 24 timmar om dygnet som ser till att jag gör de jag borde o ska ;)

2008-03-27 @ 18:12:21
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Jag har nog rätt hyfsad ordning i skåp och hemma MEN i skallen är det lika rörigt som du beskriver dina köksskåp. Höll på att skriva Majsan däruppe.

Du vad är det för fel med Tradera? Blocket? Ett bord på Kviberg? Kviberg är avgjort bäst sägs det. Begagnat Tupperware går ju för i all sin dar som smör på Tradera. Ärligt talat så tycker jag du skall köra igång. Tradera är kuuuul. Blocket kan du köra massförsäljning på så det kan vara lättare.

2008-03-28 @ 19:28:52
majsan67 har skrivit detta:

men eeeeewwaaaa...
det där pratar vi ju om jämt härhemma, nuuu ska vi ta kort o nuuu ska vi sälja...
ja ... prata kan vi... o de e ju bra... mer än så blir det ju aldrig...
och stå på kviberg... med en miljon mänskor som ska slita i pryttlarna på bordet... är bäddat för hjärnblödning för mig ;)
ja ja jaaa.. jag ska ta tag i de där... ;)

2008-03-28 @ 20:23:23
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
lollosmammas har skrivit detta:

Så väl jag känner igen mej. Men det bästa sättet att få utrensat är att flytta. Sedan april 2005 har jag flyttat och rensat ut 3 gånger.
En hel del skit har vi ställt ner i källaren, så när vi är av med något får vi gå ner där och leta.

2008-03-29 @ 11:28:23
http://lollosmamma.blogg.se är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Vi kommer en helg Jocke och jag med min lilla kamera och kör igång. Blocket eller Tradera? Du avgör. Men eftersom det är saker jag är van att göra så hjälper jag dig att komma igång. När du väl gjort det ihop med mig så kommer du köra sen jag lovar. Kan bara dela med mig av mitt arbetssätt sedan kommer du eget. Vi kan ta en sväng till Nickan när vi ändå håller på om utifall att något av allt som var över från föräldrarnas flytt hamnade hemma hos dem:-D.

2008-03-29 @ 11:35:40

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen