Alla, någon och envar....

Jag hittade en så bra historia som jag måste delge här, den ska jag förstora i A-5-format, och hänga upp nånstans i huset ;)

Det här är historien som handlar om fyra personer.

Alla, Någon, Vem-som-helst, och Ingen
Ja det var så dom hette.

Ett arbete skulle utföras och Alla trodde att Någon skulle göra det.
Vem-Som-Helst kunde göra det, men Ingen gjorde det.
Någon blev arg därför att det var Allas uppgift.
Alla trodde att Vem-Som-Helst kunde göra det, men Ingen ansåg att Alla skulle strunta i det.
Det slutade med att Alla skyllde på Någon när Ingen gjorde vad Vem-Som-Helst skulle ha gjort!!!



Helt lysande, fick läsa den två gånger för o få in det i skallen.... sen gapskrattade jag... urbra ;)

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Jag har den i en annan variant =) Fick den en gång då jag var på kurs i Förtjänstfulla arbetssätt, för barn och ungdomar med NPF. Så här går den:

Det var en gång fyra personer
som hette MÅNGA,NÅGON,
NÅGONANNAN och INGEN.

Det fanns ett viktigt jobb som
skulle göras och MÅNGA tyckte
att NÅGON skulle ta tag i det.

NÅGONANNAN skulle också
kunna ha gjort det, men
INGEN gjorde det.

NÅGON blev förbannad för det
var ju faktiskt MÅNGAS jobb.

MÅNGA tyckte nu att NÅGONANNAN
skulle ju kunna ha gjort något åt
det, men INGEN förstod att MÅNGA
faktiskt borde ha gjort det.

Det slutade med att MÅNGA skyllde
på NÅGONANNAN när i själva verket
INGEN kunde skylla på NÅGON.

Av: Arthur Andersen

Ulla har skrivit detta:

Så bra! Det är därför man alltid ska bestämma vems ansvar en uppgift är.

2008-03-28 @ 18:49:36
http://www.ulla67.blogg.se är min hemadress
Robban.P har skrivit detta:

ROFL!!Hade det funnits en knapp med större bokstäver än Caps Lock hade jag andvänt den( en ny genialisk ide: småbokstäver, storabokstäver å störstbokstäver, frågan är bara hur dem skulle se ut=S!!!Måste bara printa ut å sätta upp, tack=)

2008-03-28 @ 18:52:28
vicke har skrivit detta:

Den är gammal men bra, hoppas att du får en trevlig helg nu
Vicke

majsan67 har skrivit detta:

A:
meeeen den va ju likadan juuu ;)
men dom är tänkvärda.... ska fortfarande trycka upp den o hänga på vägga ;)

Ulla:
man bör väl alltid ha arbetsuppgifterna skriftliga... åtminstone i det här huset ;)

Robban:
vad betyder ROFL???
Kan man inte göra ett inlägg med html-kodning? då borde man kunna förstora bokstäverna hur mycke man vill???
För jag antar att du ville förstora det du skriver..... eller?
det du läser kan du förstora med ctrl +,... om du nu skulle råka se dåligt *s*

Vicke:
jösses, då måste jag va hemskansk ung, för jag har då inte hört den gamla historien ;)
eller oxå har jag hört den, men glömt bort att jag hört den ;)

2008-03-28 @ 20:05:30
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Robb4n.P har skrivit detta:

Tjoho!Jo det betyder: Rolling On the Floor Laughing.
data slang;)Ahh nej, tänkte nästan att det skulle tolkas så, men menar att när man skriver nått man vill ska verkligen ska bli STARKT så byter man till stora bokstäver, men tänk om man vill att det ska bli ännu starkare(utan att förstora) typ: små=a stora=A störst=?....Hoppas det klarnar lite mer vad jjag menar(Har lite svårt för att formulera mig;)

Ha d bäst!

2008-03-28 @ 20:40:48
Perlen har skrivit detta:

ROFL... Dagens bästa! Jag måste också vara hemskt ung, aldrig hört den förut.
Kvällens tips en fredag.
Smaksatt kardemummakaffe,råsocker en skvätt konjak och lite grädde. Inte dumt.
Tack för en trevlig lunch i dag.

2008-03-28 @ 21:12:31
majsan67 har skrivit detta:

*asg* i love this... faktiskt ..

Robban... okej, då har jag fått svar på ROFL..
och nu förstår jag oxå vad du menar med "stor, större, störst".. hrmm....

du... jag ska lura på hur man kan lösa detta... återkommer... nu börjar kablarna kopplas fram o tebax i hjärnan... snart har jag klurat klart....

räcker det kanske med att starta sitt stora ord med *JÄÄÄÄTTESTORBOKSTAV*..... ROFL????
så visste vi genast att nu, så ville robert ropa ut ett stort ord ??? ;)

2008-03-28 @ 22:32:44
http://majsan67.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen